Rodos -onko vaan kauhea turistirysä, vai löytyykö "aitoa Kreikkaa"? ov
Eli näin kärjistetysti, viikon pakettimatkaa mietitään. Olisi suht kivankuuloiseen hotelliin Rodokselle aika edukas matka, mutta jotenkin epäilyttää..
Kreetalla olen käynyt Paleohorassa vuosia sitten, ja se oli aito pieni kylä.
Miten tuo Rodos, siis Rodoksen kaupunki? Löytyykö pikku tavernoja mistä saa saganakia ja aitoa ruokaa, eikä vain briteille suunnattuja fish and chips-paikkoja? Busseilla varmaan pääsee maaseudullekin retkeilemään? Patikointi kiinnostaa, ja rauhallisemmat rannat.
Kiitos jos jaksat jakaa kokemuksesi.
Kommentit (7)
Kyllä siel on antiikkia, kanarian saaret on pahempi turistirysä.
Toisaalta me nyt ei etsitty mitään alkuperäistä Kreikkaa, vaan tärkeintä oli aurinko ja hyvät urheilumahdollisuudet. Kannattaa vuokrata vaikka fillarit ja lähteä tutkimaan saarta. Hyviä ruokapaikkojakin löytyi, kun ei mennyt niihin ihan keskustan ravintoloihin. Rannalla oli kyllä aika paljon porukkaa.
Kyllä siihen hintaan pitää saada suurlähettilään kohtelu ja kyyti suoraan jonkun kreikkalaisen perheen olohuoneeseen.
eikös tuo juuri ole sellainen perinteinen turistirysä, kuten playa del ingles jne?
itse en niinkään pitänyt millaisenaan kyseistä paikkaa... mutta meidän olisi pitänyt lähteä itse tutkimaan ympäristöä tarkemmin jotta mielikuva olisi parantunut. vanha kaupunki oli tosi jees, kauppakujia ja myyntikojuja, suht edulliset hinnat joissain osin ja sai kyllä paikaillista ruokaa, naposteluherkkuja jne. Falirakin rannat oli hienoja. kävimme toukokuussa, ilma oli viileähkö joten olisi ollut varmasti mukavampi kohde keskikesällä. viime vuosi meni sitte turkissa, Sidessä ja itse hotelli teki lomastamme upean. all inclusive ja mielettömät altaat ja turkoosin sininen kaunis ranta avautu ikkunoista sisään, ohjelmaa piisasi ja pikkukyliä kävimme läpi. Se oli upea loma!
suomalaisia täys ja karjalanpiirakkaa voi syödä paikallisessa baarissa. Suomi-iskelmä raikaa ja pärjäät jopa karjalanmurteella siellä. '
sinne vaan löhnimään!!
antiikinaikaista, vanha kaupunki, historiaa :)
Menee vaan sen ravintolakadun ulkopuolelle..