Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei usko näy uskovien elämässä?

Vierailija
14.12.2008 |

Minä olen kai uskossa. Uskon vakaasti Jumalaan. En kuitenkaan koe kuuluvani mihinkään uskonnolliseen yhteisöön.Näen ne jotenkin kaksinaamaisina. Kovasti kyllä rukoillaan ja toivotellaan siunausta,mutta usko ei näy missään arjen tekemisissä.

Uskovia on valtavasti.Jos uskovat alkaisivat elää Raamatun opin mukaan (pois itsekkyydestä mm) olisi esimerkiksi huoli ympäristöasioista paljon pienempi. Miksi uskovat ei tee mitään?

Kun puhun ystävilleni (uskovia), että minun mielestäni meidän on mietittävä ostostemme vaikutuksia, pyrittävä "hyvään elämään" vähentämällä ympäristön kuormitusta, on mietittävä, miten pääsemme tallaamasta kaukaisen lähimmäisen oikeuksia jne... saan osakseni pään pudistelua ja sellaista "hohhoijaa, kun seuraa Jumalaa ei voi mennä harhaan" -juttua. Mutta kun he eivät seuraa Jumalaa! Miten voi ostaa lapsityövoimalla tehdyn paidan tietoisena siitä, että se on tehty lapsen pienillä käsillä, jos uskoo Jumalaan ja noudattaa Raamattua?

Ymmärrättekö pointin? Voisiko joku selittää tätä ihmeellistä "uskossa olemista"? Minun mielestäni uskossa pitäisi ELÄÄ, tehdä tekoja ja luoda hyvää ympärilleen.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ota mitään kantaa siihen miten maa on syntynyt

Vierailija
42/50 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän esim kristinuskokaan ota kantaa siihen, miten jumala on syntynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä asioita lähimmäisten ja luonnon hyväksi kuin vaikkapa paasata sillä uskollaan. Voisisko yhden jumalanpalveluksen kirkossa jättää väliin ja vaikkapa mennä vierailemaan yksinäisen vanhuksen luona vanhainkodissa? Eikö se olisi parasta jumalanplavelusta?

Vierailija
44/50 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä asioita lähimmäisten ja luonnon hyväksi kuin vaikkapa paasata sillä uskollaan. Voisisko yhden jumalanpalveluksen kirkossa jättää väliin ja vaikkapa mennä vierailemaan yksinäisen vanhuksen luona vanhainkodissa? Eikö se olisi parasta jumalanplavelusta?

Vierailija
45/50 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mä en aina kestä näitä naiiveja vetoja.

Vierailija
46/50 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmastonmuutosasioissa. Sen sijaan yritykset "pelastaa maapallo" ovat tulleet vihreitten joukosta, jossa tyypillisesti on kai aika paljon ateisteja ja itämaisista uskonnoista kiinnostuneita (new age-porukkaa jne.).

Vierailija
47/50 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntevani uskovaiset tuntuvat keskittyvän kovasti uskoonsa. Eivät siihen, että olisivat hyviä ihmisiä tai tekisivät hyviä tekoja.

Jos kohtaisin jonkun oikein hyvän ihmisen, joka olisi uskossa, ehkä ajattelisin kristinuskosta kauniimmin. Mutta lähes poikkeuksetta kohtaamani hyvät ihmiset ovat olleet ateisteja tai jotain muuta uskontokuntaa.

Maailmassa on tehty hirvittäviä asioita uskon nimissä, ja tehdään edelleen.

Vierailija
48/50 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntevani uskovaiset tuntuvat keskittyvän kovasti uskoonsa. Eivät siihen, että olisivat hyviä ihmisiä tai tekisivät hyviä tekoja.

Jos kohtaisin jonkun oikein hyvän ihmisen, joka olisi uskossa, ehkä ajattelisin kristinuskosta kauniimmin. Mutta lähes poikkeuksetta kohtaamani hyvät ihmiset ovat olleet ateisteja tai jotain muuta uskontokuntaa.

Maailmassa on tehty hirvittäviä asioita uskon nimissä, ja tehdään edelleen.

Vierailija
49/50 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku pöljä heräsi ;)

Vierailija
50/50 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan, että rukoilee armoa ja pelastusta kaksii tuntia kirkossa? Mielestäni ihan hyvä ehdotus.