Mikä on erikoisinta, mitä olet nähnyt tai kuullut luonnossa?
.Ja vielä härskisti näkösällä kuistin kivetyksellä.
Kommentit (111)
taivaan täynnä elosalamia, salamointi kesti n. 30 min., joskus 90-luvulla. 90-luvulla oli myös meteorisade, taivas täynnä tähdenlentoja monta tuntia, maalla näkyivät hyvin. Eläimistä mieleenpainuvimpia oli kotka, joka laskeutui siivet levällään puun latvaan, takanaan auringonnousu, panikoitunut hirvi, joka juoksi kerrostalon pihan läpi kaupungin lähiössä ja sammakko, jonka päältä vahingossa haravoin, kiljaisi kovaa ja korkealta.
se todella kuulostaa pelottavalta.
odotin kerran ystäväni kanssa bussia kun olimme menossa töihin. Ystäväni yhtäkkiä sanoi, että takanani on kettu. En uskonut, mutta käännyin katsomaan. Kettu oli ehkä puolen metrin päässä minusta, katseli isoilla sinisillä silmillään. Käveli sitten ohi ja luikki metsään. Olen nähnyt saman ketun monesti talviaamuisin, mutta toista kertaa ei ole tullut niin lähelle.
Ruotsissa Öölannissa miljoonia leppäkerttuja, tai no en laskenut, joten en tiedä miten paljon niitä oli. Mutta ne lensi parvena, ilma oli niitä sakeanaan niin kauas kuin silmä kantoi, joutui siis hetkeksi suojautumaan niiltä kun niitä vaan ropisi päin. Tuota kesti muutaman minuutin kai.
Viime kesänä mökillä istuttiin miehen kanssa laiturilla keskellä yötä, ja katseltiin kun lepakko lenteli edestakaisin järven päällä. Se lensi sellaista kahdeksikkoa, kävi aina tosi lähellä meitä kääntymässä. Mitä lie saalista sieltä vedestä vaani.
Viimekesäinen ukkonen oli myös upea, se eräänä iltana pääkaupunkiseudun päällä ollut. Istuttiin lapsen kanssa parvekkeella ja ihasteltiin solkenaan iskeviä salamoita. Astamyrskyn jäljet olivat myös käsittämättömät, käytiin Keski-Suomessa, eräällä alueella näki hyvin mistä se oli mennyt, kun oli semmonen kaistale metsässä mistä kaikki puut oli kaatuneet samaan suuntaan.
mutta olen nähnyt hirven synnyttämässä(tapahtui eläintarhassa Ruotsissa)
Tuijotteli mua pyöreillä silmillään, hetken sille jopa jotain juttelin, kunnes lähti kissamaisin elkein pois.
Onko ihan erikoisin tapaus, en tiedä, mutta useamman kerran olen nähnyt jonain lämpimänä heinäkuisena iltana auringonpaisteessa valtavan ison parven lentomuurahaisia etsimässä parittelukumppania. Niillä on vain se yksi ilta aikaa löytää pari, ja eikös ne kuukahda parittelun jälkeen? Illan mittaan parvi pienenee, kun itikat ovat hoitaneet hommansa.
Mies talutti lammasta Sörnäisissä!
Muuten olen nähnyt meidän vanhalla takapihalla kettuja leikkimässä ja tappelemassa kaikkina vuodenaikoina. Tykkäsivät ilmeisesti kovasti kun tuli lunta. Vierivät alas lumista mäkeä ja kirmasivat takaisin ylös, ja taas alas lumessa peuhaten. Asunto oli kaupunkialueella, eli olivat citykettuja. Kerran näin nuoren peuran samalla takapihalla, kaunis eläin. Täällä on myös peuroja eräällä toimistoalueella, tykkäävät vaellella parkkipaikalla.
Saksassa näin jättimäisiä mustia etanoita, jotka liikkuivat kauheaa vauhtia yleiseen etanan vauhtiin verrattuna. Varmaan jopa 5m tunnissa :)
oli vielä teurastamo, josta sit kerran (tai ehkä useamminkin) karkasi lehmä. Se jolkotteli meidän talon ohi, huusin äidille, että tuossa kadulla juoksi lehmä. Äiti ei uskonut, kunnes näki kun hetken päästä tuli jotain miehiä juosten, yritti saada lehmää kiinni. Jonkin ajan päästä lehmä ja miehet perässään juoksi toiseen suuntaan.
Kesy paikalliselta eläinsuojeluvalvojalta karannut kettu liittyi seuraamme kun lenkitin koiraa ja vauva nukkui vaunuissa. Koira oli varsin hämmentynyt.
Olen nähnyt lokin jonka peräaukkoon oli joutunut vappuhuiska. Se lensi meidän pihan yli. Aivan käsittämätöntä. Mahtoikohan se lokki kuolla siihen.
Olen nähnyt puuman joka yritti hyökätä hevosen kimppuun kun työskentelin erämaaoppaana USAssa. Se lähti karkkun kun huusimme.
kestävän elosalamoinnin 300 metrin päästä.
Pelottavaa ja hämmentävää.