Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotihoidon tuki 0 euroa

Vierailija
22.04.2009 |

En oikein ymmärrä tätä Kelan logiikkaa: meille syntyy vauva jonka kanssa olen kotona. Jos 4v esikoinen jatkaisi päiväkodissa, Kela maksaisi yksityisen hoidon tukea päivähoidon tuottajalle useita satoja euroja kuussa mutta kun minä hoidan esikoista kotona, ei minulle makseta siitä euroakaan. Eikö tässä ole jotain kieroutunutta? Kuka näitä sääntöjä oikein laatii?!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ainaki saan 5v isoveikasta 60e/kk. Ehkä sulla sit vaan on nii järkyttävän isot äitiyspäivärahat että tulot menee yli :)

Vierailija
2/12 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ethän _sinä_, ap, niitä tukia saa silloinkaan, kun lapsi on siellä yksityisessä hoidossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin et voi saada kotihoidontukea, et työttömyyskorvausta, et opintotukea.

Vierailija
4/12 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ethän _sinä_, ap, niitä tukia saa silloinkaan, kun lapsi on siellä yksityisessä hoidossa.

Näiden lisäksi maksaisit yksityiselle hoitajalle ainakin sman kuin suurin maksu kunnallisessa hoidossa. Tuki on hoitajalla kompensoimaan kunnallisen ja yksityisen eroa.

Vierailija
5/12 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vaiheessa kun jäät kotihoidon tuelle saat alle 3-vuotiaasta 294,28e/kk ja yli 3-vuotiaasta, alle kouluikäisestä sisäruksesta 60,46e/kk kustakin.

Vierailija
6/12 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat vauvasta äitiyspäivärahaa (vanhempainrahaa myöhemmin), samaan aikaan ei tule kotihoidontukea. Kun vanhempainvapaa loppuu, saat molemmista perus kotihoidontuen + isommasta kotona olevasta onko se nyt 60e(?) (+mahd. kuntalisä)

Vierailija
7/12 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyspäivärahan kanssa voi saada isommasta hoitolisää ja opintotukea jos opinnot edistyvät: sain näin molempia itse kun opiskelin, isompi vain eskarissa. Nyt on ihanaa kun olen äitiyslomalle ja saan kunnon rahaa, kun on kertynyt palkaa minkä mukaan tuo nyt määräytyy....

Vierailija
8/12 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan bruttona noin 1000e ja silloin ei makseta sitä 60 euroa yli kolmevuotiaasta. Kelan sivuilla voi laskea saako vai eikö. Siellä on sellaiset ohjeet ja laskukaava.

Vierailija
9/12 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joudut vielä lähteen viemäänkin.

Elämä on valintoja täynnänsä.

Vierailija
10/12 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako kotihoidontukea myös eskaria käyvästä lapsesta?

Vierailija
11/12 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksetaan kyllä vain kerran, eli sitä ei voi saada jokaisesta alle kolmevuotiaasta erikseen vaan niistä on sitten lisät. En muista alle kolmivuotiaiden määrää mut se on jossain 100€ tienoilla ja yli kolmivuotiaista toi 60€.

Sit voi lisäksi hakea sitä tuloista riippuvaista lisäosaa joka ainakin aikanaan oli 170€ mutta lienee noussut viimeaikoina.

Kotihoidontukea ei makseta jos on äitiyspäivätahalla/vanhempaintahalla. eli et siis voi saada sitä lainkaan äippälomalla, vaan vasta sitten kun "siirryt" hoitovapaalle tai töihin ja lapsesi hoidetaan kotona.

Vierailija
12/12 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontukea ei makseta jos on äitiyspäivätahalla/vanhempaintahalla. eli et siis voi saada sitä lainkaan äippälomalla, vaan vasta sitten kun "siirryt" hoitovapaalle tai töihin ja lapsesi hoidetaan kotona.

[/quote]

vaan isommista lapsista saa kotihoidontukea, jos tulot ei liian isot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi