mitä mieltä?Siskoni mies kävi käsiksi 6 vuotiaaseen lapseeni.
olimme kylässä ja mies oli vahvassa humalassa. Selän käännettyäni mies oli ottanut lastani kovakouraisesti syliin ja puristanut häntä.
Hänelle jäi jäljet.
Lisäksi hän nimitteli lastani mm.täydeksi paskiaiseksi, ILMAN MITÄÄN SYYTÄ SIIS. lapseni on muutenkin todella arka ja hiljainen, todella kiltti.
Lähdimme koko perhe itkun kanssa, mutta mies juoksi vielä puukon kanssa peräämme. Tilanne laukesi mieheni mennessä hänen päällensä.
Siskoni ilmoitti ettei aio tapahtuman vuoksi miestä jättää. Mies on nyt putkareissulla.
Miten minun pitäisi reagoida siskoni käytökseen?miehen käytökseen reagoin tietysti sillä etten halua häntä ikinä enää edes nähdä!
Kommentit (29)
välikohtaus. Ilmoita siskollesi että voitte tavata jatkossa vain jos hänen miesystävänsä ei ole paikalla. Jos ei ymmärrä että lapsesi on tärkeämpi pyydä ottamaan yhteyttä kun jättänyt tuollaisen miehen. Miehen turha puolustella humalatilallaan!!
miestään vaikka tämä olisi hakannut ja väkivallalla uhannut omaa perhettään. Uskon että sinun on ihan turha odottaa, että sisaresi jättäisi miehensä teihin kohdistuneen väkivallan vuoksi. Ainut konstisi on kyllä nyt jättää se mies enää koskaan tapaamatta. Ette mene kylään sinne ja jos kutsut sisaresi perhettä teille, ilmoita että mies ei ole tervetullut. Mielestäni on turha kuitenkaan rangaista sisartasi hänen miehensä tyhmistä teoista.
Lapselle pitää tehdä täysin selväksi, ettei hän ollut tilanteen aiheuttaja, ja että hän on hyvä. Hanki hänelle neuvolan kautta ammattiapua, tuosta jää muuten trauma.
Itse sanoutuisin irti sisaruussuhteesta ja tekisin rikosilmoituksen.
siskolleni etten enää käy lasten kanssa ja ettemme halua enää tavata kuin häntä.
Lapseni tässä eniten säälittää. Huusi hysteerisenä kun tuttu mies onkin perässä puukon kanssa.
Koska syytä käytökseen ei tiedetä, siskoni sanoi että hänellä vain pimahti humalan vuoksi.Ei hän koskaan mitään tekisi NORMAALISTI..
ap
Itse olen viettänyt tosi railakkaan opiskelijaelämän, ja vaikka porukka oli usein päisään kuin tatit ei kukaan ollut _koskaan_ väkivaltainen.
Koska syytä käytökseen ei tiedetä, siskoni sanoi että hänellä vain pimahti humalan vuoksi.Ei hän koskaan mitään tekisi NORMAALISTI..ap
jostain syystä hän unohtaa asian ja juo baarissa kossubatterya ja kohta hyökkää päälle
on tehty jäljet kuvattu.
olen puhunut lapsen kanssa tapahtuneesta mutta luulen ettei noin pieni ymmärrä vielä mitä aikuinen voi humalassa ollessaan tehdä..
Hän ei halua kovinkaan tapahtumasta puhua, mutta itkee ettei halua enää sinne mennäkään.
lapsi on tosiaan aina ollut kiltti ja huomaavainen toisia kohtaan, ei koskaan kiusannut muita tms. Sitten joku idiootti aikuinen tulee ja haukkuu kauheilla nimillä ja lapsi kuuntelee itkien...
ap
missä on humalaisia tai tietää jonkun olevan humalassa. Jos tiedä, niin voi lähteä heti pois kun huomaa asian. Aika pitkälle annoitte asiat mennä. Lapsi tulee muistamaan ikänsä tuon kamalan tapauuksen ja pelkää varmaan tästä lähtien humalassa olevia ihmisiä.
alkoholi laukaisee ja nostaa tunteita pintaan, mutta ei se tietääkseni psyykettä sinänsä muuta. Korjatkaa, jos olen väärässä.
tuossa tilanteessa laittanut sen humalaisen sairaalakuntoon.... mutta tee rikosilmoitus sekä
lapsen pahoinpitelystä sekä tuosta puukon kanssa jahtaamisesta. tollaset äijät pitäs pistää lukkojen taakse ja pitää siellä...
sitä miettii, että millasille ihmisille näitä tapahtuu oikein? Mä en koskaan voisi kuvitellakaan, että vaikka vierailisimme kenellä tahansa sukulaisista tai tuttavista, tuollasta tapahtuisi. Nytpä tiedän, että näitä tapahtuu siis av-mammoille! Ja minä kun joskus pidän teitä ihan fiksuna väkenä. Totuus on toisenlainen kuitenkin.
lapsia - mitenhän olisi näiden lasten hyvinvoinnin kanssa?
Toivottavasti saatte jotain apua lapsellenne, mitä se nyt voikin olla. Olet varmaan jo kysellytkin neuvolasta.
Hyvä että teitte rikosilmoituksen, toivottavasti miehelle koituu seuraamuksia teosta. Jos siskosi siitä suuttuu niin siitä vaan. KAikki vastuu teosta ja sen seurauksista on miehellä, joka toimi rikollisesti.
että meille kävisi näin tutun ihmisen kanssa!!että ei se ole kiinni siitä ollaanko täällä fiksuja vai ei, eihän mekään voitu tietää että sillä miehellä vinksahtaa=(
ap
aiheen kysymällä, että mitä mieltä?! Mitähän mieltä kukaan tästä on????!!!
"olen sitä mieltä, että plää plää plää"
Jos tämä olisi tapahtunut minulle, en todella kyselisi täällä, että mitä mieltä te muut olette. EIhän tästä asiasta kukaan voi olla kuin sitä mieltä, että teidän sukunne on perseestä.
rikosilmoitus miehestä.
miehen kanssa en olisi enää missään tekemisissä. oman siskoni kylläkin, ei hänen vikansa ole mitä joku toinen ihminen tekee. kehottaisin kyllä siskoakin tosissaan miettimään haluaako todella jatkaa miehen kanssa yhteiseloa. on hyvin todennäköistä, että jonain päivänä samalla lailla "napsahtaa" ja käykin siskosi kimppuun. voi kun siskosi osaisi pelastaa itsensä ja etenkin lapset mikäli heillä niitä on.
siitä et ap vielä maininnut, oletteko ajatelleet ammattiapua pojallenne? voisin suositella. ammatti-ihmisellä olisi paremmin valmiuksia käsitellä tapahtunutta pojan kanssa, kuin mitä meillä vanhemmilla. entä te vanhemmat sitten, kuinka te jaksatte? varmaan olet itsekin järkyttynyt tapahtuneesta ja ehkä miehesikin? ehkä teidän olisi hyvä vaikka perheenä käydä tapahtumaa edes kerran läpi ulkopuolisen ammatti-ihmisen kanssa. harkitkaa tosissaan asiaa.
kaikkea hyvää teille, onneksi ei sattunut pahemmin. tämäkin varmasti järkytti teitä kaikkia, ja etenkin lapseen se jättää jälkensä jos ei asiaa käsitellä kunnolla.
sukunne perseestä...sepä oli kivasti sanottu.
sustako syy oli meissä ja lapsessa?
ap
Miten voitte olla edes samaa sukua? Miten voitte olla ollut tekemisissä ihmisen kanssa, joka päätyy tuollaiseen tekoon? EI nämä asiat nyt ihan taivaasta tipahda kenenkään syliin. MEIDÄN suvussa KUKAAN ei voisi koskaan päätyä tuollaiseen tilanteeseen. Opetelkaa lukemaan ihmisiä rivien välistä: jos joku vetää viinaa lasten aikana / jos joku käyttää raakaa kieltä tms., unohtakaa sellainen ihminen, vaikka olisi sukua! Tämä tilanne ei tule kaikkien eteen, se on varma!
Se 20
eli en menisi kylään jos mies on siellä, eikä mies olisi tervetullut meille (sisko lapsineen olisi kyllä tervetullut). Siskolle sanoisin, että kannattaa ajatella että mies voi seuraavalla kerralla käydä hänen päälleen puukon kanssa.