Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä se mun hammaslääkärille kuuluu kuinka paljon ryyppään?

Vierailija
06.11.2022 |

Ihme utelua oli taas. Paikkaisi vain ne reiät. Sehän se sen työ on.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi vaikuttaa hampaiden kuntoon

Vierailija
2/21 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin totaalinen happo, että edellisellä kerralla laitetut amalgaamipaikatkin olivat jo liuenneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se alkoholin lipittäminen NÄKYY hampaissasi Ei muuta.

Juopoilla useimmiten erittäin huonossa kunnossa purukalut jos edes on hampaita 😳

Vierailija
4/21 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se alkoholin lipittäminen NÄKYY hampaissasi Ei muuta.

Juopoilla useimmiten erittäin huonossa kunnossa purukalut jos edes on hampaita 😳

Jos se kerran näkyy niin miksi täytyy erikseen vastailla siitä johonkin lippulappusiin.

Vierailija
5/21 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseleehän ne hampaiden harjaustaajuudesta ja syömisistäkin. Mutta alkoholi toki on suomalaiselle se tarkimmin varjeltu yksityisasia, josta kukaan ei saa kysyä, tai se aiheuttaa heti alkoasioinnin, kun stressi pitää saada purettua.

Vierailija
6/21 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi vaikuttaa hampaiden kuntoon. Samoin yhdessä tupakoinnin kanssa lisää suusyöpäriskiä.

Vierailija
7/21 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kanssa joskus suuhygienisti uteli sitä kun olin jättänyt vastaamatta lomakeeseen. En ymmärrä sitä. Luuleko joku että se vaikuttaa alkoholin käyttööni jos suuhygienisti huomauttaa siitä? Siitä seuraa vain että äänestän jaloillani.

Vierailija
8/21 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärikunta on velvoitettu valistamaan alkoholin liiallisen käytön riskeistä. Henkilökohtaisella tasolla kenenkään alkoholinkäyttö tuskin kiinnostaa, ole huoleti.

Vierailija
9/21 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaako asiakkaan seksielämä. Jotain tuollaistakin olen kuullut.

Vierailija
10/21 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa kanssa joskus suuhygienisti uteli sitä kun olin jättänyt vastaamatta lomakeeseen. En ymmärrä sitä. Luuleko joku että se vaikuttaa alkoholin käyttööni jos suuhygienisti huomauttaa siitä? Siitä seuraa vain että äänestän jaloillani.

Alkoholismi on itsensä kieltävä sairaus, ja mitä useammin väliintuloja tapahtuu, sitä todennäköisemmin ihminen saattaa raitistua.

Vierailija
11/21 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 40v alkoholi on terveellistä sanoo tutkimus

Vierailija
12/21 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi vaikuttaa hampaiden kuntoon. Samoin yhdessä tupakoinnin kanssa lisää suusyöpäriskiä.

Näin on. Tuttu alkoholisti kuoli just vähän aika sitten suu - ja kurkkusyöpään. Ei tainnut käydä hammaslääkärillä, joka olis voinu asian todeta ajoissa.

Vierailija
13/21 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun alkoholistiveljeltäni oli syöpynyt hampaat alkoholin takia. Monen sadan euron remontti tehtiin suuhun. Tuskaili vielä isoa hammaslääkärilaskua. Ei tajunnut että oli itse aiheuttanut kaiken itselleen.

Vierailija
14/21 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 40v alkoholi on terveellistä sanoo tutkimus

Juu, ulkoisesti.

Vierailija
15/21 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit aina valehdella. Se myös kannattaa. Alkoholisteja ei hoideta eikä kohdella yhtä hyvin kuin muita. Tietosi ovat myös nähtävillä hoitavalla taholla.

Vierailija
16/21 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun alkoholistiveljeltäni oli syöpynyt hampaat alkoholin takia. Monen sadan euron remontti tehtiin suuhun. Tuskaili vielä isoa hammaslääkärilaskua. Ei tajunnut että oli itse aiheuttanut kaiken itselleen.

Eivätpä ne usein tajua.. Manataan kun on annettu niin huonot kortit elämään ja jatketaan kittaamista, ymmärtämättä että ehkä nämä "huonot kortit" ainakin osittain johtuvat alkoholismista.

Vierailija
17/21 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit aina valehdella. Se myös kannattaa. Alkoholisteja ei hoideta eikä kohdella yhtä hyvin kuin muita. Tietosi ovat myös nähtävillä hoitavalla taholla.

Vaikka valehtelisi omasta alkoholismistaan, niin alkoholismi syö ihmistä kaikilla tasoilla, joten alkoholismin edetessä alkoholismin merkit tursuavat ihmisestä niin, että alkoholismin peittely ei enää onnistu...

Vierailija
18/21 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä mitään valistamisen tarvetta ole.

Mutta on tiettyjå suun alueen ongelmia (sekä hampaissa että ikenissä ja muissa suun limakalvoissa) jotka normaalisti paranevat itsestään, eikä niihin siis normaalisti tarvitse reagoida mitenkään - mutta alkoholisteilla ja muilla joilla suun pintojen ärsytys on jatkuvaa, ei paranekaan itsestään vaan kehittyy kohti syöpää ja siksi niihin pitäisi reagoida heit kun ne huomataan.

Se lääkäri ei kysymättä tiedä, kumpaan joukkoon kuulut, siihen jonka asiat hoituvat itsestään vai siihen, joka pitää lähettää jatkotutkimuksiin. Mutta tietenkään sun ei tarvi kertoa mitään, jos tykkäät käyttäytyä itsetuhoisesti. Älä sit kuitenkaan syytä muita sen tuloksista.

Vierailija
19/21 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suun limakalvoja suojaa syljen lima. Alkoholi poistaa tämän suojakerroksen ja myrkyt esim. tupakasta läpäisevät limakalvon. 

Vierailija
20/21 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on monta raitistakin ihmistä kuollut ennen alkoholistia. Kyllä ihmisen elinpäivät on määrätty jo syntymässä,se miten aikasi käytät on oma valintasi.