Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monilla ihmisillä on kärisevä ääni

Vierailija
20.12.2023 |

Lähinnä naisia mietin ja somessa vaikuttaviakin. Heidän ääntään ei pysty kuuntelemaan kovin kauan. Mistä se kärinä voi johtua? Tiedättekö, mitä tarkoitan?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis känisevä? Känisevät yleensä keskeyttävät ja pyrkivät puhumaan päälle. Hankalia ovat.

Vierailija
2/25 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Niin taitaa olla. Ehkä joku valitsee sen tavan puhua. Tai sitten on joku muu syy. Soinnukas ääni tulisi osalle varmemmin, jos lapsena aikuiset koulussa ja kotona jo kiinnittävät ääniharjoitteluun huomion. Olen kiinnittänyt toiseen epäkohtaan huomion: koska lumessa näkyy V asennossa käveleviä miesten jälkiä, eikö äidit opetakaan lapselle jalkojen suorana pitoa ajoissa, askelluksessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin harva puhuu enää nykyään kuin Elvis Presley.

Sellaista puhetta olisi hauska kuulla. Lähes kaikki viisikymppisestä seittemäänkymppiin puhuu edelleen kuin Elvis Puhui.

Väpisee sopivasti mutta matalasti ja jengaa sanoija bibabba lula beibe its mait be kreizei dont be meibei. Auh.

Michael Jackson osasi myös vetää omaa elvistään mutta hän olikin sitä ikäpolvea. Melko boomeri-ikäpolvea.

Vierailija
4/25 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa kun jonkun ääni on kuin lehtokurpalla.

Vierailija
5/25 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sellainen ääni jo lapsesta asti. Ei kai sille oikein mitään voikaan. 

Vierailija
6/25 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin puheenvuoro tulee mieleen. 

Vierailija
7/25 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh. Niin taitaa olla. Ehkä joku valitsee sen tavan puhua. Tai sitten on joku muu syy. Soinnukas ääni tulisi osalle varmemmin, jos lapsena aikuiset koulussa ja kotona jo kiinnittävät ääniharjoitteluun huomion. Olen kiinnittänyt toiseen epäkohtaan huomion: koska lumessa näkyy V asennossa käveleviä miesten jälkiä, eikö äidit opetakaan lapselle jalkojen suorana pitoa ajoissa, askelluksessa. 

Jos alkaa tanssia latinalaistansseja niin tuo jalkojen asento on on optimaalinen. Näin minulle eräs tanssinopettaja kerran sanoi. Askellan hiukan V-tyyliin. 

Vierailija
8/25 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän näitä narisijoita on, tiedän monta.

Vierailija
9/25 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos alkaa tanssia latinalaistansseja niin tuo jalkojen asento on on optimaalinen. Näin minulle eräs tanssinopettaja kerran sanoi. Askellan hiukan V-tyyliin. 

Riippuu siitä missä suhteessa polvet on jalkateriin. Jos polvet osoittaa suoraan ja jalkaterät on sivulla, niin oikein. Jos polvet osoittaa reisien sisälle ja jalkaterät suorassa, niin väärin. Aina mennään polvet edellä. Normaalisti jalat on vähän sivulle päin.

Vierailija
10/25 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvvää jouluva vuan

Vierailija
11/25 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista puhetta olisi hauska kuulla. Lähes kaikki viisikymppisestä seittemäänkymppiin puhuu edelleen kuin Elvis Puhui.

Väpisee sopivasti mutta matalasti ja jengaa sanoija bibabba lula beibe its mait be kreizei dont be meibei. Auh.

😂 Oy jee beibi beibi oumai hani lav me tender beibee fiils guud. 

Vierailija
12/25 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut sellainen ääni jo lapsesta asti. Ei kai sille oikein mitään voikaan. 

Ei varmaa voikaan. Ääni yleensä kulkee geeneissä. Anopillani on raakkuva ääni ja hänen tyttärillään ja yhdellä tyttärentyttärellä on samanlainen ääni. He ovat kaikki kovia puhumaan, joten olisiko äänihuulet vioittuneet pysyvästi väärästä, opitusta puhetekniikasta?

Vierailija
13/25 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lapset märisee puhuessaan. Sitten tuo puhetyyli vain jää, jollei saa puhetekniikan opetusta tai ei itse halua sitä korjata.

Vierailija
14/25 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä pitää tosi suosittua podcastia ja etenkin kuunnelluin podcast länsirannikolla.

Hänen puheensa kuulostaa naurulta. Hän nauraa sanoja ulos suusta. Etäisesti kuulostaa ihan viiskytluvun rokkarilta itseasiassa.

Vierailija
15/25 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Michael Jackson osasi myös vetää omaa elvistään mutta hän olikin sitä ikäpolvea. Melko boomeri-ikäpolvea.

Ennen oli tapana matkia tummaa puhetta. Se oli muotia. Onhan se nuorten keskuudessakin nykyään muotia.

On räppärit ja on hipshopparit ja on roadmanit ja kaksi pacit sun muut ja p-didit ja Eminemit ja tämmöset joista kuulee Elviksen perinnön.

Vierailija
16/25 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Sinällään esiintymistilanteissa vaikutan äänenkäyttööni, eli pystyn halutessani käyttämään kyllä ääntäni eri tavoilla (tähän olen siis hankkinut ihan koulutusta), mutta en jaksa normaalissa arjessa olla koko aikaa miettimässä äänenkäyttöäni, koska se on loppujen lopuksi aika raskasta. Oma ääni on naiseksi aika matala ja sellainen ollut niin pitkään kun muistan. 

Vierailija
17/25 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin ihan hiton tylsä ääni. Ei kärisevä, mutta täysin mitäänsanomaton.

Vierailija
18/25 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvun alussa Sastamalassa sanoin kerran tärisevän autokyydin aikana "mä" ja se venyi mää sanaksi, ääni värisi. Auto siis tärisi aina välillä. Yksi mies sanoi että pitää muuttaa heti puhetyyliä, hän ei lampaan kanssa seurustele. Ei se oikein ollut parisuhde ja ero tuli jossain kohtaa kun lähdin.

Vierailija
19/25 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2000-luvun alussa Sastamalassa sanoin kerran tärisevän autokyydin aikana "mä" ja se venyi mää sanaksi, ääni värisi. Auto siis tärisi aina välillä. Yksi mies sanoi että pitää muuttaa heti puhetyyliä, hän ei lampaan kanssa seurustele. Ei se oikein ollut parisuhde ja ero tuli jossain kohtaa kun lähdin.

Ukko ei tuntenut eläimiä..? Lammas sanoo bää :p

Vierailija
20/25 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan asiakaspalvelutehtävissä olevia kärinä-ääniä. Miksi sinne ei voi valita heleitä ja kirkkaita ääniä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä