Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Humalaisen äidin äidinmaito on miedompaa kuin omenamehu, voi siis rauhassa imettää

Vierailija
17.04.2009 |

Laskin piruuttani paljonko alkoholia on 1 promillen hiprakassa olevan äidin maidossa.

Tässä tilanteessa 2 desilitrassa äidinmaitoa on silloin 0,2 gr alkoholia. Vertailun vuoksi omenamehussa on 2 desissä 0,6gr ja 50 grammassa sekaleipää on 0,1-0,2 grammaa.

Siis kunnon hiprakassa olevan äidin maitoon verrattuna omenamehu on 3 kertaa tujumpaa ja leipäpala vastaa maitopullollista äidinmaitoa.

Voisi lopulta sosiaalitoimikin jo myöntää, että äitejä neuvotaan olemaan ottamatta alkoholia imettäessä sen takia, ettei vauvan kanssa sovi olla humalassa. Ei sen äidinmaidossa olevan alkoholin takia.

Täysin eri asia on raskaana juominen, koska silloin lapsen veressä on sama määrä alkoholia kun äidin veressä ja se on huono juttu.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen imettänyt ja ollut raskaana nyt yli 6 vuotta.

En ymmärrä miksi imetysaikana pitäisi pysytellä nollatoleranssilla, raskausaika asia erikseen.

Itse olen yhtäjaksoisesti odottanut vauvaa/imettänyt tähän mennessä 3,5 vuotta (2 lasta 2 vuoden sisällä on siis meille siunaantunut),ja koko tämän ajan olen ollut nollatoleranssilla alkoholin suhteen,ja mielestäni tuo noin 4 vuotta jonka tämä henk.koht. täys juomattomuus kestää kaiken kaikkiaan on elämästäni hyvin lyhyt aika :)

Miksikö en juo lainkaan?Ei tee mieli,eikä mielestäni alkoholi ja pienet lapset vaan sovi samaan elämänvaiheeseen..sen ajan jonka saan "itselleni",käytän mieluummin johonkin ihan muuhun kuin juomiseen!

Nuorempana (olen nyt 24v.) kyllä kävin bilettämässä ihan kuin useimmat muutkin ikätoverini.

Vierailija
42/43 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hehee :D T:38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pahoillani jos et ymmärrä. T:38 :D