Lapseni isä vaatii lasta hoitoon!
Hän ei todellakaan pärjäisi lapsen kanssa (8kk), koska ei pysty hoitamaan edes omia asioitaan. Olen sanonut että saa käydä joka päivä katsomassa lastamme, mutta nyt hän haluaa lapsen itselleen siis hoitoon. Meillä on siis yhteishuoltajuus. Lasta hän vaatii koska joutuu maksamaan elatusavun. Sen jälkeen kun aloin vaatimaan rahaa hän heittäytyi vaikeaksi. Mitä voisin tehdä? Onko minun pakko antaa lapsi hoitoon isälle?
Kommentit (27)
ja mitä tuohon hoitoasiaan.. minä annan lapseni hoitoon vain, jos siltä tuntuu.. Eli en vie hoitoon esim. isovanhemmille jos tulee vähäänkään sellainen olo ettei pärjäisi..
Ja asun kyllä nykyisin lapseni kanssa kahden! Mielestäni olen aivan riittävän kypsä vanhemmaksi vaikka isä kanssa nyt pieleen menikin. Olen juuri täyttänyt 19. Minulla on 8kk lapsi ja olen suorittanut ammattitutkinnon. Joten en kutsuisi itseäni vanhempieni nurkissa asuvaksi loiseksi!
T. 24
Lapseni 9kk oli tosi vilkas ja nousi vähän väliä seisomaan tukea vasten.Kerran kaatui enkä saanut otettua kiinni ja löi päänsä laatikon reunaan ja seurauksena kallonmuruma.Tämä tapahtui puolitoista vuotta sitten.Lastenkirurgi neuvoi että hyvä olisi tuon ikäisillä käyttää konttauskypärää.Tapauksen jälkeen käytettiinkin.
mikä ihme se yksinoikeus on sinulla päättää? Eikö asiasta pidä yhdessä sopia, et sinä voiolla se jolta kysytään lupaa, jos lapsi on teidän molempien. Se, että te ette ole enää yhdessä ei ole lapsen vika vaan teidän.
ainakin meidän lapsilla. Tempperamenttisia ja meneviä tapauksia molemmat. Ehkä sellaisella rauhallisella ja hitaammalla lapsella konttauskypärää ei sitten ole koskaan tarvittu. Meillä tarvittiin, molemmilla.
Ja, ap kertoi ymmärtääkseni vain muutaman esimerkin lapsen isän käytöksestä. Minun mielestäni tuosta pitäisi tärkeimmäksi asiaksi nostaa se, että lapsen isä EI NOUDATA OHJEITA lapsen hoidosta eikä edes yritä suojella pientä vauvaa vaan jättää hänet yksin ajatellen "maailma opettaa" kun juuri päinvastoin pieni vauva joka on juuri alkanut tutustumaan ympäristöönsä tarvitsisi sitä vanhemman valvovaa silmää ja suojelusta.
tuollaisen peräkammarin dorkan kanssa. Älkää kysykö miksi, en osaa sanoa. Tai en siis tajunnut ajoissa kuinka dorkasta on kysymys.
Eikä saa mollata nuoria äitejä. Kyllä vanhatkin osaa, itse ole nelikymppinen akateeminen, velaton etc. Mutta jotenkin vaan harkintakyky petti ja rankasti.
Ja en siis antaisi lasta hoitoon tuolle luuserille, eipä lapsi sinne kyllä suostu menemäänkään. Näkee isäänsä säännöllisesti mutta pari tuntia riittää isän seuraa. Sinänsä harmi, ein tuota omaa aikaa ole käytännössä ollenkaan.
Ja asun kyllä nykyisin lapseni kanssa kahden! Mielestäni olen aivan riittävän kypsä vanhemmaksi vaikka isä kanssa nyt pieleen menikin. Olen juuri täyttänyt 19. Minulla on 8kk lapsi ja olen suorittanut ammattitutkinnon. Joten en kutsuisi itseäni vanhempieni nurkissa asuvaksi loiseksi!