Vauva tuntuu kauhean isolta.....
Neljäs raskaus menossa, ensimmäinen painoi 3600g, toinen 4000g ja kolmas 4250g. Kolmas syntyi rv 38. Nyt rv 36 ja vauva tuntuu tosi isolta. Vähän kun kumarran eteenpäin niin tunnen jalkoja ja käsiä painamassa. Vaikka kolmaskin oli iso niin ei se kyllä tältä tuntunut..Tällä viikolla on lääkärineuvola, ultria ei enää ole tulossa. Osaakohan lääkäri arvioida kokoa tarkasti vatsan päältä? En haluaisi kyllä enää isompaa lähteä synnyttämään.
Kommentit (24)
ja sanoi että tasan 4kg on. Olikin vain 20g yli. :) Toista lastani arvoitiin ultrassa ja kätilö sanoi että tosi iso vauva näyttää tulevan, reilusti yli 4kg. Painoi kuitenkin vain 3300g! Jäi niillä tosin ultrassa lapsen palleatyräkin huomaamatta, niin en oikein niihin enää perusta.
oli viimeksi kokoarvio 4270 ja vauva painoi 4250. Olen kyllä kuullut, että toisilla heittänyt aikas paljon. ap
Entä onko vauvoilla ollut myös päänympärys iso? Mielestäni sinun kannattaa pyytää päästä ylimääräiseen ultraan, jos vauvan mahdollinen iso koko pelottaa. Ei todellakaan ole kiva stressata viimeisiä viikkoja sitä tuleeko sieltä mahdollisesti 5 kiloinen ja mahtuuko sen kokoinen ylipäänsä tulemaan. Minulla omakohtaista kokemusta, mutta minulla lisävaikeuksia synnytyksessä koon lisäksi aiheutti vauvojen suuri päänympärys.
Itse vaadin päästä kolmannen kohdalla kokoultraan juuri vauvan isoon kokoon liittyvän pelon takia. Sain lähetteen ja täytyy sanoa, että olo oli ultran jälkeen sata kertaa levollisempi.
2700-3400, vauva oli 4400. Ja arvioita teki useampi lääkäri ja terveydenhoitaja. Itse en luota noihin arvioihin (=arvauksiin) ollenkaan.