mun mies on täysidiootti! SAnokaa miten kostan sille tän??
Eli miehellä on jääkiekkovuorot pari kertaa viikossa ...ja oli nyt 4 päivän lomalla yksin miesten kanssa ja sanoi viimeviikolla ettei mene nyt viimeiseen peliin.Tuli siis yöllä reissusta. Nyt sitten ennen peliä sanoikin lähtevänsä peliin,vaikka oli toisin sovittu. Muutenkin hoidan lapset todella paljon yksin. Siinä sitten sanoin,että sinä et lähde peliin kun olet juuri lomalta palannut ja puoli tuntia itkin ja selitin ,ettän hän ei voi elää vain omaa napaa ajatellen,että minulla on voimat loppi lasten kanssa ja en halua yksin joka ilta olla lasten kanssa... mies siitä huolimatta lähti peliin,eikä kuunnelut mua ollenkaan ja toisteli ,että tämä on viimeinen tälle keväälle ja haluaa mennä.
Mulla niin pettynyt ja petetty olo,että ei kukaan tajua...
Just alko paremmin parisuhde menemään niin ei mee kyllä enää tämän jälkeen... vitsi et tympii
ja meillä 3 alle 5 vuotiasta lasta!ja neljättä odotan....Voi ,että on ajattelevainen mies!! Niin omanapainen!!
Ja tämän haluaisin kostaa,mutta eipä mulla oikein keinoja ole....
kertokaa hyviä keinoja millä kostaa,vaikka se ei olisikaan järkevää,mutta itellä on sellanen viha nyt päällä et tarttee kostaa ku ei ukko muuten tajua!!
Toivoton tilanne,en tiiä mitä tekis! Vituttaa niin paljon ettei kukaan voi tajuta :(:(
Kommentit (62)
Et sinä ap saa yksin mitään aikaan. Miehen pitää itse haluta muutosta. Et sinä voi miestäsi muuttaa.
Jos miehesi ei tuosta muutu, niin mitä iloa tuollaisesta miehestä on? Ei ole sinulle aviomies eikä lapsille isä.
Ainoa mitä voit tehdä, on että kerrot miehellesi tilanteen ja sanot, että jos et halua muuttaa käyttäytymistä, niin tällä parisuhteella ei ole tulevaisuutta. Ja ainakin minä olen edelleen sitä mieltä, että kostaminen ei auta yhtään mitään.
mutta miten keksisin joka illalle tällä viikolla jotainmenkä ehkä haluakaan,jos menisi miehen kanssa hyvin niin mukavampi se olisi vaikka pihalla yhdessä piha hommia tehdä....tai jotain yhdessä perheen kanssa.
tuntu et jos olisin hiljaa vaan tollasessa tilaanteessa niin vielä vähemmän se mua kuuntelis...
miehet on vissiin vaan sikoja,mut kyl mä tiedän ettei kaikki.Suurinosa tässä tilanteessa ois jättänyt pelin väliin....Sen tiedän ystävienikin miehistä...Voi kun mullakin ois perhekeskeisempi mies....
ap
auttaisiko se ymmärtämään, miten huonosti käyttäytyy?
vaan siinä ko. tilanteessa on yleensä pahempaa alata itsekin räyhäämään/ itkemään tmv. vaan olla viisaampi ja hiljaa. puhua sitten kun on rauhoittunut. varmemmin mies lähtee, jos käyttäydyt tilanteessa häntä ärsyttävästi... vaikee selittää.
ja ymmärrän kyllä ton pointin, ettet joka ilta lähde. ei mua ainakaan edes huvita lähteä, tykkään olla yhdessä perheen kanssa mieluummin. kyllä niitä hyviä miehiä on tosi harvassa.
joskus pieni uhkaus erosta saattaa tepsiä. joutuu mies ajattelemaan sitäkin, et olis oikeesti yksin. sekään ei tosin toimi, jos usein uhkailee.
voisitko mennä johonkin sukulaisiin tmv. joksikin yöksi ilmoittamatta miehelle mitään???
antaisit sille mahdollisuuden valita omat menot ja yksinäisyys tai sitten perhe takaisin kotiin. vähän karrikoitu tilanne, mut pointtina se et tajuais etten ole itsestäänselvyys.
ja ymmärrän kyllä miltä sinusta tuntuu. Meillä on 2 lasta ja mies kans oli kans vielä vuosi sitten aina omissa harkoissaan ja peleissään. Harkkoja oli 2 iltaa/ viikko. Niihin meni suoraa töistä ja tuli vasta kun lapset nukkumassa. Sitten oli joka toinen viikonloppu 1 päivä pelejä eli aamusta iltaan pois kotoa. Muutenkin teki vielä iltatöitä joten oli todella yksin lasten kanssa.
Yritin puhua, ei mitään hyötyä. Aina vaan sanoi että hanki itsekin itselles harrastus, ei hän sitä estä...Noh, jos se ilta koitti että hän oli kotona niin en todellakaan lähtenyt harrastuksiin, olin niin väsynyt ettei mihinkään kyennyt. Sitä taas hän ei ymmärtänyt.
Sitä jatkui pitkään, yritin puhua, mutta ei hän ymmärtänyt. Harkoista ei voinut olla pois joukkueen takia, eikä peleistä. Lopulta olin niin väsynyt etten pystynyt kun itkemään pihalla kun isompi lapsi oli leikkimässä ja pienempi nukkui. Silloin päätin että nyt saa mies valita, erotaanko vai lopettaako hän kilpailumielessä pelaamisen? Mieheni alkoi myös itkemään kun keskustelimme. Eikä sillä kertaa riidelty vaan keskusteltiin. Mieheni lopetti harkoissa ja peleissä hyppäämisen. Ollaan sovittu että yksi ilta viikossa hän voi käydä pelailemassa jos haluaa. Hän ei enää seuraavalle kaudelle maksanut lisenssiäkään joten peleihin ei voi mennäkään mutta käy joskus pelailemassa.
Nyt meillä menee hyvin. Tuossa yksi päivä hän ihmetteli miten pienemmällä lapsellamme on uhma voimakkaampi kun vanhemmalla. Sanoi että se on kyllä päinvastoin, eihän tämän pienmmän uhma ole mitään siihen mitä silloin jouduin yksin olemaan vastaanottamassa kunolit aina pelailemassa. Mies oli ihan ihmeissään ja uskoi kyllä että näin oli.
Tsemppiä sinulle, koitahan jaksaa ja ottaa ihan keskustella miehesi kanssa vakavasti tilanteesta. En tarkoita että erolla pitäisi ruveta uhkailemaan, siihen en ketään yllytä vaikka niin itse teinkin. Se vaan oli meille paras vaihtoehto saada mies ymmärtämään miten vakavasta asiasta on kyse. Ja ennen kaikkea huolestuin lapsistani miten he reakoivat kun vain itkeä pillitän.
joten en nyt aivan tajua, mitä yrität fiksuilla??
Aikuisen kannattaa tehdä lapsia aikuisen kanssa, ei niin ettälapset tekee lapsia.
oiskohan niin, että sovitte vaikka kummallekin kaksi iltaa viikossa jolloin saa olla omia menoja. Älä leiki marttyyria, sillä et kyllä saavuta mitään. Kyllä ihmisellä saa ja pitää olla omiakin menoja. Miehesi oli matkalla, se ei ole sama asia kuin peli. Nyt teet niin, että keskustelette asiat kuntoon. Sitten sä käyt vaikka kerran tai kaks viikossa ja miehes myös. Jos tulee tuollaisia kaverimatkoja, menette vuorotellen. Jos sulla ei ole matkustusintoisia kavereita, lähdet yksin tms. Tai vastaavasti rahaa tuhlataan sinulle kauneushoitoihin tai johonkin mistä nautit.
Onkohan sulla nyt hormonit vähän ylikierroksilla. Laita ukko lastenvahdiksi huomenna, nuku kunnolla tai jotain muuta rentouttavaa.
Ymmärrän siis myös miestäsi, koska kyseessä oli kauden viimeinen peli.
Itsekin varmasti haluaisin kostaa mutta sillä et todennäköisesti saamiestäsi tajuamaan tilannetta yhtään. Jospa siis yrittäisit päästä tällä kertaa vihasi yli ja keskustella asiasta miehesi kanssa. Mikäli hän siihen suostuu.
Sopikaa vaikka niin että mies hoitaa yhden viikon kaikki kotihommat ja lapset, jospa hän sen jälkeen tajuaa millainen työtaakka sinulla on. Veikkaanpa että jo pelkkä viikonloppu pe iltapäivästä ma-aamuun riittää aukaisemaan miehen silmät. Lähde vaikka pois kotoa jos et muuten saa miestä hoitamaan lapsia. Ja jos olet kotona, älä puutu miehen tekemisiin, älä auta vaikka toinen sitä pyytäisi.Ja itseasiassa, taitasi tämäkin olla eräänlainen kosto.
Ja mies hoitaa silloin lapset, ruoan, iltatoimet :) Mikäs sen oikeudenmukaisempaa, ei ole edes kosto!
Kuka käski hamstrata noin paljon lapsia niin lyhyessä ajassa? Meillä päin sanotaan, että "if you can't do the time, don't do the crime". Muutenkin ihmetyttää, mikä naisiin menee, kun tulee pakonomainen tarve kansoittaa maa? Kai sitä välillä voisi satsata omaan koulutukseen ja uraankin, ettei tarvitse sitten marttyyrinä ruikuttaa kotiäidin kohtaloa.
Ensinnäkin: se, että on yksi 6 kk ikäinen lapsi ei selitä liikapainoa. Päinvastoin - yhden lapsen kanssa on mahtavasti aikaa liikkua, lenkkeillä, jumpata (kotona/salilla/mammajumpassa). Itse en ikinä ole ollut näin hyvässä kunnossa kuin nyt, maraton siintää jo silmissä kun kaikki päivät ehtii käydä lenkillä vaunujen kanssa. Ne viikot, kun meillä on 3 lasta kotona, salilla tulee käytyä vähemmän mutta kyllä silloinkin pystyy järjestämään aikaa liikkumiseen. Että jos mies kuittailee kiloista on ehkä aika tehdä asialle jotain. Ja toiseksi: kaikelta marmattamiselta vältyttäisiin jos naiset satsaisivat muuhun kuin kotiin ja perheeseen, tuntisivat oman arvonsa ja pistäisivät miehensä sekä ennen kaikkea oman elämänsä ja itsetuntonsa järjestykseen.
Täällä on kyllä oikeasti tosi lempeitä ihmisiä. Mulla on kyllä loistava mies, mutta sen eteen on tehty töitä. Nämä puheet on mun mielestä siirtynyt vähän väärille urille, kun aletaan puhumaan lasten lkm:stä, koulutuksesta, töistä yms. Jos mies jotain lupaa eikä pidä, ei muuta kuin kunnon riita aikaiseksi. En kyllä tarkoita suoraa huutoa, mutta kiihkeää keskustelua. Mä olen tosi kiukkuinen, joten suun avaus tapahtuu tod. pian ja sitä jatkuu, kunnes olen tyytyväinen tulokseen. Joku hyvitys on todellakin paikallaan, mutta en kans kyllä koston tielle lähtisi. Pitää teillä jotain hyvää olla, kun olette kolme, kohta neljä lasta tehneet. Jos mies kerran oli jo neljä päivää pois ja sit taas tänään, vähintään viikon iltahoitovuoro lapsista kuuluu hänelle. Eihän se mikään rangaistus ole, vaan pitää hänen saada olla lasten kans, kun ei ole niin pitkään aikaan saanut niistä huolehtia ja nauttia...;)
Eihän se mikään rangaistus ole, vaan pitää hänen saada olla lasten kans, kun ei ole niin pitkään aikaan saanut niistä huolehtia ja nauttia...;)
lapsia ylipäätänkin kannattaisi hankkia sellaisen miehen kanssa, joka niitä haluaa, eikä sellaisen, jota pitää ylipuhua monta vuotta ja sittenkin ehkäisy "unohtuu" tms? Eikö lähtökohdan pidä olla se, että mies tosiaan haluaa olla lasten kanssa, eikä se, että "nyt kyllä rankaisen miestäni ja se joutuu huolehtimaan lapsista"?
Tilanteesi kuulostaa jokseenkin tutulta. Miesten on vain niin paljon helpompi ottaa sitä omaa aikaa, he kun eivät koe huonoa omaatuntoa esim. siitä, että lapset olisivat koko päivän jonkun vieraan hoteissa... Kyllä sinun täytyy saada omaa aikaa ja jokin hyvitys miehesi sikamaisesta käytöksestä ja lupauksen rikkomisesta!
Ja voithan kysyä mieheltäsi, vakavasti keskustellen, mikä hänen korjausehdotuksensa tähän vallitsevaan tilanteeseen olisi. Että miten miehesi mielestä sinun pitäisi reagoida tilanteessa, jossa hän on ensin ollut kavereiden kanssa monta päivää pois kotoa ja sitten vielä pettää lupauksensa ja jättää sinut yksin. Miltä hänestä tuntuisi, jos sinä olisit toiminut vastaavalla tavalla.
2 lasta. Mies aina omissa menoissa,töissä. Kerran päätin ,et nyt kun ukko kotiutuu lähden vaan sauvakävelylle. Olin siinä vaiheessa jo niin vihanen,et ei paljo huvittanu. Mies vaan ihmetteli, et mikäs sulla on.
Joo ja ylipainostakin olen saanut kuulla. Miten voit saada hikeä aikaseksi, kun esikoinen kävelee tai pyöräilee. Ei siinä omaan tahtiin mennä. Lapsiani rakastan yli kaiken ja pidän heistä huolen, mut JOSKUS (1-2 kertaa/viikko) olis kiva hyvillä mielin käydä rauhassa yksin jossain. Liikaa vaadittu.
Kokeile ap joku kerta vaan jättää lapset miehelles ja olet rauhassa jossain. Siinähän ihmettelee. Tsemppiä!
paremmin arkea kun pääsis säännöllisesti tuulettumaan yksin, siis ilman lapsia. Miks miehet ei tajua sitä?????
miehesi kanssa kalenteri kädessä sinulle menoja tälle viikolle ja seuraavalle. Kirjoitatte ylös: to klo 18 vaimo uinti la klo 11 vaimo kirppikselle tms.
Tai kun mies tulee kotiin lähde menemään äläkä kerro miehelle minne. Mene kavereiden luo, puhelin pois päältä, pidä hauskaa. Tule takaisin neljän päivän kuluttua.
Kostaminen on aika kovaa duunia ja siitä ei yleensä pitkän päälle tule kuin kaikille paha mieli.
että olisin saman verran omissa menoissa, kuin mieskin on omissaan. Eli nyt vaan tylysti jumppaa tms. ihan mitä vaan harrastusta kehiin, ja oikeasti lähdet vaan ja jätät miehelle kaupassakäynnin lasten kanssa, ruoan valmistuksen, iltatoimet. Et valmistele mitään ruokia jääkaaappiin valmiiksi, vaan annat miehen nauttia lasten kanssa siitä oikeasta arjesta : )