Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et tehnyt itsemurhaa?

Vierailija
07.04.2015 |

Miten sait käännettyä elämäsi suunnan parempaan itsemurhan kynnykseltä?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri esti.

Vierailija
2/50 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistin että verstaassa on vielä muutama kalja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten takia

Vierailija
4/50 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänistin.  ->  Liian heikko yritys.

Vierailija
5/50 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tiedän että kuolema ei ole ratkaisu siihen elämäntilanteeseen, joka minua ahdistaa. Enkä oikeasti halua kuolla.

Enkä voisi tehdä sellaista läheisilleni.

Vierailija
6/50 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään epäonnistumista.

Vierailija
7/50 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halu yrittää. Vielä uudestaan. Näyttää muille.

Vierailija
8/50 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estettiin fyysisesti.

Vierailija
9/50 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halu näyttää että pärjään ja että olen parempi kuin muut.

Nyt minulla on ihana perhe, hyvä koulutus ja hyvä työpaikka. On oikein virkistävää nähdä miten se kaikki herättää kovasti kateutta niissä jotka minua aikoinaan ovat lytänneet. Sanoisin että kannatti, vaikka tosi vaikealta aikoinaan tuntuikin.

Ihan vaan niitten kateellisten ja itseensä pettyneitten ilmeitten vuoksi, joita näen aina silloin tällöin edessäni törmätessäni niihin jotka minua rumasti kohtelivat sairauteni vuoksi.

Vierailija
10/50 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten harkitsin todella tarkkaan teenkö itsemurhan vai en. Ensin karahti kiville siinä, että tiesin etten kykene itse tappamaan itseäni (esim. hukuttautuminen, hirttäytyminen jne.). Sitten tajusin etten voi, yksinkertaisesti en vain voi hypätä auton/junan tmv eteen, vaikka oma elämä olikin synkkää ja suorastaan helvettiä, tajusin etten voi pilata viattoman ihmisen elämää hyppäämällä eteen. Lopulta tajusin etten oikeasti edes halua tappaa itseäni, hakeuduin terapiaan ja elämän ylämäki alkoi.
Edelleen mietin että mikä ajoi minut, terveen, sosiaalisen, ystäviä omaavan ja töissäkäyvän nuoren 20-vuotiaan naisen edes koskaan miettimään elämän päättämistä.

Vierailija
11/50 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisu

Vierailija
12/50 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä ei ollut tarpeeksi vahvoja lääkkeitä, myöhemmin ajattelin lastani.

Vierailija
13/50 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin että ajan myötä helpottaa kunhan vaan sinnittelen päivä päivältä eteenpäin.

Vierailija
14/50 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yrittänyt, mutta joskus olen ollut niin masentunut että se on pyörinyt mielessä. Ajattelin että näkökulmani on vain sillä hetkellä rajoittunut, ja tulevaisuudessa näen oman tilanteeni selkeämmin, odottaen sitten sitä tulevaa vaikka pitääkin sietää raskasta olotilaa.

Vierailija
15/50 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on lopulta niin lyhyt muutenkin. Pahimman sairauden keskellä ja tuskissani huomasin, että jos päästän ajatukseni vapaaksi, saan kestämiseen tarvitsemani mielenrauhan. Se toimi omalla kohdallani. Elämä on ihanaa!

Vierailija
16/50 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 lisää, sain myös nukahtamislääkkeitä lääkäriltä kun kerroin valvoneeni kaksi viikkoa putkeen. Aloin olla loppu ihan jo siksikin kun ajatukseni pitivät minut aina vaan hereillä. Pari nukuttua yötä paransi jo hiukan mielialaa. Toki itsemurha-alttius ja unilääkkeet eivät aina tuota ihan tätä toivottua lopputulosta...

Vierailija
17/50 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin että olisin itsekäs paskiainen koska pilaisin sillä vanhempieni ja veljeni elämän.

Vierailija
18/50 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en uskalla. Koska säälin läheisiäni ja minulla saattaa vielä olla joku ns. elämäntehtävä.

Vierailija
19/50 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:08"]Ensimmäisellä kerralla (lääkkeillä) epäonnistuin. Toisella kerralla valitsemani ohittava juna oli joko myöhässä tai peruttu. [/quote] * Tismalleen sama minulla. Voi hiton VR...:D

[/quote]

Joku muu ehti ensin ja siksi juna oli myöhässä? Eikö sinne voi jäädä odottamaan seuraavaa junaa? Kulkeehan niitä kuitenkin monta päivittäin samaa rataa.

Älkää ottako vittuiluna, ei ole sellaiseksi tarkoitettu. Mä löydän tästä ketjusta mustaa huumoria, tosi hyvä aloitus.

Vierailija
20/50 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin, että velkani siirtyisivät vanhemmilleni.

En tiedä edes olisiko niin käynyt, mutta onneksi nyt kaikki paremmin.