Otatteko lapsenne pois koulusta, kun pandemia tulee Suomeen?
Siis, kun se alkaa levitä hallitsemattomasti Suomessa. Ja viranomaiset eivät ole sulkeneet kouluja?
Entä siinä tapauksessa, että se on muuntunut jo vähän tappavammaksi?
Mietittekö tällaista? Kauanko pitäisitte pois, jos pitäisitte?
Kommentit (39)
Ette kai te ota lapsianne koulusta pois tavallisen influenssakaudenkaan ajaksi?
esim tuberkuloosista kuin sikaflunssasta tällä hetkellä. Maailmalla on levinnyt vastustuskykyisiä kantoja ja ulkomaalaisten määrä lisääntyy täällä lintukodossakin.
eikös siihen vastustuskykyiseenkin ole kumminkin jotkin lääkkeet?
Mielestäni ulkomaalaisten täällä asuvien osuutta tartuntoihin ei oteta tarpeeksi vakavasti, kun pelätään rasismia.
Tällä hetkellä kyllä tuo sikalensu enemmän pelottaa.
järjestää hoidon, jos koulut suljetaan tai päättää itse ottaa lapsen pois koulusta.
Minä en kylläkään ole vielä saanut pähkäiltyä. Vanhempani eivät ainakaan jaksaisi hoitaa kovin kauaa. Keskeyttäisinkö itse opintoni. Hankalia päätöksiä.
Mä ja mies oltaisiin pandemiatapauksessa molemmat hoitamassa sairastuneita. Meiltä sen sit varmaan sais jos sais.
sanoutuisin irti sairaalasta ja jäisin hoitamaan kotiin lapsiani. Oman perheen terveys tärkein. Eiköhän myös sairaaloissa suljettaisi osastoja esim. leikkaukset vähenisi
mutta oon ajatellut ottaa lapset pois päiväkodista pandemian ajaksi, jos sellainen tulee. Miten te muut alle kouluikäisten lasten vanhemmat: oletteko miettineet päivähoitoasiaa ja pandemiaa?
helpompi jättää lapsi kotihoitoon, kun muutkin ovat kotona ja ei jää jälkeen.
tai jos joku koulusta kuolee pandemian vuoksi. Kuulutaan lastensuojelun piiriin, joten voisi lapset lähteä huostaan jos ei niitä kouluun päästettäisi.
kotiopetukseen koulusta. Varmaan herkemmin kuin mitä viranomaiset kouluja sulkevat.
Eihän ne ole Meksikossakaan sulkeneet kouluja kuin jotain viikoksi kerrallaan. Siellähän se tauti kai leviää jo holtittomasti, vai olenko väärässä.
Viranomaiset pelkäävät yhteiskuntarauhan puolesta eivätkä niinkään välitä terveydestä. Eli jos koulut kiinni, henkilökunta joutuu työttömäksi ja paniikki leviää. Sit huudettaisiin apua yhteiskunnalta lastenhoitopulmiin, kun mitään ei itse osata järjestää.
En minäkääön tieten tahtoen haluaisi kenellekään meistä enkä muille mitään vakavaa sairautta, mutta ottaisin tehtäväkirjoista selvää kuinka voi edetä, opettaakin pitäisi että lapset osaisivat tehdä tehtäviä. Ehkä pahimmassa tapauksessa jos jää suurin osa luokasta pois, opettaja voisi alkaa opettaman suurempa määrää lapsia tietokoneen välityksellä ja onhan noita tapoja...
viranomaiset sulkisivat koulut kuukausiksi, jotta ei itse tarvitsisi miettiä tuota.
Hankaluuksia tulee toki: lapset tylsistyvät kotona, opettaminen ei kaikilta suju kunnolla jne.
Eli luultavasti otan koulusta pois, vaikkei viranomaiset sulkisikaan koulua.
Opettaja voisi aivan hyvin ohjata tietsikan avulla, kuten joku jo kirjoittikin.
Sota-aikana koulut olivat pitkiä aikoja kiinni. Isänikin oli yhteensä lähes vuoden pois lukiosta, kun oli rintamalla. Kaikki niistä, joilla ei ollut ehtoja, julistettiin ylioppilaiksi, vaikkei kaikkea oltu suoritettu.
Itse siis mietin tuota, että kannattaisikohan ottaa pois koulusta.
Toisaalta itse voisi sitten saada sen tartunnan jostain, vaikka töistä, mutta toisaalta koulut ja päiväkodit ovat pahimpia pöpöpesiä.
ap
Kotihoidossa ovat 4- ja 5-vuotiaat, kerhot saisivat pandemian aikana jäädä. Pitäisin pois kunnes lapset rokotettu ja rokotteen teho todistettu. Mutta mihin tuon miehen laitan siksi aikaa, ettei tuo tautia työpaikaltaan?
keskimmäinen eskarista. Olen kotona vauvan kanssa ja kolmasluokkalaisen opetus hoituisi tarvittaessa kotonakin.
t. äitiyslomalla oleva opettaja
pois koulusta, mutta mietityttää, kun itsellä olisi halu hakea työllisyyskoulutukseen omalta alaltani syksyllä, kun miehen ansiosidonnainenkin jo loppuu ja töitä ei hänelläkään ole. Mistä siis hoito.
Ei taida mummolassa olla riittävästi jaksamista tokaluokkalaisen hoitoon.
Luulen, että toimin lähinnä viranomaisten ohjeiden mukaan, jos tauti ei tästä pahene. Hieman herkemmin kumminkin, eli jos viranomaiset käskee olla viikon pois meillä ollaan 3 viikkoa.
Jos muuttuu vaarallisemmaksi, otan kotiopetukseen.