Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Forenom Oy

Vierailija
18.04.2015 |

Löytyykö täältä ketään joka on vuokrannut asuntonsa kyseiselle firmalle? Toimiiko? Minkälainen vuokrasopimus teillä on? Kuinka pitkäksi aikaa? Huoli ja murheita?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:34"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:16"]

Harkitsimme tuota, mutta firma pidättää itselleen vuokrasta 35%, se on mielestäni liikaa. Olisi varmaan ihan huoleton ratkaisu, mutta tarvitsen vuokrarahat 100% itse. 

[/quote]

Pidättää itsellään? Eli en saisi itse sen vuokran mitä pyydän? Mehevät hinnat on alivuokralaisille ainakin. Katselin että samassa kaupungissa pyydetään kuukaudesta 1800€ kolmiosta :O normaali vuokrauksella kyseinen asunto olisi n. 700-800€/kk

ap

[/quote]

Niin, ymmärtääkseni se on heidän palkkionsa. Hehän lupaavat että rahavirta sinulle on katkeamaton, jos vaikka vuokralaiselle tulisi jotain maksuongelmia. Tuo systeemi on loistava ja huoleton sellaiselle jolla on varaa tuohon palkkioon, minulla ei, ainakaan nyt.

[/quote]

Just...tuon siinä tapauksessa unohti kertoa puhelimessa. Ei kyllä täälläkään ole kiinnostusta antaa 35% vuokrasta, muuten vuokra nousee 45% ja keskustellaan firman kanssa uusiksi :) 

[/quote]

Soitit sinne eivätkä kertoneet tuota??? Meille homma selvisi puhelinkeskustelussa, ja juttu kuivui kasaan saman tien. Tämä oli viime elo- tai syyskuussa. Asunnon omistajan kannalta tuon suuruinen palkkio on kyllä melko oleellinen tieto. 

[/quote]

Ei, vaan soittivat minulle. Pistin ilmoituksen nettiin ja 15min siitä soittivat forenomilta. Kysyivät olenko yleensäkään kiinnostunut tällaisesta vuokrauksesta. Vuokra ja muut kulut olin ilmoittanut ilmoituksessa ja niistä ei edes puhuttu. Halusi valokuvia ja ilmoitti palaavansa asiaan ensi viikon alusta.

ap

[/quote]

No jos sun vuokra on 1000 e/kk niin ne vuokraa sen edelleen 1600 e/kk. Sinä saat edelleen sun toivoman vuokran ja Forenom ottaa loput.

[/quote]

Okei! Minulle periaatteessa aivan sama paljonko pulittavat alivuokralaiselta kunhan minä saan sen mitä pyydän. En kuitenkaan ikinä saisi asuntoa vuokrattua jos pyytäisin heidän hintoja. 

Osaako kukaan kertoa vastuusta, esim jos paikat menee rikki, avaimet hukkuu, alivuokralaiset ovatkin räkälä tyyppejä. Onko forenom korvausvelvollinen, vai pitääkö siinä alivuokralaiselta lähtee vaatimaan? Vakuuden tietenkin otan vuokralaiselta (ts forenomilta), mutta jos se ei kattaisikaan kaikkea?

[/quote]

Se on ihan normaali vuokrasuhde, Forenomilla on tarvittavat vakuutukset. Mutta huom! asunnon kuluminen on huomattavasti nopeampaa, koska siellä asuu vaihtuvia asukkaita, jotka ei ole kuin käymässä tai sitten sitä sossuporukkaa. Forenom on erittäin tarkka siitä, että he eivät korvaa mitää yli asunnon vuokraushetkisen kunnon eli turha kuvitella, että naarmuisen parketin tilalle saa uuden vastaavan tai keittiöön uusia kaappeja, vaikka vuokralainen ne tuhoaa.

Vierailija
22/53 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:01"]

Naapurin vaarin kuoltua perikunta antoi kaksion vuokralle Forenomin kautta. Ensimmäiset vuokralaiset oli virolainen raksaporukka (6-8 miestä), jotka valtasivat taloyhtiön kaikki vieraspaikat autoilleen ja joka toinen viikonloppu -kun eivät lähteneet kotiin- aloittivat ryyppäämisen perjantaina ja lopettivat sunnuntaina. Polttivat rappukäytävässä röökiä, jättivät roskansa roskisten viereen ja häädön saatuaan ilmeisesti vielä korjasivat pyöräkellarista parhaimmat yksilöt mukaansa. Kämppä meni remonttiin, koska keittiön kaapit ja kylppäri oli rikottu.

[/quote]

Kuka näissä tapauksissa häätää, asunnon omistaja vai forenom? Entä remppa? Tuskin mikään kuukauden vakuus kattaa keittiö ja kylppäri remppaa.

ja joo, soitan maanantaina ja pyydän kirjallisena vastaukset näihin kysymyksiin suoraan forenomilta, nyt vaan haluan hieman kokemuksia että ylipäätänsä tiedä millaisesta toiminnasta on kyse!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsimme tuota, mutta firma pidättää itselleen vuokrasta 35%, se on mielestäni liikaa. Olisi varmaan ihan huoleton ratkaisu, mutta tarvitsen vuokrarahat 100% itse. 

[/quote]

Pidättää itsellään? Eli en saisi itse sen vuokran mitä pyydän? Mehevät hinnat on alivuokralaisille ainakin. Katselin että samassa kaupungissa pyydetään kuukaudesta 1800€ kolmiosta :O normaali vuokrauksella kyseinen asunto olisi n. 700-800€/kk

ap

[/quote]

Niin, ymmärtääkseni se on heidän palkkionsa. Hehän lupaavat että rahavirta sinulle on katkeamaton, jos vaikka vuokralaiselle tulisi jotain maksuongelmia. Tuo systeemi on loistava ja huoleton sellaiselle jolla on varaa tuohon palkkioon, minulla ei, ainakaan nyt.

[/quote]

Just...tuon siinä tapauksessa unohti kertoa puhelimessa. Ei kyllä täälläkään ole kiinnostusta antaa 35% vuokrasta, muuten vuokra nousee 45% ja keskustellaan firman kanssa uusiksi :) 

[/quote]

Soitit sinne eivätkä kertoneet tuota??? Meille homma selvisi puhelinkeskustelussa, ja juttu kuivui kasaan saman tien. Tämä oli viime elo- tai syyskuussa. Asunnon omistajan kannalta tuon suuruinen palkkio on kyllä melko oleellinen tieto. 

[/quote]

Ei, vaan soittivat minulle. Pistin ilmoituksen nettiin ja 15min siitä soittivat forenomilta. Kysyivät olenko yleensäkään kiinnostunut tällaisesta vuokrauksesta. Vuokra ja muut kulut olin ilmoittanut ilmoituksessa ja niistä ei edes puhuttu. Halusi valokuvia ja ilmoitti palaavansa asiaan ensi viikon alusta.

ap

[/quote]

No jos sun vuokra on 1000 e/kk niin ne vuokraa sen edelleen 1600 e/kk. Sinä saat edelleen sun toivoman vuokran ja Forenom ottaa loput.

[/quote]

Okei! Minulle periaatteessa aivan sama paljonko pulittavat alivuokralaiselta kunhan minä saan sen mitä pyydän. En kuitenkaan ikinä saisi asuntoa vuokrattua jos pyytäisin heidän hintoja. 

Osaako kukaan kertoa vastuusta, esim jos paikat menee rikki, avaimet hukkuu, alivuokralaiset ovatkin räkälä tyyppejä. Onko forenom korvausvelvollinen, vai pitääkö siinä alivuokralaiselta lähtee vaatimaan? Vakuuden tietenkin otan vuokralaiselta (ts forenomilta), mutta jos se ei kattaisikaan kaikkea?

[/quote]

Vuokralaiselta et tule samaan latin latia jos laittavat kämpän ns. lunastuskuntoon. Ovat yleensä varattomia ja osaavat liueta "maan alle" nopeasti. Päävastuu asunnosta on aina osakkaalla vaikka kuinka antaisit sen vuokralle. Meidän taloyhtiön tapauksessa Forenom ainakin pesi kätensä ja osakas joutui maksamaan remontit itse. -7

Vierailija
24/53 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:06"]

Naapurin vaarin kuoltua perikunta antoi kaksion vuokralle Forenomin kautta. Ensimmäiset vuokralaiset oli virolainen raksaporukka (6-8 miestä), jotka valtasivat taloyhtiön kaikki vieraspaikat autoilleen ja joka toinen viikonloppu -kun eivät lähteneet kotiin- aloittivat ryyppäämisen perjantaina ja lopettivat sunnuntaina. Polttivat rappukäytävässä röökiä, jättivät roskansa roskisten viereen ja häädön saatuaan ilmeisesti vielä korjasivat pyöräkellarista parhaimmat yksilöt mukaansa. Kämppä meni remonttiin, koska keittiön kaapit ja kylppäri oli rikottu.

[/quote]

Kuka näissä tapauksissa häätää, asunnon omistaja vai forenom? Entä remppa? Tuskin mikään kuukauden vakuus kattaa keittiö ja kylppäri remppaa.

ja joo, soitan maanantaina ja pyydän kirjallisena vastaukset näihin kysymyksiin suoraan forenomilta, nyt vaan haluan hieman kokemuksia että ylipäätänsä tiedä millaisesta toiminnasta on kyse!

ap

[/quote]

Forenom tekee määräaikaisia vuokrasopimuksia. Häätö lähes mahdotonta ja itse häätöprosessi jo niin aikaavievää että määräaikainen vuokrasopimus on ehtinyt jo upeutua moneen kertaan ennen kuin häätöasia liikkuu mihinkään suuntaan meidän loistavassa oikeustoimijärjestelmässä.

Meillä on taloyhtiössä nyt tarkoitus lunastaa toi asunto osakkaalta pois kun häiriökäyttäytyminen vain jatkuu vaikka vuokralainen vaihtuu. Tämäkin on tosi pitkä prosessi mutta mitta on tullut täyteen ja ei kiitos ikinä asuntoja vuokralle Forenomin kautta. -7

Vierailija
25/53 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:04"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Se on ihan normaali vuokrasuhde, Forenomilla on tarvittavat vakuutukset. Mutta huom! asunnon kuluminen on huomattavasti nopeampaa, koska siellä asuu vaihtuvia asukkaita, jotka ei ole kuin käymässä tai sitten sitä sossuporukkaa. Forenom on erittäin tarkka siitä, että he eivät korvaa mitää yli asunnon vuokraushetkisen kunnon eli turha kuvitella, että naarmuisen parketin tilalle saa uuden vastaavan tai keittiöön uusia kaappeja, vaikka vuokralainen ne tuhoaa.

[/quote]

Parketti siellä onkin jo kulunut. Keittiö ja kylppäri vaan kovasti ottais päähän jos rikkovat.

Valokuvaaminen taitaa olla täreempää kuin yleensä.

ap

Vierailija
26/53 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap

[/quote]

En tiedä miten asia käytännössä meni. Häätö lähti liikkeelle siitä, että naapurit valittivat vuokralaisista isännöitsijän kautta omistajalle. Korvauksista en myöskään tiedä. Mutta tuon yhden kokemuksen perusteella en uskaltaisi vuokrata omaa asuntoani Forenomille.

Vierailija
27/53 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:11"]

[/quote]

ap

[/quote]

Forenom tekee määräaikaisia vuokrasopimuksia. Häätö lähes mahdotonta ja itse häätöprosessi jo niin aikaavievää että määräaikainen vuokrasopimus on ehtinyt jo upeutua moneen kertaan ennen kuin häätöasia liikkuu mihinkään suuntaan meidän loistavassa oikeustoimijärjestelmässä.

Meillä on taloyhtiössä nyt tarkoitus lunastaa toi asunto osakkaalta pois kun häiriökäyttäytyminen vain jatkuu vaikka vuokralainen vaihtuu. Tämäkin on tosi pitkä prosessi mutta mitta on tullut täyteen ja ei kiitos ikinä asuntoja vuokralle Forenomin kautta. -7

[/quote]

Kiitos näistä. Tämä ei kuulosta enää ollenkaan niin hyvältä idealta. 

Ap

Vierailija
28/53 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:13"]

[/quote]

ap

[/quote]

En tiedä miten asia käytännössä meni. Häätö lähti liikkeelle siitä, että naapurit valittivat vuokralaisista isännöitsijän kautta omistajalle. Korvauksista en myöskään tiedä. Mutta tuon yhden kokemuksen perusteella en uskaltaisi vuokrata omaa asuntoani Forenomille.

[/quote]

Veljeni kanssa kun asiasta puhuin oli kommentti samantien että vuokraa! Käyttää itse kyseistä yritystä omille työntekijöilleen. Eipä vaan enää tunnu niin houkuttelevalta.

ap

Vierailija
29/53 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuimme kerran lyhyen ajan forenomin kämpässä. Yrittivät kusettaa myös vuokralaista näemmä. Saatiin tapella että saatiin takuuvuokra takaisin, mutta lopulta maksoivat. Ja ollaan ihan tavis lapsiperhe, ei mitään virolaisia eikä mustalaisia tms. eikä sotkettu asuntoa. En enää koskaan käytä heidän palvelujaan, en vuokralaisena enkä vuokraajana.

Vierailija
30/53 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa taisi Hesarissa olla juttua tuosta, että vuokraavat asunnottomille. Hyvää bisnestähän tuo Forenomille on. Siinä jutussa ainakin väitettiin, että kerran viikossa (tai kahdessa) sieltä käy yrityksen edustaja tarkastamassa asunnon kunnon ja siisteyden ja jos siinä on jotain vikaa, niin saa varoituksen.

Vierailija
31/53 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 18:43"]

Jossain vaiheessa taisi Hesarissa olla juttua tuosta, että vuokraavat asunnottomille. Hyvää bisnestähän tuo Forenomille on. Siinä jutussa ainakin väitettiin, että kerran viikossa (tai kahdessa) sieltä käy yrityksen edustaja tarkastamassa asunnon kunnon ja siisteyden ja jos siinä on jotain vikaa, niin saa varoituksen.

[/quote]

näitä kauhutarinoita kun lukee, on aika vaikeeta uskoa että siellä kerran viikossa joku kävisi tarkastamassa asuntoa. Tässä tapauksessa tuskin kukaan muu kuin siivooja käy "tarkistamassa", lähin forenomin konttori kun on n. 300km päässä. Tuolla sopimuksen liitteellä tarkoitus olikin päästä näistä kauhutarinoista mitä täällä kerrottiin. Toivon mukaan onnistuu. Vähän kuitenkin ihmetyttää kun kukaan ei forenomin puolesta ole asuntoa käynnyt katsomassa, eivät edes halunneet mitään kuntotarkistusta. Sen nyt kuitenkin itse tein ja lähetin heille.

ap

Vierailija
32/53 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinpa päivittää miten sopimuksen kanssa meni. Vuokrasopimukseen tein liitteen jossa on eritelty kenelle asunnon saa vuokrata. Esim asunnossa saa asua vain kaksi henkilöä kerrallaan, asunto saa vain olla yrityskäytössä ja heidän on ostettava siivouspalvelut joko forenomin kautta, tai ostaa se itse joltain palvelun tarjoajalta. 

Sopimus on toistaiseksi voimassa, eivätkä he veloittaneet mitään tästä "palvelusta". Katsellaan nyt sitten kuis käy... Olinko kuinka tyhmä :P

ap

Vierailija
33/53 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko Forenomilla vuokralla olleet kertoa, paljonko takuuvuokra on? Monesta paikkaa olen lukenut, että se on iso, mutta mitä se käytännössä on?

Vierailija
34/53 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ! Älkää missään nimessä vuokraa asuntoanne Forenomille . Minulla Forenomin vuorralainen tuhosi asunnon ja takkiin tuli asuntomarkkinoilla 30 000€ kun oli uusi asunto ja vuokralaisina oli Puolaisia,Virolaisi a ja Venäläisiä raksa hemmoja jotka panivat kämpän remonttiin ja hinta putosi sen 30 000€.... Forenomin CEO on entinen kanttori ja pääministeri Sipilän uskonlahkon edustaja Oulusta. Tiedätte varmaan mikä silloin on meiniki ;O)

Ajatelmia Forenomin asunto bisneksestä :

Vaihtoehto 2: Asiakas vastaa palvelusta, jonka tulokset päätyvät jollekulle toiselle

Forenom on päätynyt siihen, että heidän asunnossaan kuusi kuukautta piehtaroinut puolalainen putkimies Piotr siivoaa jälkensä Suomen keikkansa päätteeksi. Jokainen tajuaa, ettei hänellä ole vähäisintäkään motivaatiota hoitaa palvelutehtäväänsä.

Ainoa kannustin on se, että jos Piotr ei ole siivonnut lainkaan, Forenom lähettää ehkä hänen työnantajalleen satasen ylimääräisen laskun. Moinen ”uhka” ei tietenkään hetkauta ankarasta koti-ikävästä kärsivää remppareiskaa pätkän vertaa.

Lissä aiheesta :

http://www.pollitasta.fi/2013/10/kuinka-forenom-kannustaa-asiakkaansa-s…

Vierailija
35/53 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Forenomin hintataso on kuitenkin ihan eri tasoa kuin tavallisten vuokra-asuntojen, joten vaikka pidättäisi 35%, niin saattaisi silti olla ihan kannattavaa. Olitteko laskeneet asian?

Vierailija
36/53 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei voi verrata tavallisiin vuokra-asuntoihin. Joku voi ottaa Forenomilta kämpän muutamaksi päiväksi tai muutamaksi viikoksi. Mistä ihmeestä saat normaaleilta vuokamarkkinoilta asunnon lyhyeksi ajaksi? Forenomin vuokria tulee verrata hotelliasumisen hintaan tai airbnb-hintoihin.

Vierailija
37/53 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralaisen näkökulmasta tuo Forenom on kivulias piikki markkinoilla. YLIKALLIIT VUOKRAT asunnoissa. Kun esim. vuokra.com sivustoilta  vertailee  niin samankokoisista ja tasoisista asunnoista verrattuna suurimpaan osaan muita vuokranantajia, Forenom vetää aivan tajuttomia kuukausihintoja asumisesta. Skippaan automaattisesti nuo heidän tarjonnat yli, en enää viitsi edes katsoa niitä. Inhottaa että hintaerot ovat noin suuret ja Forenomin kaltaiset kiskuriyritykset valtaa markkinoita ylikalliilla tarjonnallaan. Pääkaupunkiseudulle esim.tarvitaan kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja. Moni hyvä vuokralainen asuisi niissä kauemmankin aikaa, jos ei olisi tuollaista kiskontaa. 

Vierailija
38/53 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasin asuntoa Forenomille ja heidän asiakkaat rikkoivat kodinkoneet ja huoneiston. Forenom ei suostunut neuvottelemaan asiasta eikä korvaamaan vahinkoja. Suurin ja kallein virhe jonka olen tehnyt.

Vierailija
39/53 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forenom on kylmäverinen rikollinen huijarifirma katso lisätietoja täältä

https://forenom-kokemuksia.blogspot.com/2019/09/karvaita-kokemuksia.html

Vierailija
40/53 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärentävät itsestään yksi kaunista kymmenen hyvää yksitoista kymmenen tekaistua kehua ja ylistystä verkkoon.

Väärentävät kuvat vuokrattavista asunnoista. Eivät maksa sopimuksen mukaisia takuumaksuja takaisin vuokralaisille sopimusjaksojen jälkeen. Henkilökunta uhkailee ja nimittelee puhelimessa.

Forenomin vuokravaatimuksissa on jo järjestään 40 prosenttia ilmaa toisin sanoen asuntojen vuokravaatimukset eivät vastaa missään olosuhteissa todellisuutta eivätkä kohtaa vastikkeen kanssa  Laki tuntee käsitteen vuokraustoimitaan kuuluvana kiskontana.

Ainoastaan hullut tai rikolliset käyttävätkin enää Forenomin ylihinnoiteltuja palveluita.