^^^^HUHTIKUUN Helmet viikko 51^^^^
Uutta pinoa taas kehiin!
Mun oli taas pakko aloittaa uus pino, kun kukaan muu ei sitä vielä ollut aloittanut. Mulle on tullut jo pieni riippuvuus tästä ;)
Viime viikon niskasärystä on selvitty parin päivän sairaslomalla. En kyllä muista, että olis ikinä ennen ollut noin pahasti niskat jumissa. Panadolia meni ihan kiitettävä määrä, kylmäpussi ja lepo auttoivat kuitenkin ehkä enemmän.
Viimeviikkoista vielä kommentoiden, Paik ja Helmielina: Meidän 4-vuotiaalla ei oo isoja käsiä, mut on kyllä ikäisiään puol päätä pidempi ja moni luulee 5-vuotiaaksi. Lähisuvussa ei oo pitkiä miehiä, lähimmät yli 190cm on mun isän veljet, joten ehkäpä jostain sieltä tulee geenit, ken tietää....
Masussa kaikki hyvin, torstaina meen neljännelle neuvolakäynnille ja saa sitten täytellä niitä Kelan papereita. Ainut mikä tällä hetkellä huolestuttaa on mun yleiskunto. Oon enemmän tai vähemmän sairastellut koko syksyn, joten en oo päässyt kunnolla liikkumaan. Pelkkä rappusten ylösnouseminen hengästyttää, joten jotain pitäis tehdä.... Toivottavasti nyt joululoman aikaan olis mukavat ulkoiluilmat ja olis terveenä niin pääsis kunnon kävelylenkeille.
Joulua odotellessa,
Lumikide ja Emmi 20+5
Kommentit (24)
Tosi ahkera työntekijä täällä...
Joo, voi tuo isäkuukausi juttu olla muuttunut siitä kun viimeksi sitä haettiin, silloinhan sitä ei saanut pitää muuta kuin juuri vanhempainvapaan perään. Ja silloin ei välttämättä voinut muuttaa ennalta ilmoitettuja tietoja. Tiedän tapauksen, jossa isä ei saanut pitää sitä, vaikka kelalle ja hänen työnantajalleen olisi käynyt. Mutta voi olla, että ilmoitus ei ollut ajallaan tai jotain.
Hei, Sandelle ihanaa Lontoon matkaa, voi kun mäkin pääsisin. Mutta pääsen onneks lomalle, jo kahden tunnin päästä!
tuuti... edelleen töistä
Jes, huomenna enää joulukirkko ja sitten lomaa loppiaiseen! Laatikot paistoin tänään, joten jouluvalmistelutkin on aloitettu hyvissä ajoin ;) Aion tehdä vielä taatelikakkua ja pullaa ja loput ostetaan sitten kaupasta. Aatoksi mennään anoppilaan valmiille. Lahjatkin on kutakuinkin ostettu. Miehen kännykkä tosin reistaa, joten saatan käydä sellaisen ostamassa vielä "lahjaksi". Juhlapukeutuminen tuottaa päänvaivaa, mutta onneksi mahdun yhteen sifonkimekkoon. Toivottavasti se menee päälle vielä tammikuun puolivälissä, kun ystäväni viettää häitään...
Kelan papereita... Minä laitoin mokomat jo postiin, kun työnantaja kiirehti niitä. Lähetin hakemuksen ja raskaustodistuksen Kelaan itse ja työnantaja täyttelee sitten palkkapaperit ja postittaa ne omasta puolestaan. Haen myös äitiysrahaa 6 kk:n palkan perusteella. Johtokunnalle piti myös tehdä ilmoitus äitiysvapaasta, mikä tuntui vähän omituiselta, kun aion hakea vakipaikkaa tammikuussa. Toivottavasti panevat kuitenkin vakipaikan hakuun eivätkä määräaikaista... Ilmoitin vapaani kestoksi 2.3. - 30.5. ja meinaan sitten tulla kesäksi takaisin palkalle, kun sopimukseni on heinäkuun loppuun. Mies voisi sitten pitää heinäkuun vanhempainvapaata, kun minä olen "töissä". Kelan tädin mukaan tuollainen onnistuisi, mutta saa nyt nähdä hyväksyykö arvon johtokunta "kesätyöni". Periaatteessahan siihen olisi oikeus.
Nyt nukkumaan että jaksaa herätä joulukirkkoon...
adelia rv 24+
Onnea molemmille rouville! Shinon: näytät tosi onnelliselta:)
Me päästiin vihdoin ja viimein(maanantaina) rakenneultraan ja kaikki vaikutti olevan ok.
Siellä Panu taas kovasti vilkutteli ja painoa oli kerääntynyt jo 430g.
Äidin pieni jauhelihapaketti!!
Ja eilen oli neuvola, SF-mitta oli 20cm ja kaikki hyvin.
Hassu juttu mutta multa ei mitattu hemoglobiinia eikä kyllä viime kerrallakaan
mitattu(16.10)!!!
Ehkä ne on ottanut sen labran verikokeiden yhteydessä lokakuussa!?
Täytyy ensi kerralla huomauttaa asiasta elikä tammikuussa.
Mulle toi isyysloma on ihan mysteeri!
Mun äitiyslomarahat tulee ruotsista koska olen ruotsalaisessa varustamossa
töissä.
Ja ruotsissa on hiukan eri systeemi kuin suomessa ,siellä saa itse päättää
kuinka monelta päivältä viikossa haluaa rahaa ja mä olen ottanut 6päivältä
joten olen ollut kotona melkein 1,5v molemmista tytöistä siis yht.3v.
Ja mulla ei ole hajuakaan olisiko se suomi vai ruotsi kun maksaisi isyysrahaa?
Sain päätöksen tästä erityisäitiysrahasta muistaakseni lokakuussa mutta penniäkään rahaa ei ole vielä tullut, rupee rassaan!!!
Ja se ei ole kauheen halpaa soitella ruotsiin ja koittaa hoputtaa niitä:(
Saatika että en osaa kunnolla ruotsia!!! Perseestä!
No mitäs me pienistä! Onneksi on joulukinkku pakkasessa ja lapsille ostin lahjat aikaa sitten.
Piparin tuoksuista joulun odotusta kaikille jotka rupee kooltaan pikku hiljaa
muistuttamaan muumimammaa!!!
Elikä meille kaikille:)
Sailori&Panu 21+3
Hieno kuva, Shinon. Ja rohkeaa laittaa se tänne.
Onnittelut kaikille, joilla töitä vielä on ja varsinkin, jos töissä asiat hyvin.
Mä edelleen työttömänä, mutta toisaalta, aika rauhallisin mielin, balanssissa universumin kanssa ;) Mies sitten tekee 12-tuntista päivää.
Täytin myös Kelan paperit niin, että koko loma mulle, vaikka mies pitänee isäkuukauden - ja ainakin osan hoitovapaasta. Ehtiihän sitä sitten muuttaa.
Nyt toivotan teille kaikille ihanaa, rauhallista ja levollista joulun aikaa - ja kiitokset tämän vuoden kohtalosisaruudesta ;)
Huomenna Lontooseen,
Sande + Nyytti 24 + 3
Ai niin, suurkiitos vielä colatoffeelle vinkistä. Olin käynyt jo katselemassa käsitukia, mutta neuvolassa sanoivat, että öisin ei saa pitää. No, kävin sitten hakemassa, ja nyt en olekaan 3 yöhön hereillyt puutumiseen (viime yönä kyllä potkuihin ;)) eikä käsiä särje päivisinkään. Kiitoskiitoskiitos!