naapurin lapsi tuli eilen yökylään ja äidistä ei vielä ole kuulunut mitään
no, toki lapsi saa olla meillä toisenkin yön, mutta musta on omituista touhua. Äiti ei vastaa puhelimeen eikä ole edes soittanut. Lapsi sanoi, että on ennenkin näin käynyt, että kun äiti lähtee niin voi mennä pari päivää, kysyi voiko muuttaa meille jne. Että silleen, aika tylsä juttu.
Kommentit (84)
itseäni ainakin helpotti kun vaari soitti ja lapsikin oli helpottunut.
Soittaisi edes ja tunnustaisi olevansa kännissä. Hitto sentään. Lasten tekemiseen pitäisi olla joku lupa, ettei kaikki niitä tekisi.
vaikka tiesi että lapsi on sinun luonasi... ei sitä vähää kiinnostanut vai?
vaikka tiesi että lapsi on sinun luonasi... ei sitä vähää kiinnostanut vai?
ap purkaa sydäntään ikävässä tilanteessa, niin heti on hyeenalauma vaatimassa, että ls pitää saada paikalle, muuten on ap:kin huono ihminen....!
Mitä ihmeen hyötyä ylireagoimisesta on? Lapsi on rauhassa ap:n luona ja hyvässä hoidossa, kyseessä ei siis ole mikään heitteillejättö. Eipä olisi lapselle kovinkaan kiva, jos jotkut viranomaiset tulisivat penkomaan.
Lasen äiti teki tosi paskamaisesti ap:lle ja on selvästi tehnyt noin ennenkin. Joku vapun viihdereissu siis ilmeisesti menossa. Itsekästä ja inhottavaa myös lapselle.
Minä kyllä sanoisin naapuille, kun seuraavan kerran näkisin, mitä ajattelen tuollaisesta.
huolissani lapsesta ja heidän tilanteesta ja yritän toimia parhaani mukaan. Mistä minä tiedän miksi äiti ei viestittänyt mulle mitään. ap
i]vaikka tiesi että lapsi on sinun luonasi... ei sitä vähää kiinnostanut vai?
[/quote]
eipä tarviis sen lapsen enää meille tulla yökylään.
Itse olisin toiminut aika lailla ap:n tapaan. On vaan todennäköisempää, että vapun juhlinta on jatkunut kuin että olisi käynyt onnettomuus, miksi äitiä ei saa kiinni. Huolissani lapsen tilanteesta olisin, ja raivona äidille, mutta hyvinhän tuo lopulta meni.
Eihän tuo äiti varmasti millään mittarilla ole mikään esimerkillinen äiti, mutta ei tuo aivan ainutlaatuista eikä todella edes pahimmasta päästä ole. En ole varma, olisinko itse edes yhteydessä lastensuojeluun. Todennäköisesti jos olisinkin, kertoisin ensin tarinan ja kysyisin mielipidettä ennen kun käyttäisin nimiä ja tekisin ilmoitusta. Seuraisin kyllä erittäin tarkalla silmällä perhettä jatkossa.
pitänyt hakea lapsi eilen, mutta tullut joku sekaannus. Äiti oli aamusta kotona ja lapsi pääsi kotiinsa. ap
lapsi on edelleen tervetullut meille aina kun haluaa tai on tarve, ap
Sulla on kiva ja järkevä suhtautumistapa tähän kuvioon. Et etsi syyllisiä, et heittäydy hysteeriseksi etkä marttyyriksi. Olet koko ajan pitänyt lapsen ja lapsen hyvinvoinnin etusijalla. Olet oikea arkipäivän sankari.
(Lastensuojeluun ilmoittaminen olisi saattanut olla paikallaan, en tiedä. Itse en olisi, koska lapsella kerran juuri silloin asiat hienosti. Jatkon ap:n kaltainen kypsä ihminen osaa varmasti itse päätellä.)
näin yöllä painajaista aiheesta. iIse luotan aika pitkälle omaan "intuitiooni" ja pyrin toimimaan sen mukaan, mikä tuntuu tilanteessa parhaalta.
Vielä kaiken lisäksi kuulin kun lapset juttelivat illalla sängyssä kahdestaan Tämä toinen lapsi sanoi "kaikkein pahinta olis jos joku ottais äidin tai isän pois, jos jotain tapahtuis." Nää sanat mielessä ei ihan heti tullut mieleen rynnätä soittamaan lastensuojeluun. ap
[
Vielä kaiken lisäksi kuulin kun lapset juttelivat illalla sängyssä kahdestaan Tämä toinen lapsi sanoi "kaikkein pahinta olis jos joku ottais äidin tai isän pois, jos jotain tapahtuis." Nää sanat mielessä ei ihan heti tullut mieleen rynnätä soittamaan lastensuojeluun. ap
[/quote]
tavallaan. Toki me siitä lasten kanssa juteltiin yhdessäkin illan mittaan. ap
minusta ole kovin uskottava. Vaikka kuinka isän olisi pitänyt tulla lasta hakemaan (kas kun tätä ei kerrottu ap:lle etukäteen) ja yökyläpaikasta kyseltäisiin äidin perään niin kyllä äidin pitäisi minusta vastata puhelimeen. Minusta ap yrittää tällä tarinalla vain saada omantuntonsa puhtaaksi, se sossuun soittaminen kun olisi ollut se oikea vaihtoehto.
no tämä tarina päättyi siten, että äiti laittoi aamulla viestin, että isän olisi pitänyt hakea lapsi eilen, mutta tullut joku sekaannus. Äiti oli aamusta kotona ja lapsi pääsi kotiinsa. ap
ilman että vanhempien kanssa on sovittu jotain tarkempaa kuin "saa tulla koska haluaa". Aika lailla on myös ääni muuttunut kellossa sulla kun vertaa alkuperäistä viestiäsi ja viimeisintä postausta. Ja äiti on muka ollut kotona ja väärinkäsitys. Haiskahtaa, mutta toivottavasti voit elää omatuntosi kanssa.
minusta ole kovin uskottava. Vaikka kuinka isän olisi pitänyt tulla lasta hakemaan (kas kun tätä ei kerrottu ap:lle etukäteen) ja yökyläpaikasta kyseltäisiin äidin perään niin kyllä äidin pitäisi minusta vastata puhelimeen. Minusta ap yrittää tällä tarinalla vain saada omantuntonsa puhtaaksi, se sossuun soittaminen kun olisi ollut se oikea vaihtoehto.
Kyseinen äiti ei varmasti täytä meidän keskiverto-äitien määreitä. Jokainen meistä 'kunnollisista' olisi soittanut ja varmistanut, että isä varmasti olisi hakenut, vastannut puheluihin jne. Mutta arvatenkaan tällä äidillä asiat ei ole yhtä hyvin hanskassa. Nolotti vastata, jos oli jurrissa. Aatteli, että kyllä ne asiat hoituu, kyllä mulla on oikeus relata välillä. Whatever.
Ap puolestaan toimi kuten jokaisen meistä muistakin kunnollisista pitäisi. Huolehti, että naapurin lapsen elämässä on aikuinen, johon voi turvata. Että lapsella oli turvaa, ruokaa ja huolenpitoa. Lapsen etua ei palvele se, että hänet viedään äidiltään, jos tämä nyt pääsääntöisesti huolehtii pesuestaan. Yksikin kunnon aikuissuhde voi auttaa tätä lasta, ja äitiä, enemmän kuin sijaisperhe tai muut rajut ls-toimet.
Lapsen etua ei palvele se, että hänet viedään äidiltään, jos tämä nyt pääsääntöisesti huolehtii pesuestaan. Yksikin kunnon aikuissuhde voi auttaa tätä lasta, ja äitiä, enemmän kuin sijaisperhe tai muut rajut ls-toimet.
Olen nimittäin itse tehnyt eräästä tutusta, vähän saman kuuloisesta tapauksesta ilmoituksen lastensuojeluun. Eikä siinä ollut mitään puhetta huostaanotosta sossun puolelta, vaan sieltä alettiin SEURATA tilannetta. Kun äiti huomasi, että hän on valvonnassa, hän skarppasi todella paljon ja järjesti asiansa niin, ettei lasta enää "unohdeltu" mihinkään eikä "väärinkäsityksiä" enää sattunut. Lapsesta näkee nykyään, että ratkaisuni ilmoittaa oli oikea. Ja olemme ihan väleissä sen äidin kanssa, josta ilmoituksen tein, vaikka toki hän oli aluksi vihainen. Tajusi kuitenkin itsekin, ettei lasta voi noin vain unohdella johonkin.
miksi kukaan kirjoittelisi provoja tästä aiheesta?