Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuaaaa! Mua jännittää huominen kauheesti(ultra)! Ja vähän pelottaakin.

Aika monella taisi olla ultraa tällä viikolla? Toivotaan et kaikilla on kaikki hyvin ja pikkuset on kasvanut hurjasti :) Ei auta ku odottaa huomiseen, onneksi se on aamulla jo ettei tarvii enää yön jälkeen kärvistellä :) Huomena sitten uudet kuulumiset tältä flikalta..

tanni rv 11+3

Vierailija
2/32 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaan pahaolo jatkuupi... joka aamu toivon, että josko tänään olisi jo vähän helepompaa.. :D Se on muuten aiheuttanu sen, ettei meillä kotona voi oikein laittaa ruokaa, kun tuoksut on pahimpia... Itseasiassa ruuanlaitto pitäisi kieltää koko meidän rapussa, ettei tarviis yökötellen kulkea rappukäytävässä :) no joo...

Miulla oli tänään veriseula hommeli, mutta muuta "ohjelmaa" masukin osalta ei tällä viikolla ainakaan suunnitellusti ole. Nyt vaan oottelen, että joku päivä pystyisin joulu syömisiä tekemään... saas nähä syödäänkö meillä pelkkää leipää koko joulu..

meriimus 10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä sama, kaikki maut ja hajut yököttää, menis jo ohi kun tykkään siitä syömisestä niin paljon ja olis kiva että jouluna menis sitten jouluruokakin alas. Mulla ultra vasta 23.päivä, enkä jaksaisi odottaa. Mutta onneksi väsymys alkaa edes vähän helpottaa. Ihanaa kun masu alkaa jo vähän näkyä, painoa on tullut jo melkein viisi kiloa, vaikkei mikään maistukaan, mitenköhän se on mahdollista..Ja neuvolantäti taas tykkää.

Hyvää Joulun odotusta kaikille

Empunmami 11+4

Vierailija
4/32 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vähän huonosti jaksanut kirjoitella täällä. On väsyttänyt paljon ja ollut pahoinvointia. Tuntuu, että ei jaksa enää töiden jälkeen muuta kuin makoilla sängyssä.

Maha kasvaa hurjaa vauhtia. Vaikka viikkoja on näin vähän, niin maha on jo selvästi näkyvissä. Jotain turvotusta sen täytyy olla.

Mulla on eka neuvola keskiviikkona ja ultra vasta tammikuun 7 pv.

Pixelina rv 8+2

Vierailija
5/32 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin ultrassa kaikki oli hyvin, huh! Vauva oli 56mm pitkä ja niskaturvotusta oli 0.8mm(hyvä arvo kuulemma). Sydämen sykettäkin saatiin kuunnella ja siinä vaiheessa tuli sitten kyynelet silmäkulmiin :) oli se niin herkkää..

Laskettu aika sitten siirtyi aikasemmaksi ja on nyt 28.6. mutta varmaankin saan olla heinähattujen pinossa, kun täällä jo kerran olen :)

Tänään sitten uutta ultraa varaamaan joka on seitsemän viikon päästä..taitaa olla rv 20 se ultra, joo, on se..

Hei oliko joku perustanut jonkun vähän yksityisemmän ryhmän jonnekkin? Pääseekö sinne mukaan ja miten voi liittyä?

-tanni- rv ei 11+4 vaan 12+2 (kääk!)

Vierailija
6/32 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/32 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihan paperikuvasta skannattu? Kun kävin ultrassa viikonloppuna viikkoja siis silloin 8+5 niin oli tosi epäselvä möykky ja lääkäri näki selvästi sydämen, itsellä heikko aavistus, missä se heilui!

Täällä on pahoinvointia ollut kerrakseen, kun ei ihan alussa ollut, nyt sitten siitäkin edestä. Ainoa, mitä voi kunnolla syödä on kasvikset. Kylmänä.

Kahvin keittäminen samassa rakennuksessa tuntuu jo tuskaiselta ja lämpimät ruuat on ihan hirveän hajuisia. Poikkeuksena maksalaatikko, sitä söin eilen puolirasiaa!

Maha on ihan hirveän kokoinen. Leipää en ole saattanu syödä ainakaan viikkoon joten en tiedä, mikä mahaa näin suurena pitää. Eilen jumpassa käydessä ihan kauhistutti, miten maha pullottaa jumppavaatteiden läpi! Todennäköisesti muut ajattelee vaan lihoneen=)

Muistaako kukaan, oliko kraavisuolattulohi kiellettyjen listalla. Tässä haukkasin sitä hieman, olisi semmoinen ruoka jota voisin jopa vähän syödä.... jotenkin vaan mielessä että olisi kielletty, Miksi??

Ruokaa pitäisi ruveta laittamaan, miten teen sen yökkäämättä???

P-M 9+1

Vierailija
8/32 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sinänsä ole kiellettyä, jos sen itse esim. graavaat ja olet käsitellyt asianmukaisesti. Mutta ne vakuumipakatut kalat olisivat ns. kiellettyjen listalla, koska niissä voi olla jotain (listeriaa vai mitä se nyt oli). Minä ainakin aion syödä jouluna graavattua lohta -itse laitettuna. Ja ne rv:t tänään vissiin 8+6.

Vierailija
9/32 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys täältäkin päin!! Aamulla kävin ultrassa ja vaavi oli 52,5mm pitkä ja niska poimu noin 0,5mm joten ei syytä huoleen sydä pamppaili ja vähän sieltä äitille ja isälle heiluteltiinkin, viikkoja olisi 11+6 ultran mukaan mutta lääkäri sanoi että pidetään samat viikot mitkä oli menkkojen mukaan eli 11+3 kun ei kolmella päivällä nyt niin suurta merkitystä. Voihan olla että se vaan on lähtenyt hyvin kasvuun. Lääkäri myös sanoi että kohtu on tossa virtsarakon päällä että pissattaako usein, sanoin että kyllä kun sitä vähän jo ihmettelinkin kun näin aikasin täytyy ravata vessassa kokoajan.

Muutenkin täällä menee loistavasti ei pahaa oloa eikä pahempaa väsymystäkään ja maha senkun kasvaa.

Tossa miehelleni sanoin ettei sitä enää kauaan voi pitää salassa kun ei mikkään normaalit housu mahdu jalkaan tai siis vielä mahtuu ja ahistaa niin julmetusti etten kyllä itteeni viitti rääkätä!!!

Mut kyllä oon niin onnellinen kun ultrassa on käyty ja kaikki oli hyvin!!

Kylläpä oli omanapaista mutta koittakaas kestää!!

Anskur84 11+3

Vierailija
10/32 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormooni hermot joo. Aika paljon on kiukuttanut viimeaikoina. Kärsivällisyys on ihan nollassa ja neitikin sen on saanut huomata. Taapertelija ottaa äidin hertsit aika rennosti mutta välillä tarkistaa tuliko palaute hänelle vai koiralle :) Hirveetä..mä en ole mä. Tähän lienee tottuminen koska mä olen taas tasan ja vain mä sitten kun tämä masuasukki aikanaan lopettaa rintaherkut.

Täällä kaikki kai hyvin. Huomenna ensimmäinen neuvola ja pitäisi jostain kaivaa kaikki tarpeelliset paperit ensimmäisen raskauden osalta. Jotenkinsa olen vain kuitenkin huolissani napa-asukista..noo jospa kaikki kuitenkin olisi ihan hyvin.

On ollut vain niin monenmoista vaivaa jo heti lähtiessä, että kettu vieköön ja veikin yöunet. 2 viikkoa saan lintata hiivalääkettä pyrstiöön ja vaikka mitä..

Kyllä tämä tästä taas ..

mur mur 8+2 ..kai

PS. Joku teki joulustani juuri paremman..kraavilohi on suuri herkkuni ja ahdan sitä kera sitruunapippurin varmaan enemmän kuin kinkkua. JES

Viimeraskaudessa se oli minusta kielletty kun on kuitenkin raakaliha kyseessä. Täytyy pitää kala huolella kylmänä, ja kraavata nopeasti..sitten vain odottelemaan.

Vierailija
11/32 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella oli ollut tänään ultra, niin minullakin. Jännitin ja pelkäsin sitä ihan tosissani, mulla kun on kahteen otteeseen ollut varhaisraskauden ultran jälkeen pientä tuhruvuotoa. Onneksi kaikki vaikutti olevan hienosti, huh! Vauvalla mittaa 58mm ja aivan samoin kuin tannilla, niin minullakin la siirtyi viikon verran, ollen nyt sitten 28.6.09. Ajattelin minäkin silti tähän pinoon jatkossakin kirjoitella, jos vain sopii. Vaikkakin saattaa olla, että tämä syntyy vieläkin aiemmin, meillä kun ei yksikään lapsista ole la:han asti mahassa viihtynyt :)

Minulla muuten lääkäri unohti laittaa ultrakuvat neuvolakortin väliin ja oli sitten jo soitellut vastaajaani viestiä, että terkan luota ovat noudettavissa :) Ihana on tuo tannin vauvan kuva :)

Tuosta graavilohesta sen verran, että minä olen kyllä ymmärtänyt, että se listeriariski piilee myös siinä itse graavatussa lohessa. Raaka kala kun on kyseessä. Sillit ovat kyllä sallittujen listalla, kun ovat siinä etikkaliemessään, mutta siis sekä graavi- että kylmäsavulohi ovat kiellettyjä. Erityisesti vakuumipakatut. Mutta jokainenhan tämänkin asian tykönänsä päättää, kyllähän se aika sattuma on, jos sen listerian pienestä määrästä lohta nappaa. Itse olen kaikissa raskauksissani ollut lohta syömättä, vaikka se kuuluukin myös mun herkkulistalle.

Murmelskalle jaksamista hormonihuuruihin :) Mulla on myös aina muutama eka viikko aikamoista vuoristorataa ja sen kyllä loppuperhe huomaa :) Nyt on jo olo tasaantunut, eikä kaikki kiukuta niin kovin.

Mitenkäs muuten te, jotka ette odota esikoistanne, oletteko jo kertoneet/ajatelleet kertoa isommille sisaruksille uudesta vauvasta? Meillä minä en halunnut kertomista edes ajatella ennen tämän päivän ultraa, mutta nyt asian voisi ainakin isommille jo paljastaa. Ja kohta on kyllä pakkokin, kun tämä maha on täälläkin (erityisesti iltaisin) aikamoinen. Esikoinen on asian jo saattanut hoksatakin, mutta ei ole asiaa itse ottanut puheeksi. Tyttö on siis 14v. Viimeksi hänellä meni noin vuorokausi asiaa pureskellessa :)

Juups, nyt hetkeksi hommia tekemään, kuopus nukkuu vielä päikkäreitä. Hänelle nousi raukalle eilen illalla kuume ja nenä vuotaa ihan huolella :(

Misti ja katras sekä muru rv 12+2

Vierailija
12/32 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sit eka lääkäriaika. Eipä siellä mitään ihmeellistä ollut, jonkin aikaa etsi sydänääniä..ehti jo melkein hiki tulla, kun perjantainakin ultrassa kaveri oli aluksi aivan paikallaan. Mutta hyvin kuului äänet sittenkin.

Terveydenhoitaja totesi että ei ole syytä huoleen, tämä tulokas taitaa olla rauhallisempi kuin 2 aiempaa, joista ei meinannut ultrissa saada kunnon kuvia kun viipottivat koko aika.On vaan niin outoa jos tämä on rauhallinen? Vertailupohja kun on ihan muuhun.

Sisarukset äkkäsivät pyöristyneen mahani viikko ennen ultraa. (Olin heille jo etukäteen vähän kertonut vauva-asioita kun tuttavalle on vauva tulossa). Tulivat tökkimään mahaani ja kuuntelemaan itkeekö se! Sanoin että viikonpäästä on valokuvaus(ultra siis) jolloin tarkistetaan onko siellä massussa vauvaa ja sen jälkeen asian voi kertoa muille. Osasivat pitää viikon salaisuutta ja nyt sitä toitotetaan kaikkialle ;-))

Paras kommentti minkä eskarilainen sanoi kuullessaan että "valokuvat" on saatu , että mähän tiesin, ei iskä sulle turhan takia vauvansiemeniä antanut..

Niinpä.

Lämmintä joulunodotusta kaikille

Palle 11+6

Vierailija
13/32 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ensimmäiseksi täytyy kommentoida tuota Tannin kuvaa ! Onpa todella mahtavan selkeä !! Siitähän näkee jo vaikka mitä. Meillä ei kyllä tulos nyt yltänyt ihan tuohon luokkaan mutta selvän saa kumminkin.

Meillä laskettu aika aikaistui myös ! Kätilö olisi laittanut kesäkuun puolelle, mutta kun on joitakin lääketieteellisiä faktoja siitä,ettei raskaus se ole voinut alkaa aijemmin niin tyydyttiin siis kompromissiin ja laskettu aika aikaistui 3 päivää ollen nyt siis 1.7 eli "viikot vaihtuu" tästä lähtien keskiikkona.

Mittaa oli noin 53 mm ja kädet ja jalat heilui niin vimmatusti, kun yksiön seiniä vähän tönittiin, ettei mitään rajaa. Niskaturvotusta 0.9mm eli ihan jees ja istukka etuseinässä, jota muuten yks kaveri epäilikin, koska maha kasvanut nyt alkuun enemmin..... no tiedä sitä sitten, mutta hänellä vertailukohtaa antaa 5 raskautta joissa kolmessa istukka edessä.

Rakenneultra ajan sain myös jo nyt eli on 3.2. Meillä ei sitä rutiinisti täällä ole mutta ilmeisesti harkinnan mukaan sitten ainakin vähän iäkkäimmille eli yli 35v. johon ikään juuri pääsin.

terkuin Mirella & tyyppi 11+6

Vierailija
14/32 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa googlata graavisuolattu lohi, raskaus ja tehdä sitten omat päätelmänsä, syökö vai ei. Esim. erinäisissä tutkimuksissa tutkitaan nimenomaan tyhjiöpakattuja graavisuolattuja kalavalmisteita (huom. ei pilkkua välissä). Ja näin lukee esim. monen kunnan/kaupungin ohjeissa raskaana oleville. Lohi itsessään (siis kun ostat sen kaupasta lohena) ei ainakaan minusta ole kalavalmiste, vaan KALA. Mutta minä nyt en jaksa muutenkaan niuhottaa noista. Juustoja syön ihan mitä halua, kun en muutenkaan syö pastöroimattomia juustoja, kalaa en muutenkaan syö kalavalmisteina, vaan valmistan itse ja maksaa (sitäkin saa nykyään vähän syödä, sanoi nlatäti) en syö muutoinkaan, kuten en myöskään ituja/papuja.

Että siinäpä ne taisivat sitten ollakin. En siis kehota ketään tekemään vastoin omaa ajatteluaan :-)

Vierailija
15/32 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ultra maanantaina, ja kaikki hyvin! Kyllä jännitti etukäteen niin ettei mikään meinannut käsissä pysyä :D Mutta siellä se melskasi kun lääkäri vähän mahaa paineli ja alkoi heiluttelemaan käsiään ja jalkojaan. Saatiin myös jo seuraava ultra-aika, joka on helmikuun 12.pvä. Edellisten tapahtumien takia päästään useampaan ultraan, mikä on tietysti vaan hyvä juttu. Kuvakin saatiin mukaan, ja kyllä siitä jo selkeästi kaverin raajat erottaa, khih.

Eilen kerrottiin uutinen yhdelle kaveripariskunnalle, ja ystäväni meni niin sekaisin että unohti antaa meille joululahjan mukaan :D Ensi viikonloppuna onkin vuorossa mieheni vanhemmat, ja voin vain kuvitella sitä hössötyksen määrää mikä uutisesta irtoaa :D

Muutoin olo on ollut aikas loistava, flunssa vaan on vaivannut jo parisen viikkoa, mutta helpottamaan päin.

Neuvola onkin vuorossa huomenna, mutta ei kai siellä mitään ihmeitä ole, kun edellinen oli ihan vähän aikaa sitten. Jotenkin tuntuu että nyt aikakin alkaa jo mennä nopeammin, vai lieneekö syynä tuo tuleva joulu, kun on niin paljon puuhaa, sekä töissä ja että kotosalla.

tanni84 kyseli yksityisempää ryhmää ja se löytyy osoitteesta:

http://groups.yahoo.com/group/heinahatut2009/

Liity ihmeessä joukkoon! Kuten toki muutkin, rekisteröityminen on todella helppoa =)

Täältä tähän,

Puunukke ja salamatkustaja 11+4

Vierailija
16/32 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on myös np. ultrassa käyty ja kaikki hyvin! : ) Kahdella päivällä siirtyi la, eli uusi laskettu on 3.7. Saa nähdä syntyykö tämä jo kesäkuun puolella, kun ei tuo esikoinenkaan jaksanut ylimääräisiä vatsassa pysyä... Niska turvotus oli 1.1, eli ihan ok ja veriseulassa menee viikosta kahteen. Pikkuisen sydänääniä kovin kehuttiin. Olivat vahvat ja selkeät. =)

Nyt mun on pakko mennä levähtämään. Meinaa tulla Oksu kylään...

AatuLiina ja asukki 11+4 sekä tyttö -06

Vierailija
17/32 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jota ei sitäkään saisi syödä. Veikkaan, että näillä palstoilla käydään joka jouluinen keskustelu graavilohesta ja jne. Aivan itse täytyy päättä mitä syö ja mitä ei. Te jotka jaksatte tehdä niinkuin sanotaan on tietenkin paremmat mahdollisuudet saada terve lapsi. Itse aion loheni kraavata ja syödä. Eihän ole mitään järkeä tehdä toisin kuin ohjeissa sanotaan mutta ..kai se on inhimillistä..ongelmaksi se muuttuu jos kaikki on ihan tolkutonta ja holtiholtitonta..näin ei ole. Mutta en siltikään näe mitään järkeä toimia toisin kuin ohjeet sanoo..järjetöntä, järjetöntä.

Espoon neuvola on muistaakseni julkaissut netissä hyvät ohjeet ruoka-aineista joita ei kandee puputtaa.

Tänään kävin paperihommissa neuvolassa,. sydänääniä ei edes yritetty kuunnella..höh. Mitattiin sokeri siinä sivussa ja kas 7.4 oli mutta ..kun neuvolan ominaisuuksiin kuuluu vaihtaa ohjeistusta asiassa kuin asiassa, kokoajan..aivan kokoaja ..uusi aterian jälkeinen arvo on 7.8 jösses mulla on toivoa ainakin alkuvaiheessa.

Mulla on huono-olo...en oksenna..jos teen sen ekan kerran alan oksentamaan aina vaan herkemmin ja herkemmin.

Ei ressata, otetaan rennosti..se on hyväksi molemmille.

Vierailija
18/32 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on mulla päässyt venähtämään pitkä tovi kirjoitteluista... Syynä tähän on ollut "mukava" pahoinvointi, joka hyökkäsi yllättäen kimppuun parisen viikkoa sitten ja paheni vaan koko ajan. Nyt jo onneks helpottaa! Alkuun oksensin kerran päivässä ja lopulta pahimmillaan 5 kertaa päivässä. Huh, hirveetä oli ja onneks tosiaan selvisin siitä näin nopeasti. Nyt sitten seuraksi on tullut pahoinvoinnin tilalle kunnon räkätauti, mutta parempi sekin kuin oksentaminen! Töissä olis vielä muutama päivä jaksettava ennen loman alkua, jouluaatosta alkaakin sitten 2 viikon loma, ihanaa!

Joulun syömisistä: kävin eilen neuvolassa ja siellä näistä kysyin. Mun terveydenhoitaja sanoi, että graavi- ja savukalakielto koskee nimenomaan tyhjiöpakattuja, muut kalat kohtuudella ok. Mäti kuulemma kokonaan kielletty, nyyh... Mennään miehen vanhempien luo jouluksi, saas nähdä ihmetteleekö ne mun syömisiä/syömättä jättämisiä, kun molemmat tietää että oon aivan hulluna mätiin :)

Savukalasta tulikin mieleen, että saako sitä syödä kypsennettynä, esim. pizzassa tai pastakastikkeessa? Entäs aura- ja vuohenjuustot, saako niitä syödä kypsennettyinä?

Niin, neuvolassa tosiaan kävin eilen, mutta eipä siellä kummempia. Mulla rv nyt menkkojen mukaan 9+5 ja oletetun ovulaation ja alkuraskauden ultran mukaan 9+0, mutta neuvolakorttiin th merkkasi ton ekan ajan. Niskapoimu-ultrassa sitten kuulemma tarkentuu. Mulle ei olekaan vielä tullut sinne ultraan kutsua, varmaan tulee pian, kun kohtahan se pitäisi jo olla! Olen lukenu, että jossainpäin se tarvitsee varata itse, mutta meillä näin ei ole.

Nuhaisin terkuin

Nasqu rv 9+5 tai 9+0

Vierailija
19/32 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Onko kukaan käynyt vielä ensimmäisessä lääkärissä?

Itselläni se on ensi viikon tiistaina.

Mietiskelin, josko voisin ottaa mieheni sinne mukaan. Ensimmäisellä neuvolakäynnillä kovasti kutsuttiin isää myös neuvolaan mukaan, miksei sitten tulisi jo nyt, varsinkin ku luvasa on ensimmäinen sydänäänien kuuntelu.

En muista edellisistä odotuksista varmaksi, mutta eikös jo ekassa lääkärissä tehdä sisätutkimus? Siksi ajaksihan mies voi kääntää päänsä pois, jos se jotenkin ällöttää, tai jäädä vaikka odotushuoneeseen.

Kommentteja, kokemuksia?

Tampereella on satanut lunta, ihanaa!

Terveisin kolmatta odottava

Ellura, rv 11

ps. Meidän neuvolassa ohjeistettiin kiellettyjen ruokien listalle kaikki raaka kala. Pakastekatkarapuja ja homejuustoa voi syödä, jos kypsentää ne kunnolla, esimerkiksi piirakassa tai pitsassa. Jos laittaa salaattiin katkarapuja, niin ensin ne pitää keittää ja lisäksi jäähdyttää. Samoin pitää toimia pakastevihannesten kanssa!

Vierailija
20/32 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tiistaina niskaturvotusultrassa ja kaikki oli ok. Turvotus oli 0,6 mm ja pää-peppumitta 47mm. Viikkoja oli ultran mukaan vähän vähemmän kuin viralliset 11+5, mutta en tiedä paljonko, kun eivät merkanneet äitiyskorttiin kallon halkaisijaa, kun siitähän se kai katsotaan, kun pituus voi jo tuossa vaiheessa heittää yksilöllisesti (ainakin meidän edellisillä on jo heittänyt, poika oli selvästi pitempi). Laskettuaika pidetään kuitenkin ennallaan (itsekin olen sitä mieltä, että siinä on muutama päivä liikaa, mutta eipä tuolla väliä). Pääsin opetustapaukseksi, kun sairaalassa koulutetaan kätilöitä tekemään tuota ultraa ensi vuoden lakia varten, kaikki mentiin tosi tarkkaan ja huolellisesti :) Näkyi jo aivot, sydän, vatsanpeitteet, ranka, nenäluu, luut, virtsarakko ja varmaan muutakin mitä unohdin jo. Sukupuoli ei vielä selvinnyt :D Haluaisin sen kyllä tietää etukäteen, toivottavasti kertovat sen rakenneultrassa, johon sain jo ajan 11.2. Istukka ei ollut kohdunsuun edessä ja kohdunkaulaa oli pitkästi, vaikka alusta asti on vihlonut jonnekin sinne. Yhdistetyt ultran ja verikokeen tulokset saan joskus viikon parin päästä. Isikin näki ekan kerran toukan, jolla oli koko ajan kauhea kiire jonnekin =)

Miksu 12+0