Näyttääkö korvakuumemittari yläkanttiin?
Mietin vaan kun lämmöt olleet koholla jo viikon (yli 37) ja normaalisti on 36.4. Ihan normaali olo on ollut muuten, paitsi vähän viluttanut.
Kommentit (6)
Kai se näyttää. Mulla aina korvamittarilla 36.9-37.1 vaikka oon täysin terve. Kainalomittarilla n. 36,6.
koska se näyttää ihan systemeettisesti aina muutaman kymmenyksen VÄHEMMÄN kuin kainalomittari (elohopea).
Korvakuumemittari näyttää siis VÄHEMMÄN! Tyttärellämme oli kurkunpääntulehdus ja kova kuume noin viikon. Sairaalassa vietimme yhden yön ja kuumetta mittailtiin sairaalassakin korvasta.
Sairaanhoitaja mainitsi joka kerta, että onpa vielä hieman kuumetta ja kainalosta mitattuna olisi vieläkin enemmän. Erikseen oikein kysyin lääkäriltä, että voiko korvakuumemittareihin luottaa kun juuri olimme uuden ostaneet ja vastaus oli, että toki voi kun muistaa sen, että täytyy lisätä tuo yksi aste.
pikku lämmön vuoksi. Aina kun mittaan saan tulokseksi itseltäni vähintään 38 astetta. En luota moiseen värkkiin pätkääkään. Normi digimittari on mulla luotettavampi
vaikuttaa aika luotettavalta. Perheenjäsentemme normaalilämmöt ovat sillä mitattuna 36,9 - 37,2.
Voithan huviksesi verrata, niin tiedät mikä on normaalilämpösi korvamittarilla.