JUST! Joku fiksu taas antanut lapselleen nimeksi LUCA
Ettekö tajua, että lapsi kertoo koko elämänsä, SIIS IHAN KOKO elämänsä uusissa tilanteissa, että nimeni on Luca, Luca ceellä.
Oh hoh näitä muotinimiä!
Kommentit (73)
vrt. Jessica, Jasmin, Jami, Jani, Yasmin, Yannick...
että mistä lähtien joku yksi kirjain on lokeroitu tietynlaisten lasten nimiksi? vai onko tämä joku elämäänsä kyllästyneiden av-mammojen yksi uusi kikka yrittää haukkua muita (syystä: ihan mikä vaan)
C on ihan samanlainen kirjain kuin mikä tahansa muukin kirjain tässä maailmassa, vain kunnon maalais-urpo elää vielä niin eristäytynyttä elämää, että ei osaa ottaa kansainvälisiä nimiä osaksi Suomen kieltä. Huoh
Tämä oli ennen kuin löysin vauva-onlinen ja opin, että nimi on pannassa.
Enemmän mua säälittää ne lapset joiden nimet on niin yleisiä, että eivät koskaan SAA tavata nimeään kenellekään. Itse olen Anna Virtanen ja tiedättekö kuinka paljon tuo nimi on minua harmittanut! Olisi kiva olla persoonallisempi ja vaikka tavata kaikki nimet joka kerta!
vincent luka martin tai janet chantal odessa?
sitä saa kans aina olla selvittämässä et miten mahdetaan kirjoittaa.. jonatan jonathan vai joonatan
ja mun mielestä tuo luca on kyllä ihan kiva nimi. vaikka siinä ois ceen tilalla koo, niin silti sais olla selvittämässä kirjoitusasua.
eikä yhtään kummastuta, no heidän puolustuksekseen täytyy lukea italialaisuus.
Aika monen nimen kanssa saa olla tavaamassa, ei taida olla ainoita tämä Luca/Luka. Itse pidän nimestä, mutta en mieti silti omalle, vaikka sekin on tässä ajankohtaista.
t: Niina kahdella iillä
ja mun työkaveri Lena yhdellä. Aina saa olla selittelemässä ja varsin kuulemassa siitä : (
Toisaalta, isä ei ole suomalainen eikä asuta edes Suomessa. Ei varmaan muuteta ikinä Suomeen, en tiedä miten selviäisin selittämisestä että se on C:llä.. :)
joskus muinoin, meidän luokalla oli cee-hoo-rista ja cee-hoo-ristian jota tituleerattiin cee-hoo-risuksi. Joka paikkaan hokivat nimeään noin, en tiiä kuka kärsi ja kuka ei, mieleen ovat ainakin jääneet.
lapsellemme - siis Maria
JA KOKO AJAN saa selvittää onko Maria vai Marja vaikka miten selvästi ääntää MAR-I-A, että se siitä. Selvittää saa aina :(
tarantella-hämähäkki nimeltä Jukka...
Omilla lapsilla on ihan "tavis" nimet, mutta ei mua häiritse tippakaan onko joku Luca tai Luka.
Sama Nico-nimen kohdalla. Ainoa Nico jonka tunnen on melkein nelikymppinen mies. En muista että lapsuudessa olis joutunut selittelemään nimeään koskaan, oltiin samalla luokalla ekasta ysiin.
Jokainen antaa lapselleen just sellaisen nimen kun haluaa ja josta itse pitää, muut voi pitää suunsa kiinni.
niitä luokan häiriköitä, mikä taas johtuu yleensä epävakaista perheolosuhteista. Luulenpa, ettei Suomesta löydy yhtä ainutta korkeakoulutettujen vanhempien Nico-poikaa.
ovat eniten vaarassa tulla samaistetuksi tähän ryhmään eli ovat sosiaalisesti hivenenen "korkeammalla" kuin kuvittelemansa alaluokka, ja siksi on pakko yrittää korostaa oman ja huonomman "toisen" eroa.
Ehkä näillä ihmisillä on suuri putoamisen pelko ja siksi eronteko tuntuu välttämättömältä ja se tuo turvallisuutta?
Miten ihmeessä ketään voi kiinnostaa näin kamalasti toisten ihmisten nimivalinnat kuin mitä av:llä näyttää olevan asia?
Vouhkataan lähiönimistä yms. vaikka ihan samoja nimiä löytyy kaikenlaisten perheiden lapsilta, "säätyyn" katsomatta.
Suomi on tosiaan muuttumassa yhä enemmän luokkayhteiskunnaksi...ja joillekin näyttää olevan elintärkeää yrittää korostaa eroja eri ihmisryhmien välillä.
Suurin eronteon tarve on ollut aina keskiluokalla ja sen heikoimmilla jäsenillä.
ja todettu että erikoiset nimet/kirjoitusasut ovat paljon yleisempiä huonommin koulutettujen ja köyhien lapsilla - kun lapselle ei ole paljon muuta antaa niin pistetään edes hieno nimi. Koulutettujen ja/tai hyvin toimeentulevien lapsilla on useimmiten tavalliset nimet ja nimien kirjoitusasut.
että mistä lähtien joku yksi kirjain on lokeroitu tietynlaisten lasten nimiksi? vai onko tämä joku elämäänsä kyllästyneiden av-mammojen yksi uusi kikka yrittää haukkua muita (syystä: ihan mikä vaan)
C on ihan samanlainen kirjain kuin mikä tahansa muukin kirjain tässä maailmassa, vain kunnon maalais-urpo elää vielä niin eristäytynyttä elämää, että ei osaa ottaa kansainvälisiä nimiä osaksi Suomen kieltä. Huoh
että harvinainen nimi lisää poikien todennäköisyyttä päätyä vankilaan. Siis niin että jos on kaksi mustaa poikaa, joista toisen nimi on Kareem ja toisen Michael, se Kareem on todennäköisemmin vankilassa jossain vaiheessa elämäänsä. Ja näiden poikien sosioekonominen asema on siis muuten sama.
Amerikkalaisissa tutkimuksissa on todettu myös mm. papukasvien runsaan käytön ruokavaliossa liittyvät huonoon terveyteen sekä rikollisuuteen, mutta väittäisin, että jos Suomessa tutkittaisiin samaa asiaa, huomattaisiin, että korrelaatio terveyteen olisi aivan erilainen.
Amerikassa papuja syö eniten keskimääräistä heikommista sosio-ekonomisista lähtökohdista tulevat latinot, kun taas uskoisin Suomessa papuja syövän terveystietoiset, kasvisruokapainotteista ravintoa syövät koulutetut ihmiset, jotka harvemmin päätyvät rikolliseen elämäntapaan. Ainakin näin on omassa tuttavapiirissäni.
En siis usko, että nuo nimitutkimuksetkaan ovat yhtyhteen sovellettavissa Suomen olosuhteisiin - ellen näe ihan faktaa tästä - onko tästä olemassa kotimaista tutkimusta?
Mielestäni näitä Jessicoita ja Jasmineita on ihan kaikissa "kansankerroksissa".
puhuneena voisi omaan kokemukseen pohjautuen väittää, että Janicat ja Nicot ovat poikkeuksetta alhaisesti koulutettujen vanhempien perheistä.
My name is Luca, I live on the second floor...
Vaikka onkin kummipojan nimi