Miehen kautta elävät naiset
luin ketjua äsken jossa mainittiin tämä ilmiö..tunnetaan myös versiona lasten kautta eläminen.
Pelottavaa! ihmettelen miksi täälläkin niin moni vetää pultit kun kyseisen ryhmän edustajat pätevät puistoissa/vanhempainilloissa/nettikeskusteluissa jollain naurettavalla keinolla tyyliin "miehenikin on sitä mieltä että itseään laittavat ja hoikat naiset ovat horoja" tai "lapseni soittaa klarinettia ykkösdivarissa", kun oikeampi reaktio olisi syvä sääli ja huoli siitä, minne ko. ihmisen oma persoona ja itsetunto on tippunut, mariaadien hautaan ehkä.
Kommentit (2)
äitin kuuluu elää lapsen kautta sillon kun lapsi on pieni. Ei se äitin oma minä minnekkään katoa. Lapsi tarvii äitiä. Äiti voi vähän joustaa ja oottaa.
Äitin ei tarvi saada kaikkea heti. Oma minäkin kehittyy paremmin ja vankemmaksi kun osaa asettua toisenkin asemaan ja elää toisen ehdoilla.
Säälittää kovasti nämä epävarmat äidit joiden täytyy todistella kaikkea ja omaa itteään pienen viattoman lapsen kustannuksella=(
Minun minuus ja itsetunto ei ainakaan ole kadonnut minnekkään kotivuosina päin vastoin. Nykyään tiedän mitä haluan ja osaa pitää puoleni kun minun ei tarvi todistella mitään kenellekään
Minua nauratti kamalasti kun eräs entinen työkaverini ihan tosissaan nosteli nokkaansa sille että mies soitti torvea jossain kirkkokonsertissa :). Luulin että kyseessä oli joku vitsi, ei ollut...olen yleensä hyvä sosiaalisissa jutuissa mutta nämä "pätevät" ihmiset menevät ihan "ohi" minulta enkä tajua heidän olevan edes tosissaan. Toinen tapaus oli kotirouva, joka esitteli aina perheensä taloa ja huokaili kuinka sen rakentaminen maksoi. Rouvahan ei ollut itse maksanut talosta euroakaan, vaan sai ökytalonsa lahjaksi VANHEMMILTAAN :D. Silti antoi ymmärtää että hänen pussistaan oli pois jokainen sentti...;)