Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä lääkkeitä käytät säännöllisesti?

Vierailija
24.04.2009 |

.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla varma siitä ettei psykoosi uusiudu? Kun käsittääkseni ihminen ei itse tajua silloin olevansa sairas... Voi vaan aiheuttaa itselleen ja perheelleen ikävyyksiä. Psykoosin sairastaneet, oletteko muuten kertoneet miehellenne tästä?

Vierailija
42/76 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlettamalla selvää.Itselläni ollut psykoosi 11 v. sitten.Sen jälkeen ei mitään, eikä tule.Siitä pitää tämä pieni päivittäinen lääkeannokseni huolen.Mieheni on tietoinen menneisyydestäni, eikä kuulu niihin ahdasmielisiin, joita täällä palstalla näemmä liikkuu ennakkoluuloineen ja uskomuksineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en enää aio hankkia lisää lapsia, mutta se päätös ei todellakaan johdu siitä että jotkut täällä av:lla ovat sitä mieltä ettei mielenterveysongelmaiset saisi lisääntyä

Vierailija
44/76 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliset reseptillä. Niiden lisäksi Multitabs ja kalkkitabletit.

Kiva, kun joku pystyy elämään ilman jatkuvaa lääkitystä. Mutta hyvä näinkin, kun ovat nuo lääkkeet auttaneet. Takana 28 vuotta jatkuvaa lääkitystä, lääkkeet ja niiden määrät sentään jonkin verran vaihdelleet.

Vierailija
45/76 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma valinta on monella mielialalääkkeiden syöjillä. Ei vaan pää kestä ja halutaan hukata kaikki tunteet (varsinkin ahdistavat ja surulliset), samoin kipulääkkeitä popsitaan, kun ehkä se päänsärky tulee... Tämä on ihan tutkittua tietoa ja me ollaan kärjessä näissä mittauksissa. Surullista, mutta totta. Lääkkeitä tarvitaan ja ne ovat hyviä, mutta vain oikein käytettyinä. Ja rauhottavat meidän maassa vasta jyrääkin, jo ihan nuorille pumpataan diapamia jne. Surullista.

Vierailija
46/76 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Sepram masennukseen, mutta se puretaan pois, koska oikea syy eli kilpirauhasen vajaatoiminta selvisi. Turhan moni kärsii hypotyreoosista turhaan, kun lääkärit ja hoitajat eivät osaa tunnistaa sairautta. Vaikka arvot olisivat ns. viitearvoissa, niin oireita ollessa tulisi kokeilla ensin thyroxinia ennen masennuslääkkeitä..

Vierailija
47/76 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli omat lääkkeeni päivittäin:

Medrol, Oxiklorin, Sandimmun neoral, Primaspan, Nexium, Triptyl, Panacod, Burana ja kalkkitabletit

Lisäksi kerran viikossa: Methotrexate injektio, foolihappo

Annoksia en jaksa erikseen korjoittaa. Ne on kuitenkin kaikki melkein maksimissa.

Ja eihän se joo kivalta tunnu tuollaista määrää lääkkeitä syödä mutta mielummin tietty pysyn hengissä, koska olen luultavasti lapsilleni tärkeempi elävänä kuin kuolleena.

Vierailija
48/76 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritalin, ketipinor, sterlla, sertralin ja yasmin.

Vierailija
49/76 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitettiin masennuslääkitys.

ja Sepram masennukseen, mutta se puretaan pois, koska oikea syy eli kilpirauhasen vajaatoiminta selvisi. Turhan moni kärsii hypotyreoosista turhaan, kun lääkärit ja hoitajat eivät osaa tunnistaa sairautta. Vaikka arvot olisivat ns. viitearvoissa, niin oireita ollessa tulisi kokeilla ensin thyroxinia ennen masennuslääkkeitä..

Vierailija
50/76 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärrän paremmin näitä keskusteluja täällä... Huh, mitkä pilsut ja joo lapsille parasta, jos äiti on lääkkeissä. Iik.

Vierailija
51/76 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkää ihan matkoihin sen ulkoilun kanssa, minulle tauti tuli ihan pusikosta, ja siihen ei raitis ilma auta

Vierailija
52/76 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärrän paremmin näitä keskusteluja täällä... Huh, mitkä pilsut ja joo lapsille parasta, jos äiti on lääkkeissä. Iik.

Vierailija
53/76 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi prednisolonia,colifoam:ia,sandimunia ja ciproxinia aktiivivaiheessa.

Vierailija
54/76 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän todella terveellisesti. Ravinto on todella terveellistä kasvisrukaa, liikun ulkona joka päivä tunnista kahteen tuntia, en käytä alkoholia, en tupakoi, minulla ei ole paino-ongelmia (tai jos on, niin alipainon suhteen). Nämä tuli nyt ekana mieleen.

Silti mun täytyy syödä myös se pitkä lista niitä lääkkeitä, koska ilman sitä ei mm. uudesta munuaisestani olisi paljonkaan iloa. Ei minulle eikä lapsilleni. Lisäksi vähän pienempänä haittana olisi tulehdukset aivoissa ja keuhkoissa mutta ne toki on pieniä juttuja näille vauhkoojille.

Itse olen silti myös sitä mieltä, että esim. laitoksissa eläviä vanhuksia lääkitään ihan liikaa. Se aiheuttaa inhimillistä kärsimystä, kaatumisia, levottomuutta yms. Ja ihan liikaa kustannuksia yhteyskunnalle. Samoin kuin monet turhaan syödyt mielen lääkkeet. Nykyään esim. Cipramilia ja Xanoria käytetään joka pienimpään "ahdistukseen ja masennukseen". Tuntuu, että ihmiset eivät enää uskalla eikä halua tai pysty käsittelemään pienimpiäkään vastoinkäymisiä ilman lääkitystä. Niihin tunteisiin kuitenkin useimmiten auttaisi se ulkoilu ja liikunta.

Vierailija
55/76 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön sitä kun astma menee pois hoitotasapainosta, mutta täällä se on nähtävästi monella säännöllisesti eli mihin? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Ja itse Olen todella iloinen että vaikeaan traumattiseen ahdistukseeni on lääkitys. Ja ne traumat eivät myöskään lähde ulkoilulla vaikka ulkoilu muutoin ihan hyvää tekeekin.

Vierailija
56/76 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sairastetaan on yksi asia ja sairauden hoito toinen... Itselläni on homealtistumisesta aiheutunut vaikea astma, ja lääkearsenaali näyttää tältä: vakituisesti Flixotide, Nasonex, Singulair (+ kalkkitabut, monivitamiini, kalanmaksaöljy, maitohappobakteerit). Tällä hetkellä lisäksi Prednisolon. Tarvittaessa Duact/Aerius, Redol Comp, Ventoline, Erdopect, silmätipat, antibiootit, Epi-pen. En pysyisi hengissä ilman noita lääkkeitä...

sitä ei lääkkeitä tyyppiä siinä mielessä, että meidän Suomi ollaan maailman medikalisoitunein yhteiskunta. Tarviis varmaan mennä alkujuurille... Surullista... Ja varsinkin mielenterveylääkitys...Ja jos pakottaa, niin ei kun pillerit huiviin, surua ei saa tuntea, elämän pitää olla ihanaa vaikka lääkkeillä. Ja ne antibioottikuurit, kuka nyt ei tajua, että vastustuskyky menee, haloo, ja vielä lapsillemme niitä pakkosyötämme! IIk, ei hauskaa.

Vierailija
57/76 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisin ottamatta lääkkeeni ja paskoisin veriripulia päivät pitkät?? ja luultavasti noin kuukauden sisään joutuisin sairaalaan tiputukseen koska ruoka ei imeydy kovan ripulin takia. olisi varmaan tosi huiman paljon parempi vaihtoehto.

Vierailija
58/76 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on puurot ja vellit sekaisin. Mennään tosiaan sinne alkujuurille! Siis mitä sä syöt, jos joudut ottaa kalkkia, moniivitamiineja, kalanmaksaöljyjä jne. Hirveeltä kuulostaa toi sun pilleriarsenaali, mutta onneksi olkoon lääketehtaille ja luontaistuote firmoille. Surullista, ja et kuole! t. lääkäri

Vierailija
59/76 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 10 -vuotias kun sairastuin, olin lähellä menettää henkeni taudin rajuuden vuoksi. Nyt olen kohta 20-vuotta syönyt lääkkeitä. Ja syön mielelläni, sillä elän mieluummin normaalisiti toimivan suolen kanssa TÄYSIN normaalia elämää, kuin osittain ilman suolta... Siltikin taudin paheneminen on enemmän kuin todennäköistä ja elän myös suurentuneen syövän riskin kanssa - lääkkeistä huolimatta.

Itse ymmärrän silti osittain näitä lääkemäärien kauhistelijoita. Minulla on koko hoitoajan pysynyt loistava hoitotasapaino ja välillä unohdan olevani kroonisesti sairas, enkä aina ymmärrä kaikkea sitä syötyä lääkkeenmäärää (myös muiden kuin omani) ja ihmisten sairautta/kipua. JOs en olisi kroonisesti sairas, voisin kuvitella, että en ymmärtäisi kaikkia näitä syötyjä lääkkeitä. Luulen, että tämä ymmärtämättömyys aiemmilta kauhistelevilta kirjoittjilta ei ole ilkeyttä vaan silkkaa tietämättömyyttä.

Kehottaisin kaikkia, jotka eivät joudu syömään lääkkeitä kroonisiin sairauksiiin olemaan asiasta hiljaa hyvillään ja onnellisia terveydestään.

Vierailija
60/76 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitotuotteista en käytä kuin juustoa, joten kalkkia syön, jotta ei tule osteoporoosia. Erityisen tärkeää kalkkitablettien ottaminen on näin kortisonikuurin aikaan. Kalanmaksaöljyä ja maitohappobakteereita syön, koska tutkimustulosten mukaan ne hillitsevät allergiaoireita. Monivitamiinia otan "varmuuden vuoksi", uskon, että nämä lääkemäärät ja sairastelu lisäävät kehon vitamiinitarpeita.

Turha sitä lääkärinkään on jeesustella, olis vaan lääkärit siinä vaiheessa auttaneet, kun kerroin että epäilen sisäilmaa terveysongelmieni syyksi... Ei ole mahdollista, oli vastaus, ja lisää lääkkeitä vaan kouraan ja lisää sairastumaan homeisiin tiloihin... Jotain vastuuta lääkäreillekin, kele. _hiukan_ ottaa nyt päähän (muka) lääkäreiden huutelu.

on puurot ja vellit sekaisin. Mennään tosiaan sinne alkujuurille! Siis mitä sä syöt, jos joudut ottaa kalkkia, moniivitamiineja, kalanmaksaöljyjä jne. Hirveeltä kuulostaa toi sun pilleriarsenaali, mutta onneksi olkoon lääketehtaille ja luontaistuote firmoille. Surullista, ja et kuole! t. lääkäri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi