Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen esikoistaan odottava ei ota äityspakkausta?

Vierailija
18.04.2009 |

Olin ihan hämmästynyt, kun puolituttu kertoi, ettei ota äippäpakkausta, vaikka perheeseen odotetaan esikoista. Kun totesin, että olet siis saanut paljon vaatteita jo tutuilta ja sukulaisilta, hän naurahti ja sanoi, ettei ole saanut. Ei ole kuulemma pikkulapsia lähiperheissä lainkaan. En sitten enää kehdannut kysyä, että onko pakkaus sinusta sitten joku köyhäinapu, vai mikset sitä halua.

Minulla itselläni on kolme lasta ja otin pakkauksen vielä toisestakin, mutta kolmannesta tyydyin jo rahaan. Joillain kai on varaa ronklata?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki meidän lapset on puettu äp:n vaatteisiin, eikä kyllä ole näyttäneet venäläisiltä orvoilta!!

Hävyttömiä ihmisiä!!

Vierailija
2/63 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolle on tulossa 12 kuukauden ikäinen lapsi. Tosin sitten vähän harmitti, sillä jotkut vaatteet olisivat voineet sopiakin, tyttö oli alle 70-senttinen tullessaan... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

otin rahana ja ostelin kirppiksiltä aiempien pakkausten kauneimmat vaatteet ja makuupussit ja kokosin niistä mieleiseni paketin.

Odotan elovauvaa ja hänellekään en ottanut pakkausta, vaan rahan koska suurinosa pakkauksen vaatteista on valjuja ja rumia vaatteita.

Olen taas ostellut kirppiksiltä ne aiempien pakkausten kauneimmat vaatteet ja taas saan mieleiseni paketin. Avustusrahalla ostan kantoliinan ja esikoiselle seisomalaudan.

Minäkin kokosin kirppikseltä edellisten vuosien äitiyspakkauksista oman setin vaatteita vauvalle. Valkkasin ne kivoimmat, ja osa oli käyttämättömiä tai lähes käyttämättömiä.

Tänä päivänä on niin kätevää kun voi katsoa jo etukäteen äitiyspakkauksen vaatteita, ja miettiä sitten haluaako ne, vai ottaako mielummin rahana.

Vierailija
4/63 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä:

- Kun ottaa summan rahana, saa sillä ostettua paljon enemmän, omannäköisempää ja tarpeellisempaa tarviketta

- Kotivaatteiksi olen kyllä ostanut niitä pakkaustarvikkeitakin kirppareilta: ainakin meilläpäin niitä käyttämättömiä äitiyspakkaustavaroita ovat kirpparit väärällään muutaman kymmenen sentin hintaan / kpl. Parillakymmenellä eurolla saa yllin kyllin kotivaatetta ja loput voi käyttää muuhun.

- En halua pukea lastani julkisella paikalla samanlaisiin vermeisiin kuin kaikkien muiden lapset on puettu vaan haluan sellaista vaatetta, mikä MINUSTA on kivaa.

- Pakkauksessa on runsaasti täysin tarpeetonta tavaraa.

Minun mielipiteeni on siis kyllä se, että nimenomaan niillä pakkauksen ottajilla on varaa ronklata, eli "maksaa" hirmuinen summa siitä ilosta, että saa jonkun pahvilaatikollisen vaatteita hypisteltäväksi! Siitähän siinä on kysymys, maksetaan tunnelmasta ja siitä että saadaan ikäänkuin "lahja", ei kukaan täysjärkinen maksaisi oikeasti siitä romumäärästä sellaista summaa.

Vierailija
5/63 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
6/63 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoat mitä pakkauksesta olen kaivannut ovat olleet makuupussi ja pussilakana. Ne olen ostanut uutena joko Finlaysonin tai Reiman tehtaanmyymälästä ja ovat maksaneet yhteensä n. 10 euroa.

130,- eurolla saa aikamoisen määrän kivoja pieniä (56/62/68 cm) vauvavaatteita esim. Lindexin tai KappAhlin alesta kun niitä löytää vielä lisäalesta jolloin alehinnoista saa vielä -50% joten niille jää hintaa 1-3 euroa/kpl.

Samoin toppahaalari olisi ollut aina väärän kokoinen silloin kun sitä on tarvittu.

Vierailija
7/63 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoat mitä pakkauksesta olen kaivannut ovat olleet makuupussi ja pussilakana. Ne olen ostanut uutena joko Finlaysonin tai Reiman tehtaanmyymälästä ja ovat maksaneet yhteensä n. 10 euroa.

130,- eurolla saa aikamoisen määrän kivoja pieniä (56/62/68 cm) vauvavaatteita esim. Lindexin tai KappAhlin alesta kun niitä löytää vielä lisäalesta jolloin alehinnoista saa vielä -50% joten niille jää hintaa 1-3 euroa/kpl.

Samoin toppahaalari olisi ollut aina väärän kokoinen silloin kun sitä on tarvittu.

Vierailija
8/63 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/63 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin te jotka sanotte että tyhmää ottaa pakkaus kun kirppareilta saa samat kamat halvalla. Siinä vain on se pieni mutta että jos kaikki olisi yhtä fiksuja kuin te niin ei siellä kirppareilla olisi mitään mitä ostaa...

Vierailija
10/63 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopettaa koko pakkauksen jaon ja antaa suoraa rahana

Vierailija
11/63 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki äitiyspakkauksen kamat (ne parhaimman näköiset) saa ostettu kirpparilta lähes uusina yhteensä 30 euro;:n hintaan ja 110 euro; jää sitten niihin oikeasti hyvännäköisiin lastenvaatteisiin.

Otin esikoiselle pakkauksen koska "niin kuului tehdä". Ja olihan se pakkauksen saaminen ja tonkiminen odotusaikana ihanaa. Sillä rahalla olisi kuitenkin saanut paljon omaa silmää miellyttäviä vaatteita alesta ja kirpparilta. Kyllä ne kynsisakset ja kortsutkin olisi saanut muualta ostettua. Minä kun pidän kaupoissa kiertelystä niin se tavaroiden metsästys ei olisi ollut mitenkään rankkaa tai vaivalloista. Kakkoselle otettiin ehdottomasti rahana, pakkauksen otto olisi ollut mielestäni tyhmää. Kaikkea pakkauksesta käytettiin vaikka eivät tuotteet ihan omaan makuun olleetkaan.

Vierailija
12/63 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkauksen vaatteet eivät miellytä kaikkia ja onhan siinä varmaan kaikille jotain turhaa. Rahakin on aika iso eli sillä ostaa jo vaikka mitä.

140€ ois ollut ehkä hieman liian vähän meidän esikoiselle, joten otettiin se pakkaus - ja en kyllä tiennyt silloin yhtään minkälaisia vaatteita tultaisiin lapsella pitämään kun se pakkaus tuli ja miehen kanssa kyllä tykättiin niistä vaatteista ja tulivat kyllä tarpeeseen.

Toisen ja kolmannen kohdalla otettiin rahana, kun vauvan vaatteita oli enemmänkin jäänyt esikoiselta käytettynä ja käyttämättömänä.

Vierailija
13/63 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka rahasta ei ole kiinni miten paljon ja minkä merkkisiä vaatteita lapsilleni ostan. Halusin kuitenkin ottaa pakkauksen tunnearvon takia, tuntuu että sain lapselleni jotain ja olen niitä käyttänyt. Jos olisin ottanut rahana se ei olisi tuntunut miltään.

Vierailija
14/63 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen juppihippipunkkari,näsäviisas 1980 syntyny kaikkitietävä Blondi

myönnä että olen syntynyt -81 ja blondi, otin esikoiselle pakkauksen, vaikken oikeasti olisi mitään muuta siitä tarvinnut kuin peiton, tosin käytin mm. lakanoita, makuupussia, vaunupukua ja vaatteitakin.. siksi en olisi pakkausta tarvinnut kun ostimme miehen silloiselta työkaverilta 200 ekellä ihan tajuttomasti kamaa (mm. yhdistelmävaunut (emalljungat), amme+jalat, potkuauto, jne, jne ja vaatteita mm. niiden äitiyspakkauksen kaikki vaatteet eli itselläni oli sitten kaikki muut tuplana... otin kun se kuului ottaa, toiselle otin sitten rahana!

Vierailija
15/63 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ostella lapsille vaatteita ja haluan että ne on mun mielestä kivoja ja nättejä. Otin esikoiselle pakkauksen mutta enimmäkseen ne jäi käyttämättä. Kynsisaksia ja makuupussia käytettiin. Tokalle ja kolmannella otin rahana. Ymmärrän ihan hyvin että joku ostaa mieluummin itse ne vaatteet eikä siinä ole mitään pahaa.

Vierailija
16/63 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen vuoden kuosisia juttuja.

Ostin kirppareilta täysin käyttämättömiä äitiyspakkausvaatteita (valitsin eri vuosien kuoseista ja värityksistä kivoimmat) 10-20cnt kappale ja kirppiksiltä löysin muutenkin todella edullisesti oikein siistejä ja kivoja vaatteita. Anopilta sain haalarit ja makuupussin.

Sain siis mieleiset vaatteet aika vähällä vaivalla ja rahalla, olisikohan mennyt noin 30 euroa yhteensä kaikkeen mitä ostin - jotain ostin siis uutenakin.

Lopulla rahalla ostin sen hetkisten markkinoiden laadukkaimman turvakaukalon. Sen nyt olisin ostanut joka tapauksessa, mutta nyt sain siis kaiken tämän "samalla" äitiyspakkausrahalla. Sain siis paremman vastineen rahalle kuin jos olisin ottanut vain sen valmiin äitiyspakkauksen.

Vierailija
17/63 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten vaikka sukulaisilta saatuna säkkikaupalla lastenvaatteita, kylpymittari, makuupussit ja täkit jne, niin joko sellainen äiti jolla ei ole rahasta puutetta tai sellainen joka pitää ilmaiseksi (tai halvalla) saatuja asioita huonoina ja kaiken pitää olla hintavaa vaikka vain merkistä maksaisi.

Vierailija
18/63 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeneemman äidin neuvosta. Ostin tarvittavat itse ja maksoin niistä 40 euroa.

Loppusumman satsasin kantoliinaan ja muuhun tarpeellisempaan.

Köyhällä ei ole varaa ottaa pakkausta kun siinä on niin paljon turhaa rompetta. 40 eurolla sai kaiken sen, mitä tarvitsi ja mitään ei tarvinnut heittää pois.

Vierailija
19/63 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain tutulta muutaman vuoden vanhat äitiyspakkauksen haalarin ja makuupussin. Laitoin rahat vaunuihin.

Vierailija
20/63 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä sen takia kun niin tavataan tehdä ja olihan sitä kieltämättä ihana penkoa. Käyttöön sieltä otettiin kumminkin vaan makuupussi ja kynsisakset joten kyllä tuli niille hintaa! Muut kamat kannoin kirpparille jossa ne menivätkin äkkiä kaupaksi. Itse en niitä vaatteita lapselleni pukisi edes kotivaatteiksi, minulla tulee mieleen niistä lähinnä venäläisen orvon asusteet =(

Eikä mekään rahassa uida, mutta 140e saa tosi paljon kivoja vaatteita mm. lindexiltä ja name it:ltä.

Tälle toiselle en edes harkitse pakkauksen ottamista vaikka sen makuupussin haluaisinkin. Laitetaan rahat enemmin kunnon turvakaukaloon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi