Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Vaalean leivän leipomisohje?
Kommentit (2)
Itse teen suunnilleen näin kuin tässä blogissa on näköjään tehty: http://www.kotimami.vuodatus.net/blog/236861
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Eli 1litra aika kuumaa vettä
2pss kuivahiivaa
4tl suolaa
6tl sokeria
vajaa dl öljyä
Anna nousta kunnolla. Leivo joko sämpylöitä tai leipää ja nosta kunnolla pellillä ennen paistoa. Asteet jottain 200 tai vähän yliki, riippuu uunista vähän. Ja sit pois kun on kauniin väriset, vaaleen ruskeet. Voi lisätä vaikka grahamjauhoa vähän siihen taikinaan, pari kourallista. Tulee hyviä.