Maunolle 2.nimi 3-tavuisesta i-loppuisesta nimestä?
Eli mitäs kaikkia sellaisia nimiä onkaan... Olavi, Sakari, Ilmari, Jalmari- tyylisiä nimiä siis kaipaan. Pojan eka nimi on Mauno, ja väliviivalla kaivataan sopivaa toistanimeä.
Muitakin saman tyyppisiä yhdysnimiä saa ehdottaa.
Kommentit (16)
Mauno-Verneri, Mauno-Juhani, Mauno-Santeri, Mauno-Untamo...
vois olla hyvä, koska kun poika kasvaa, niin voi olla hunksmainen tai kummelimainen. Voi juku, ettei oo sitä iitä lopussa...
Ettei aina niitä ikuisia nykypäivän massanimiä.... (iivari-akseli-ilmari)
Tällähetkellä Jalmari on yhä suosikki. Hermanni oli sellainen ehdotus mitä en itse ollut ajatellut ollenkaan, ja Viljamikin oli hyvä lisä listaan.. LISÄÄ EHDOTUKSIA!
ap
Mauno Artturi
Mauno Severi
Mauno Verneri
Mauno Aaretti
Mauno Nestori
Mauno Vihtori
Mauno Taavetti
Mauno Pietari
Mauno Vilhelmi
Mauno Iivari
Mauno Henrikki
mutta ehdottomasti ilman väliviivaa! Viivan kanssa jotenkin hirveän pitkä ja raskas.
Mauno Jalmari, ihana! Suomalainen, jykevä nimi.
Mauno on kiva nimi. Omalle pojallekkin se laitettiin. :)
Miten olis Mauno-Valtteri? Moni muukin ehdotus täällä on ollut tosi hyvän kuuloisia. (Meillä ei sitten ole Valtteri toisena nimenä... ;)
Se tekee todellakin nimestä liian "raskaan" vaikka siihen liittäisi minkä nimen!!
Mies on Jukka-Pekka, minä olen Anna-Kaisa,
Yksi lapsi on nimeltään Raimo-Sakari, lisäksi on koirat Manu-Petteri ja Elmo-Sulevi, sekä kanit Sylvi-Kyllikki, ja Ulla-Hellevi.
Alunperin läpällä nimettiin nuo kanit väliviivalla, kun "äiskä ja isäkin on" ja sitten kun otettiin eka koira, niin tuntui tyhmältä ettei sillä olisikaan ollut, toisen koiran kohdalla sama. Raimo-Olavi sai nimensä molempien vaarejen mukaan, ja väliviiva tuntui sopivan siihenkin, ja nyt ei tuntuisi oikealta jättää yhtä (viimeistä) lasta ilman väliviivaa, kun kerta on koirilla ja kaneillakin:) Kuulostaa tyhmältä mutta silti..
ap
eli ekassa luottelossa tuli väärä ja perässä oikea
ap
Mauno-Taneli
Luin tuon otsikon jo aamupäivällä, mutta en vielä ehtinyt vastaamaan. Tuo Taneli on tässä päivän mittaan tullut mun suosikiksi.
Mies on Jukka-Pekka, minä olen Anna-Kaisa,
Yksi lapsi on nimeltään Raimo-Sakari, lisäksi on koirat Manu-Petteri ja Elmo-Sulevi, sekä kanit Sylvi-Kyllikki, ja Ulla-Hellevi.
Alunperin läpällä nimettiin nuo kanit väliviivalla, kun "äiskä ja isäkin on" ja sitten kun otettiin eka koira, niin tuntui tyhmältä ettei sillä olisikaan ollut, toisen koiran kohdalla sama. Raimo-Olavi sai nimensä molempien vaarejen mukaan, ja väliviiva tuntui sopivan siihenkin, ja nyt ei tuntuisi oikealta jättää yhtä (viimeistä) lasta ilman väliviivaa, kun kerta on koirilla ja kaneillakin:) Kuulostaa tyhmältä mutta silti..
ap
Huhheli huh.
Miten olisi Mauno-Koivisti?
Hermanni, Taneli ja Olavi. Kalevikin olisi aika jykevä!
tai ahonen (tää olis paras), mutta ei i-loppuinen...