Millainen esikoistaan odottava ei ota äityspakkausta?
Olin ihan hämmästynyt, kun puolituttu kertoi, ettei ota äippäpakkausta, vaikka perheeseen odotetaan esikoista. Kun totesin, että olet siis saanut paljon vaatteita jo tutuilta ja sukulaisilta, hän naurahti ja sanoi, ettei ole saanut. Ei ole kuulemma pikkulapsia lähiperheissä lainkaan. En sitten enää kehdannut kysyä, että onko pakkaus sinusta sitten joku köyhäinapu, vai mikset sitä halua.
Minulla itselläni on kolme lasta ja otin pakkauksen vielä toisestakin, mutta kolmannesta tyydyin jo rahaan. Joillain kai on varaa ronklata?
Kommentit (63)
140 egellä olisi saanut hienon puvun putiikista tai jonkun kauniin vaunujen kuosiin sopivan pussin. Ok, olen ronkeli :D Mutta jos rahasta ei ole niin väliä niin en tosiaankaan halua lapsiani pukea niihin perusrätteihin vaan juoksen mieluummin putiikkiin hakemaan pojille tyylikkäät muodin mukaiset vaatteet.
Kuopukselle ostin sillä rahalla (+pikkuisen laitoin omaa lisää) auton sisustukseen sopivan kaukalon :DMinun kaltaisteni vuoksi sitten sinne kirpparillekin riittää "hyvää merkkikamaa halvalla".
Minä tyhmä otin muiden painostuksesta ja käytin sitten ainoastaan kynsisaksia ja makuupussia, muut meni kirpparille tai uffille.. Lapsellani käytin itse ostettuja vaatteita.
ai millainenko?
sanalla sanoen JÄRKEVÄ!
VAIKKA en käyttänytkään niitä vaatteita lukuun ottamatta tumppuja ja tossuja. Oli silti mielestäni hyödyllinen, koska käyttöön tulivat pyyhe, makuupussi, peitto,liinavaatteet, kynsisakset, harja, vaipat, kondomit, kylpymittari jne. Katsoin siis, että nuo kaikki muut tarvikkeet olivat jo ottamisen väärti, vaikka vaatteita en käyttänyt juuri ollenkaan.
Itse olen myös niin laiska, että en olisi jaksanut lähteä ostamaan erikseen kynsisaksia ja kaikkea muuta tarpeellista, pientä tilpehööriä. Joten jos saadaan lisää lapsia, otan varmaan joka kerta pakkauksen, vaikken vaatteista niin välitäkään. Lahjoitin muuten ne vaatteet käyttämättöminä sitten vauvakassikeräykseen.
vaikka en käyttänyt niitä vaatteita. Mun mielestä ne kaikki muut tavarat eli liinavaatteet, pyyhe, makuupussi, kynsisakset, kylpymittari jne. oli niin hyödyllisiä ja säästi itseltä aikaa ja vaivaa, että otin pakkauksen siitä huolimatta, että suuri osa siitä jäi käyttämättä. Lahjoitin sitten vauvakassikeräykseen ne vaatteet. Noin tekisin muidenkin lasten kohdalla.
paketin , kun se "kuuluu" ottaa. Vikatikki... Ainoat mitä käytin oli toppapuku hätäpyykkivarana ja makuupussi. Eli kalliiksi tuli. 140 egellä olisi saanut hienon puvun putiikista tai jonkun kauniin vaunujen kuosiin sopivan pussin. Ok, olen ronkeli :D Mutta jos rahasta ei ole niin väliä niin en tosiaankaan halua lapsiani pukea niihin perusrätteihin vaan juoksen mieluummin putiikkiin hakemaan pojille tyylikkäät muodin mukaiset vaatteet.
Kahdelle seuraavalle lapselle otin paketin rahana. Kuopukselle ostin sillä rahalla (+pikkuisen laitoin omaa lisää) auton sisustukseen sopivan kaukalon :D
Minun kaltaisteni vuoksi sitten sinne kirpparillekin riittää "hyvää merkkikamaa halvalla".
Onko tällaisia ihan oikeasti olemassa...? Vai että perusrättejä..
Kirjoituksesi perusteella taidat olla just niitä äitejä joiden elämä pyörii sen ympärillä miltä kaikki ulospäin näyttää.
kuin valinnaisuus olisi näennäistä ja todellisuudessa pakkaus olisi PAKKO ottaa ainakin esikoiselle.
Minä otin esikoiselle, mutta hän ei tarvinnut sitä (syntyi kuolleena).
Seuraaville en uskaltanut ottaa, kun ei tiedä, miten käy....
vaatteet ovat kamalia ja epäkäytänöllisä.
Ekalle otin ja oli todellakin virhe, lähtivät kiertoon käyttämättöminä.
Seuraaville en edes harkinnut ottaa, kas kun vahingosta viisastuu;)
paketin , kun se "kuuluu" ottaa. Vikatikki... Ainoat mitä käytin oli toppapuku hätäpyykkivarana ja makuupussi. Eli kalliiksi tuli. 140 egellä olisi saanut hienon puvun putiikista tai jonkun kauniin vaunujen kuosiin sopivan pussin. Ok, olen ronkeli :D Mutta jos rahasta ei ole niin väliä niin en tosiaankaan halua lapsiani pukea niihin perusrätteihin vaan juoksen mieluummin putiikkiin hakemaan pojille tyylikkäät muodin mukaiset vaatteet.
Kahdelle seuraavalle lapselle otin paketin rahana. Kuopukselle ostin sillä rahalla (+pikkuisen laitoin omaa lisää) auton sisustukseen sopivan kaukalon :D
Minun kaltaisteni vuoksi sitten sinne kirpparillekin riittää "hyvää merkkikamaa halvalla".
Onko tällaisia oikeasti olemassa..?
Vai että perusrättejä...
Taidat olla niitä äitejä joiden elämä pyörii sen ympärillä miltä kaikki näyttää ulospäin.
Onko tällaisia oikeasti olemassa..?
Vai että perusrättejä...
Taidat olla niitä äitejä joiden elämä pyörii sen ympärillä miltä kaikki näyttää ulospäin.
sammaa mieltä juu.
kamalia (perus)rättejä
Onhan lapsi PAKKO pukea niin, että omaa silmää mielyttää.
Vai minkälainen ihminen SINÄ olet?
huh huh!
otin rahana ja ostelin kirppiksiltä aiempien pakkausten kauneimmat vaatteet ja makuupussit ja kokosin niistä mieleiseni paketin.
Odotan elovauvaa ja hänellekään en ottanut pakkausta, vaan rahan koska suurinosa pakkauksen vaatteista on valjuja ja rumia vaatteita.
Olen taas ostellut kirppiksiltä ne aiempien pakkausten kauneimmat vaatteet ja taas saan mieleiseni paketin. Avustusrahalla ostan kantoliinan ja esikoiselle seisomalaudan.
Itse olen ottanut aikoinani esikoiselle ja myös nyt nuoremmalle. Pidin aikaisemminkin pakkausta ihan hyvänä, tosin silloinen jätti toppapuku ja hirvee toppa hattu :) jäivät käyttämättä. Toista odottaessa mulle sanottiin, että ethän vaan ota ja olin itsekin vähän, että no otanko vai en mutta onneksi otin!! Olen ollut ihan hirmu tyytyväinen -08 pakkaukseen ja toppahaalarikin oli aivan ihana. Se 140e ei ole raha eikä mikään lastenvaate ostoksilla saati sitten hankkia myös peitot ja makuupussit. Lämpimästi kyllä suositelisin pakkauksen ottoa kun se vaan jotenkin niin kuuluu vauvan odotukseen ainakin minun mielestäni. Voihan niitä muita sitten hankkia lisäksi ja itse ainakin pidin, että oli sellaiset perusjutut valmiina ja sain sitten ostella kaikkea ihanaa ja suloista lisäksi, vauvan vaatteet on vaan niin ihania :)
en ottaisi edes esikoiselle. Tai ainakin kävisin sisällön läpi tavara tavaralta ja miettisin tarvitsenko k.o. tavaraa/vaatetta vai en ja tuleeko sitä käytettyä. Vain jos huomaisin pitäväni tai tarvitsevani suurinta osaa, ottaisin pakkauksen.
Omasta pakkauksesta käytin lähes kaikkia tavaroita, mutta vain noin viittä vaatetta. Harmittaa, että otin pakkauksen.
Ei se 140€ ole niin iso raha että saisi ostettua yhtä paljon kampetta :) Mutta minä en kyllä olekaan mikään ronkeli, mulle on pääasia että ne vaatteet on hyvät lapsen päällä. Ja helppo pukea. Ja tietenkin lämpimät!
Itse en ymmärrä sitä sievistelyä mitä jotkut äidit harrastaa :D Mutta ei kaikki taida minuakaan ymmärtää yhtään paremmin :D
Isälläni oli sillä hetkellä 2,5-vuotias lapsi kun sain esikoiseni ja saimme häneltä kaikki äitiyspakkauksen tärkeimmät tavarat, kuten toppapuvun, makuupussin, harsot ym. Vaatteitakin saatiin. Olemme ostaneet itse vaatteita lisää ja saaneet lahjaksi.
lähes uusina yhteensä 30€:n hintaan ja 110€ jää sitten niihin oikeasti hyvännäköisiin lastenvaatteisiin. Olen ronkeli enkä häpeä ollenkaan
Ei kai tämän valinnan perusteella voi _ketään_ luokitella mihinkään suuntaan! :D Eiköhän joukkoon mahdu rikasta ja köyhää ja keskituloista. Ronkeleita ja ei niin tarkkoja. Meitä on moneen junaan. Ei sitä pakkausta ole kenenkään pakko ottaa, vaihtoehto on ihan kaikille odottajille se raha. Jos pakkausta ei jostain syystä koe tarvitsevansa tai se ei miellytä, niin tottakai siinä kohtaa valitsee sen rahan. Ja siihen voi olla hyvin monenlaisia syitä.
Olin ihan hämmästynyt, kun puolituttu kertoi, ettei ota äippäpakkausta, vaikka perheeseen odotetaan esikoista. Kun totesin, että olet siis saanut paljon vaatteita jo tutuilta ja sukulaisilta, hän naurahti ja sanoi, ettei ole saanut. Ei ole kuulemma pikkulapsia lähiperheissä lainkaan. En sitten enää kehdannut kysyä, että onko pakkaus sinusta sitten joku köyhäinapu, vai mikset sitä halua.
Minulla itselläni on kolme lasta ja otin pakkauksen vielä toisestakin, mutta kolmannesta tyydyin jo rahaan. Joillain kai on varaa ronklata?
Ei kai tämän valinnan perusteella voi _ketään_ luokitella mihinkään suuntaan! :D Eiköhän joukkoon mahdu rikasta ja köyhää ja keskituloista. Ronkeleita ja ei niin tarkkoja. Meitä on moneen junaan. Ei sitä pakkausta ole kenenkään pakko ottaa, vaihtoehto on ihan kaikille odottajille se raha. Jos pakkausta ei jostain syystä koe tarvitsevansa tai se ei miellytä, niin tottakai siinä kohtaa valitsee sen rahan. Ja siihen voi olla hyvin monenlaisia syitä.
silloin aikaan x toppapukukin oli kokoa 80, ja syysvauvahan hukkui siihen. Potkuhousut on kamalia käytössä, silloin ei ollu puolipoptkareita käytössä.
Mä olen kaikki kamat antanut eteenpäin, seuraavalle lapselle en ota pakkausta, koska
a) siellä on kestovaippoja, en tykkää
b) vaikka ne vaatteet on ihan kivoja, niitä saa kaupastakin
ainoa, mitä en muualta ole yhtä pehmeää löytänyt, on harja. sitä tulee kyllä ikävä.
joka hankki kaikki tarvittavat vaatteet/tavarat kierrätettynä..
sen vuoden pakkaus oli niin ruma etten olisi käyttänyt niitä..joo,olen nirso.
saatu raha käytettiin turvakaukaloon.