Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kimppakyytiläisen "häätö"?

Vierailija
03.05.2009 |

Tilanne:

Kimppakyytiläinen on nyt jo pari kuukautta kulkenut kyydissäni töihin ja takaisin. Mitään ei ole maksanut. Syy osittain ehkä siinä, että tämän kyydityksen piti tapahtua vain silloin tällöin, eikä suinkaan olla jokapäiväistä..., niin aluksi sanoin että ei siitä mitään tarvitse maksaa kun samaan suuntaan olen itse menossa muutenkin.

Nyt siis kuitenkin tämä kyseinen ihminen on änkeämässä kyytiini jokapäivä. Lisäksi hän asuu "toisella puolella kaupunkia", että joudun päivittäin sekä töihin mennessä että tullessa, aikamoisen lenkin hänen takiaan ajamaan.

Olen myös menettänyt "ylityö"-aikaa, jota minulle yleensä viikossa kertyy n. reilun tunnin verran, kun olen ajoissa töissä. (Niitä on sitten hyvä käyttää, jos on lääkärissä käyntejä tms.) Tämä siis siksi, että hänen hakemiseensa kotoa, menee se "ylimääräinen" aika.

Ongelma nyt siis on siinä, että miten saan hänelle kohteliaasti sanottua, etten halua häntä kuskata enää, kun siitä on minulle enempi hommaa kuin hyötyä?

Kyseessä ns. hyvänpäivän tuttu.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellläni oli kans aikoinaan kimppakyytiläinen. Minä sanoin mistä minä kuljen ja mihin aikaan, jos on tien varressa sovittuun aikaan kyydissä pääsee. En odottele enkä kiertele hakemassa.

Alussa toimi hyvin mutta sit yritti vängätä että pitäs kotiin asti viedä, en suostunut. Veti herneet nokkaa eikä vähään aikaan kulkenut kyydissä. Sit palasi nöyrästi kyytiin kun huomasi että se kuitenkin on paras vaihtoehto.

Eli sinun auto, sinun ehdot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla