Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on erikoisinta, mitä olet nähnyt tai kuullut luonnossa?

Vierailija
04.05.2009 |

.Ja vielä härskisti näkösällä kuistin kivetyksellä.

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ukkosenilmaa niin että kädetkin vatkasivat. En ole koskaan pelännyt yhtä paljon kuin silloin, mutta oijoi mikä näky! Tykkään kyllä ukonilmasta muuten.

Vierailija
42/111 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytti aamulla ihan leijonalta joka vapaana. Ainoastaan korvantupsuista tunnistin ilvekseksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni lonkerotölkkiin, pörräsi tölkissä vähän aikaa ja tuli KÄNNISSÄ pois. Siis lähti lentoon ja hitaasti pörräsi lattialle, makasi siinä hetken ja lähti epävakaaseen lentoon ja törmäsi seinään.

Oli pörriäisellä suuntavaisto vähän sekaisin.

Vierailija
44/111 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi urossorsaa raiskaamassa naarassorsaa. Toinen piti päätä veden alla ja toinen raiskasi. Jokseenkin järkyttävä näky. Olisin mennyt estämään, mutta oli korkea aita välissä. En uskaltanut heittää kivelläkään, kun se olisi voinut osua siihen naaraaseen.

Vierailija
45/111 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläsiluurikaudelta.

Vierailija
46/111 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen kiljuntaa/rääyntää/haukuntaa sekaisin. Jäin katselemaan, että tuleeko jostain kissa, jolla on koiran pää tms. Se olikin sitten kettu. Peräkkäin painelivat meidän pihan läpi, en tiennyt oliko tämä parittelurituaali, vai oliko toinen eksynyt toisen reviirille.

Vierailija
47/111 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan kivoja

-merikotka Helsingissä

-näätä (Hangossa)

-ison tammen isoimmass aoksanhaarassa kasvoi pieni koivu :)

-elävä rasvakala

-kalasääski joka yritti napata kalan, paha vaan ettei tajunnut että vesi oli jäässä. Pongahti komeasti jään pinnasta kuin pallo ja oli vähän hämmästyneen näköinen :D

Vierailija
48/111 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen törmännyt ainakin kettuun ja hirveen. Noista jälkimmäistä jouduttiin oikein urakalla häätämään pois tieltä, kun kaposalla mettätiellä seistä törötti, eikä sillä ollut mitään kiirettä liikahtaa mihinkään suuntaan... Tenavana melkein sananmukaisesti törmäsin aikuiseen (ilmeisesti uros) hirveen. Oli meinaan ihan helvetin iso 8-vuotiaan vinkkelistä. Liimauduin kiinni lähimpään puuhun ja toivoin, ettei se huomaa mua :D

Kerran meidän pihaan oli jäänyt koirien pallo. Myöhään illalla istuskelin vielä yksin siinä terassilla ja paikalle taapertanut siili alkoi leikkiä(?) sen pallon kanssa. Tai en mä tiedä mitä se touhusi. Leikiltä se näytti, kun hirmu tuhinalla pukkaili sitä palloa, välillä kiipesi sen päälle, pyöritteli ja kieritteli pitkin nurmikkoa :D

Vierailija
49/111 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luonnossa, mutta näin videon missä hevonen panee miestä.

Vierailija
50/111 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Monta upeaa tähdenlentoa/meteoriittia

- Pöllöt hyökkäsivät koiramme kimppuun

- Maakotka asui pihallamme aikansa.

- Lumikon seikkailut, todella veikeä kaveri =)

- Sateenkaaren pään.

- Useita pieniä "pyörremyrskyjä"

- Raemyrsky, nyrkinkokosia olivat.

- Tie täynnä sammakoita kesäyönä

- Hirvi hyökkäili auton kimppuun

- Ja 2 hirveä juoksi metsässä kohti, sain juuri ja juuri väistettyä

- Kuulin metsästä kaikenlaista ääntä, huutoa, ulinää, mörinää. Se kuullosti niin oudolle että luulin jonkun pilailevan. Vähän ajan päästä selvisi että olin ollut karhun kanssa todella lähekkäin, alle 50 m päässä.

- ihan tavalliset linnut osaa tehdö vaikka mitä, täällä maalla näkee vaikka jos minkälaista näytelmää.

-Näin myös vitivalkoisen horsman erään kerran.

- Taivaalla olen nähnyt monenlaisia ilmiöitä, harrastan valokuvausta joten kiinnitän näihin paljon huomiota.

Vierailija
51/111 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä on jo yli 10 vuotta mutta sillloin täällä P-karjalassa oli ihan mieletön ukkosmyrsky. taivas loimusi punaisena ja pauke kuului jo kaukaa, oli kuin sodan ääniä olisi kuunnellut. Jyrisi ja salamoi yhtäaikaa, se oli aika kamalaa.

Se on aika hyvin jäänyt mieleen,

Vierailija
52/111 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näin lumikon. Vai olikohan kärppä.. Musta hännänpää..

Vierailija
53/111 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin yksin kotiin pimeällä. Asuimme siihen aikaan omakotitaloalueella metsän laidassa, kotini oli tien viimeinen talo. Oli talvi. Kun kävelin pimeää tietä kotiin päin, kuului outo ääni, kuin jonkinlainen sahan ujellus. Se sananmukaisesti pysäytti minut kuin veri olisi hyytynyt suonissa. Koetin tunnistaa, mistä eläimestä se voi tulla enkä keksinyt. Myöhemmin olen luonto-ohjelmissa kuullut susien ulvontaa, mikä kuulosti samalta. Veikkaan, että se oli susi.

Vierailija
54/111 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lissee näitä!

Vierailija
55/111 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palokärki taitaa olla erikoisin eläin, Hirmumyrsk,y missä puita kaatui myös jäänyt mieleen.

Vierailija
56/111 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa rivitalon pihassa neljä sinisorsaa,  uroksia kaikki. Syövät auringonkukansiemeniä lintulaudan alla ja pullan palasia metrin päästä kädeltä, joita muutaman olemme antaneet. Orava käy ihan vieressä ja pikkulinnut laudalla äkkiä ottamassa siemenen.

Vierailija
57/111 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies Helsingin Kalliossa taluttamassa lammasta.

Vierailija
58/111 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohdannut kesyn ketun, joka halusi jotain kontaktia kanssani ja seurasi useampia kilometrejä ihan vierellä, sitten olen kohdannut lapissa kesyn ja uteliaan korpin.

Olen nähnyt sellaisen minipyörteen, joka pyöritti heiniä pellolla monen metrin korkeuteen, se oli tosi outoa.

Yksi eniten mieleen jääneitä juttuja oli se, kun oli hiihtämässä melkein yöllä lapissa erämaassa, ja oli täysikuu ja ihan hipihiljaista, eli outo tunnelma, sitten katsoin ylös puunoksalle ja siinä istui todella iso pöllö ja tuijotti suoraan silmiin. Se oli jotenkin hienon näköistä.

Enolleni kävi aikoinaan outo juttu, kun se oli metsäreissulla yksin istunut kahville jonnekin, niin sen luokse oli tullut kolme karhunpoikaa leikkimään sen kanssa, emoa ei näkynyt, mutta enoni lähti nopeasti paikalta sen karhuemon pelossa.

Vierailija
59/111 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä 10 w tyttö,ja jotenkin tähän eksynyt. Mutta;kun oltiin koulun kanssa siivoamassa kyläraittia ja eteen tuli 'minimetsä',ja etittiin kaikenmaailman roskia,niin me löydettiin vähän epätavallisia roskia. Pesukone,kiuas,villainen ja vedestä märkä ja painava jumpsuit,kasa kaljapulloja ja tölkkejä kuusen alta,kymmenkunta rengasta,polkupyörä... Ja kaikkea muuta. Roskaajat alas,pliis.

Vierailija
60/111 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satoja barracuda kaloja lipumassa ääneti jättimäisenä parvena ohitseni snorkkelointireissulla.