Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vartija seurasi minua kaupassa

Vierailija
17.04.2015 |

Olin ruokaostoksilla töiden jälkeen ruokakaupassa ja huomasin että vartija alkoi seuraamaan minua ja kun menin maksamaan ostokset niin vartija vahtasi lähietäisyydellä kun maksoin ostokset ja sitten meni vielä kassan päähän seisomaan. Mielestäni tosi inhottavaa, en aio enää käydä kyseisessä kaupassa. Olen rehellinen työssäkäyvä ihminen enkä koskaan ole varastanut mitään. Onko muut kokeneet vastaavaa?

Kommentit (195)

Vierailija
21/195 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin hippaa seuraavan vartijan kanssa. Yritän päästä vartijan taakse.

Vierailija
22/195 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D  Aa että on muillekin sattunut tätä. Mulle käy näin aina kun liikun mieheni kanssa. On mustahiuksinen aasialainen. Hiukset ovat vieläpä pitkät ja kooltaan mies ei ole mikään pikkumies (stereotypia aasialaismiehistä) vaan ihan normikokoinen pitkä äijä. Saa vartijat ihan hullaantumaan.

Koskaan emme ole varastaneet mitään. Miehellä on todella korkea itäaasialainen moraali.

Mutta sepä ei näy pärstäkertoimesta.

Kerran yksi naisvartija teki sellaisia nopeita hyökkäyksiä hyllyjen väliin ihan kuin olisi yrittänyt aina yllättää meidät itseteossa :D

Noloa.

Olen itsekin kouluttautunut joskus vartijaksi, koska lukion jälkeen sain töitä vartiointialalta. Mutta sittemmin olen käynyt yliopiston. Nohin hommiin täytyy jäädä vain sellaisten aivottomien junttien, jotka ei osaa ajatella omilla aivoilla.

*hymyilensinullekauniistienkäsanomitään*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/195 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 19:35"]

Voi musta olis niin hauskaa saada kaupassa syyttä suotta joku vartija kintereilleni. Lähtisin "pakoon" sitä. Pikkuhiljaa nopeuttaisin kävelytahtia, hölkkäisin ja lopulta jo juoksisin ympäri kauppaa.

Jostain syystä tämä kuulostaa ihan älyttömän hauskalta jutulta. Jos ikinä vartija ryhtyy seuraamaan, niin toteutan ilman muuta tätä :D

No mä sain myymäläetsivän perääni taannoin Citymarketissa. Keski-ikäinen mies punaisessa tuulitakissa, näytti itse lievästi laitapuolen työttömältä. :D

Jossain kohtaa hymyilin sinne päin ja vinkkasin silmää. Tyyppi ei värähtänyt.

Menin ulos itsepalvelukassan kautta. Sinnekin tuli seisomaan sen 'opastajan' tiskin viereen.

No, ei tullut hälle bonuksia, kun en mittää vienyt.

Vierailija
24/195 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ihmisiä ärsyttää että joku tekee työtään. Kattoonko niiden vartijoiden pitäisi katsella? "ei toi varmaan mitään vie.. Ei toikaan.. Ei kukaan.." en ole ikinä nähnyt, paitsi selvien narkomaanien ja joidenkin romaneiden kohdalla että heidän perässään oikeasti kävellään.

Vierailija
25/195 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D  Aa että on muillekin sattunut tätä. Mulle käy näin aina kun liikun mieheni kanssa. On mustahiuksinen aasialainen. Hiukset ovat vieläpä pitkät ja kooltaan mies ei ole mikään pikkumies (stereotypia aasialaismiehistä) vaan ihan normikokoinen pitkä äijä. Saa vartijat ihan hullaantumaan.

Koskaan emme ole varastaneet mitään. Miehellä on todella korkea itäaasialainen moraali.

Mutta sepä ei näy pärstäkertoimesta.

Kerran yksi naisvartija teki sellaisia nopeita hyökkäyksiä hyllyjen väliin ihan kuin olisi yrittänyt aina yllättää meidät itseteossa :D

Noloa.

Olen itsekin kouluttautunut joskus vartijaksi, koska lukion jälkeen sain töitä vartiointialalta. Mutta sittemmin olen käynyt yliopiston. Nohin hommiin täytyy jäädä vain sellaisten aivottomien junttien, jotka ei osaa ajatella omilla aivoilla.

Alennuit sitten kuitenkin itsekin aikoinaan vartijaksi? Mikset hakenut "parempia" kesätöitä ja päässyt niihin? Ettei sulla nyt vain olisi jotenkin niin heikko itsetunto ja häpeät vartijataustaasi niin paljon, että sun on pakko haukkua vartijoita? Ehkä sun kannattaisi työstää tuota vihaasi vartijoita kohtaan ja miettiä, miksi oikeasti tunnet niin? Mistä tuo sun ylemmyyden tunne kumpuaa?

P.s. Vartiointialalla on aika paljonkin maistereita. Osa siksi, koska tykkäävät vartijan töistä ja osa on jäänyt omalta alaltaan työttömäksi tai ei ole saanut oman alan töitä alunperinkään. Toivottavasti sinulla menee elämässä aina niin hyvin, ettei sinun enää koskaan tarvitse tehdä vartijan töitä... Jos joskus jäät työttömäksi, saatat kuitenkin todennäköisesti huomata, ettet pääse enää edes vartijaksi niin vain. ;-) Kriteerit on nousseet paljon siitä, mitä ne joskus oli.

Vierailija
26/195 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin noin kymmenen vuotta sitten töissä eräässä pienehkössä ruokakaupassa, joka kuuluu kyllä erääseen ketjuun. Meitä oli myymäläpäällikön toimesta ohjeistettu, että aina kun myymälässä näkyy tietynlaisia ihmisiä (esim manneja) niin näitä tulee seurata. Huomaamatta tosin, mutta en tiedä miten tämä tosiassa onnistui. Kehotti esimerkiksi menemään järjestelemään hyllyjä ja siirtymään seuraavaan riviin sitä mukaan kuin "epäilyttävä" asiakaskin ja samalla silmäillä sekä olla itse näkyvillä.

Sitä en tiedä oliko tästä ihan oikeasti jotain konkreetista hyötyä.

Vierailija
27/195 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijathan menevät vessankoppiin asti huutelemaan poistumista, kuten kävi jollekin naiselle , torimyyjälle, Helsingin stokkan vessassa. Noloa. Itseäni on myös vartija seurannut,  ei mukana ollut kassia eikä takkia, mihin jotain olisin piilottanut, seuraavaksi alan hippaa taikka  kuurupiiloa.

Vierailija
28/195 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marimekon tehdasmyymälä hertsikassa (joskus -98?), kävin katselemassa ja lopulta ostin vyökotelon kännylle. Vartija (akka) seurasi ja lopulta tuli sitten sanomaan että minulla ois porttikielto tästä lähtien koska ilmeisesti näytin liikaa varkaalta. Eli varmaan se sukupuoleni tässä taas.. miehiä saa ilmeisesti syrjiä vapaasti...

No eipä oo tehnyt mieli mennä takaisin.

No tähänpä on koko totuus kirjoitettu. Joo. Ihan var-mas-ti. :D

Vierailija
29/195 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei ole kaupassa seurattu, mutta poikkeuksetta lentokentällä aina "randomilla valittu turvatarkastus" osuu kohdalleni. Kerran melkein myöhästyin lennolta kun koettiin tarvetta pyhkiä sillä räjähdejäämiä ja/tai huumeita tunnistavalla aineella kaikki käsimatkatavarat läpi. (Siis avattiin kaikki puuteripaketit ja muut härpäkkeet, joita oli muuten paljon kun ostin tonnilla meikkejä ja suurin osa käsimatkatavaroissa ettei mene rikki)

Ihan perus suomalainen nainen olen, tosin erittäin vaalea ihonväriltäni, että kai se voisi viitata siihen, että olen nisti. 😅

Vierailija
30/195 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tapana harhailla kaupassa ja vertailla hintoja. Miettiä mitä kaikkea tarvitaan kaappeihin. Näytetään niin tavallisilta, ettei ole tietääkseni vartija seurannut edes vaatekoppeihin. Aina on kaikki maksettu.

Vierailija
31/195 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakaali kirjoitti:

Ikinä ei ole kaupassa seurattu, mutta poikkeuksetta lentokentällä aina "randomilla valittu turvatarkastus" osuu kohdalleni. Kerran melkein myöhästyin lennolta kun koettiin tarvetta pyhkiä sillä räjähdejäämiä ja/tai huumeita tunnistavalla aineella kaikki käsimatkatavarat läpi. (Siis avattiin kaikki puuteripaketit ja muut härpäkkeet, joita oli muuten paljon kun ostin tonnilla meikkejä ja suurin osa käsimatkatavaroissa ettei mene rikki)

Ihan perus suomalainen nainen olen, tosin erittäin vaalea ihonväriltäni, että kai se voisi viitata siihen, että olen nisti. 😅

Täällä ihan sama. Olin että tehkää työnne. Ei mitään hätää, kun ei ollut mitään tullattavaakaan. Yhdessäkin tapauksessa (olen reissannut paljon) oli matkalaukun rakenteissa ongelma, minkä luulivat huumekätköksi. Perusteellisesti tutkittiin. Ikinä en ole käyttänyt aineita tai ollut sellaisen porukan kanssa tekemisissä. Parempi kun tutkivat.

Ihmetyttää nämä aasialaiset, jotka yrittävät surutta muiluttaa ruokaa maahan, mikä on kiellettyä. Kuuluu kai kulttuuriin sanoa, ettei ymmärtänyt omaa kieltään ja tuontirajoituksia, kun tietävät rikkovansa lakia. Kasvot on silti säilytetettävä. Saa maksaa sakot. Muuten kerrotaan varmaan somessa kavereille, että taas meni läpi.

Nykyisin muuten partamiehetkin ratsataan. Mikäli olet ilman, on vielä suurempi riski tietyillä kansakunnilla. "Yritä näyttää länsimaalaiselta."

Vierailija
32/195 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nauranut vedet silmissä tälle ketjulle omfg :DDDD Koska MUA SEURAA VARTIJA AINA! Haha, teini-iän jälkeen en ole tehnyt näpistyksen näpistystä ja minä sentään olen ihan keskiluokkaisen näköinen naishenkilö. Myyjät jopa yleensä teitittelevät.

Olisko kauppojen hävikit paisuneet niin hirveiksi, että profiloinnin ja seurannan kohteiksi otetaan semmosta uudentyyppistä ryhmää? Jaa-a

Viimeksi taas huomasin erään kaupan vartijoiden teeskentelevän kattoon viheltelyn minun painellessa ohitse. Niiden naamasta paistoi, että liikkumistani on kameroilla seurattu ja sitten tupsahtaessani heidän eteensä olivat niin vaivaantuneita. Aiemmin kun ovat kintereille lähteneet, olenkin antanut roikkua ja sitten poistunut kaupasta heihin kohdistetun hirveän mulkaisun saattelemana, mitään ostamatta.

On ne veijareita

Vierailija
33/195 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olleet perussiistit vaatteet, ei lävisyksiä tai tautointeja ja ihan perusnormaali ihmettely?

On noissa vartjoissakin hiihtäjää. Saat vessasta huudella, että anteeksi mulla oli paskahätä ja vähän pidempään kestää tässä pyyhkiessä. Kaikki eivät vedä neulalla käteen.

Vierailija
34/195 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus menin kiireessä hakemaan tokmannilta kuopukselle ulkohousuja, lapsi mukana ja itse olin flunssassa ja jouduin niistämään räkäistä nenääni koko ajan. Lisäksi lapsi olisi halunnut jäädä leluhyllyille ja sitäkin vähän kinattiin. Yhtäkkiä huomasin että nuori miesvartija kyttäilee. Siis ihan hullun näköistä kun loikki hyllyjen väliä kun kuljettiin kassaa kohti. Jos olisi pää toiminut siinä hetkessä paremmin olisin varmasti vähän pelleillyt vartijan kustannuksella, silloin lähinnä ärsytti ja halusin nopeasti ulos kaupasta.

Oli muuten isohameisia juuri silloin lastenvaaterekeillä ja melkein voin vannoa että tavaraa lähti niiden mukaan. Olen kyllä asioinut sen jälkeenkin samaisessa kaupassa, mutta kahelia vartijaa ei ole enää näkynyt 😆

Vierailija
35/195 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keravalla oli aikoinaan vartija joka seurasi minua aina kaupassa. Vartija oli nimeltään Kyösti.

Aina hiipi perässäni ja kyttäsi. Alkoi ärsyttämään ja valitin kauppiaalle joka sanoi että vartija tekee vain työtään.

Kerran sitten törmäsin heppuun baarissa ja nousuhumalassa aloin kyselemään että miksi kyttää minua. Hämmennyin kuullessani vastauksen.

Hän oli ihastunut minuun. Siinä meni minulla, isolla miehellä, pasmat sekaisin.

Pienen kakistelun jälkeen päätin antaa mennä.

Seurustelumme kesti 3 vuotta. Se oli elämäni parasta aikaa.

En tiennyt olevani homoseksuaali ennen sitä.

Vierailija
36/195 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keravalla oli aikoinaan vartija joka seurasi minua aina kaupassa. Vartija oli nimeltään Kyösti.

Aina hiipi perässäni ja kyttäsi. Alkoi ärsyttämään ja valitin kauppiaalle joka sanoi että vartija tekee vain työtään.

Kerran sitten törmäsin heppuun baarissa ja nousuhumalassa aloin kyselemään että miksi kyttää minua. Hämmennyin kuullessani vastauksen.

Hän oli ihastunut minuun. Siinä meni minulla, isolla miehellä, pasmat sekaisin.

Pienen kakistelun jälkeen päätin antaa mennä.

Seurustelumme kesti 3 vuotta. Se oli elämäni parasta aikaa.

En tiennyt olevani homoseksuaali ennen sitä.

Ihana tarina! Rakkaus voittaa kaiken

Vierailija
37/195 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihme episodin näin yhtenä päivänä. Menin ruokakauppaan ja siellä seisoi ympyrässä 4 (neljä!) poliisia ja kaksi vartijaa, keskellä seisoi opiskelijan näköinen siisti poika. Näytti siltä, että poika oli itkuun purskahtamassa. Kuusi rotevaa äijää kädet lanteilla kuin elokuvissa yhden raukan ympärillä. En tiedä, mistä oli kysymys, mutta kävi vain mielessä, että on näköjään poliiseilla tehtäväpula, kun kaksi partiota rientää pidättämään Rosvoa. Kahden vartijan lisäksi.

Tapahtui helsinkiläisessä Alepassa.

Vierailija
38/195 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni kaupoissa pyörinyt, yleensä ihan spurgun näköisenä ja säädän jotain omiani tuotteiden kanssa, koskaan oo kukaan seurannu, miten te ihmiset onnistutte? :D

"MUA SEURAA VARTIJA AINA! Haha, teini-iän jälkeen en ole tehnyt näpistyksen näpistystä"

...tai ei tarviikkaan vastata...

Vierailija
39/195 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menettivät vartijan käytöksen takia maksavan asiakkaan. 

Maksamaton asiakashan onkin myymälävaras :D

Vierailija
40/195 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin eilen minua seurasi vartija kun kävin Lidlissä :D Olin kosmetiikkaosastolla, kirjottelin samalla kännykällä viestiä joten seisoskelin siinä jonkun aikaa. Vartija meni ainakin kolmesti siitä ohitseni ja jäi seuraamaan kassalle asti. Mutta olenkin nuori opiskelijanainen niin varmaan luuli että aion varastaa meikkejä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi