Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bamse painajainen Thaimaassa: Älkää luottako!

Vierailija
16.04.2009 |

Viime viikolla Thaimaan matkalla sattui äidin pahin painajainen- onneksi vain hetkeksi aikaa ja tarina päättyi onnellisesti.

Juuri 3-v täyttänyt tyttöni oli Bamse-klubissa. Kun isä meni tyttöä hakemaan, klubin ohjaaja sanoi että äiti on jo hakenut lapsen. En todellakaan ollut!

Aloitimme etsinnät:

kidnapattu?

hukkunut?

ojan pohjalla?

yksin liikenteessä?

En ole eläessäni pelännyt yhtä paljon.

Itkevä tyttö löytyi hotellihuoneen oven takaa. Ihmeen kaupalla hän oli sinne osannut eikä matkalla ehtinyt sattua mitään.

Olen edelleen aivan raivoissani. Pohdin, miten jatkossa samaa ei sattuisi kellekään. Klubin määräyksissä on, että kymmentä 3-v lasta kohti riittää yksi aikuinen! Ei todella riitä- ainakaan sen klubin vetäjä ei ollut tuohon mahdottomaan tehtävään kykenevä. Ja lapsia oli vieläpä kolmen eri kielisiä eikä leikkitilassa ulko-ovea lainkaan!

Mitäs ehdottaisitte?

Minä ehdotan Bamse-boikottia ja harkitsen Iltasanomille kertomista.

Onko muita hyviä ehdotuksia?

Kommentit (231)

Vierailija
101/231 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bamse kerhoon saa myös vanhemmat jäädä ihan kuin päiväkotiin täällä seuraamaan toimintaa. Vanhempia ei todellakaan vaadita poistumaan paikalta!

Me myös matkoillamme oltu yhdessä Bamse kerhon tiloissa piirtämässä ja askartelemassa. Lapsi ollut pelkän isän kanssa tai molemmat vanhemmat yhdessä mutta edes Bamse kerhoon emme 4v olis jätetty yksin.

Olemme mieheni kanssa yhdessä sopineet että ulkomailla tai muuten vieraassa kaupungissa kotimaassakaan emme koskaan jätä lasta hetkeksikään näkyvistämme! Sen nyt pitäis jokaisen vanhemman järki sanoa ja muuten ei voi kun syyttää itseään. Kanarialla esim voitte katsella kaupojen ilmoitustauluilla ja lentokentillä kadonneiden lapsien etsintäilmoituksia ja miettiä että missä vanhemmat ovat olleet kun lapset on napattu.

Ihan sama pätee tässä kuin muussakin varkaudessa: Älä anna varkaalle tilaisuutta jättämällä lasta yksin hetkeksikään!

Lisäksi ne "hoitajat" ovat nippanappa täysikäisiä tyttöjä jotka tuskin ymmärtävät lainkaan millainen vastuu on huolehtia ulkomailla toisten lapsista. Ainakin eräs Bamsehoitaja jota jututin oli eka kertaa elämässään ulkomailla ja kärsi hirveästä koti-ikävästä.

Me ainakin vietetään nimenomaa perhelomaa lapsen ehdoilla eikä hän ole missään virikehoidossa ilman vanhempia hetkeäkään ulkomailla ;)

Vierailija
102/231 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bamse kerhoon saa myös vanhemmat jäädä ihan kuin päiväkotiin täällä seuraamaan toimintaa. Vanhempia ei todellakaan vaadita poistumaan paikalta!

Me myös matkoillamme oltu yhdessä Bamse kerhon tiloissa piirtämässä ja askartelemassa. Lapsi ollut pelkän isän kanssa tai molemmat vanhemmat yhdessä mutta edes Bamse kerhoon emme 4v olis jätetty yksin.

Olemme mieheni kanssa yhdessä sopineet että ulkomailla tai muuten vieraassa kaupungissa kotimaassakaan emme koskaan jätä lasta hetkeksikään näkyvistämme! Sen nyt pitäis jokaisen vanhemman järki sanoa ja muuten ei voi kun syyttää itseään. Kanarialla esim voitte katsella kaupojen ilmoitustauluilla ja lentokentillä kadonneiden lapsien etsintäilmoituksia ja miettiä että missä vanhemmat ovat olleet kun lapset on napattu.

Ihan sama pätee tässä kuin muussakin varkaudessa: Älä anna varkaalle tilaisuutta jättämällä lasta yksin hetkeksikään!

Lisäksi ne "hoitajat" ovat nippanappa täysikäisiä tyttöjä jotka tuskin ymmärtävät lainkaan millainen vastuu on huolehtia ulkomailla toisten lapsista. Ainakin eräs Bamsehoitaja jota jututin oli eka kertaa elämässään ulkomailla ja kärsi hirveästä koti-ikävästä.

Me ainakin vietetään nimenomaa perhelomaa lapsen ehdoilla eikä hän ole missään virikehoidossa ilman vanhempia hetkeäkään ulkomailla ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/231 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"minä en jättäisi lasta kerhoon jos on 1 hoitaja ja 10 lasta". Mistä ihmeestä päättelet että ap (tai sinä) olet viimeinen lapsensa kerhoon tuova? Jos tuot vaikka ensimmäisenä tilanne näyttää ihan toiselta. Ja jos vaikka paperilla luvataan kaksi hoitajaa, mutta toinen onkin sairas... Mutta pph:n ja av-mamman järjenjuoksulla voi tietenkin aina olettaa olevansa siinä kaikkitietävässä ja kaikennäkevässä asemassa -- tässä tapauksessa viimeisenä!

Vierailija
104/231 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ehdottaisitte?

Vierailija
105/231 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nehän on vaan lisäjuttu lapselle lomalla, paikka, jossa voi tehdä kaikkea kivaa ja nähdä uusia kavereita, JOS lapsi haluaa. Ei ne mitään päiväkoteja ole ja toivottavasti kenenkään lapsen ei ole pakko tuollaiseen lomalla mennä! Meillä lapset rakastaa näitä lastenkerhoja, mutta ihan itse saavat sen päättää kuinka usein ja miten pitkään siellä kerhossa ovat.

Vierailija
106/231 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketkä tuuppaa lapset noihin "kerhoihin"! Sorry vaan AP, mutta et saa sympatiaa täältä!

Ensin lähdetään muka perhelomalle lastan kanssa ja sitten lapset pitääkin saada pois jaloista!

Vierailija
107/231 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketkä tuuppaa lapset noihin "kerhoihin"! Sorry vaan AP, mutta et saa sympatiaa täältä!

Ensin lähdetään muka perhelomalle lastan kanssa ja sitten lapset pitääkin saada pois jaloista!

sullapa on suhteellisuudentajua kerrassaan paljon. Sun lapsesiko on rappiolla, kun se joutuu leikkimään muiden lasten kanssa lomalla muutaman kerran?

Vierailija
108/231 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä tapaus.

Vierailija
109/231 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en ymmärrä tätä hössötystä, tokihan olisi korrektia Finnmatkoilta ottaa kantaa miksi näin kävi ja mitä he aikovat asialle tehdä.

Vierailija
110/231 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niissä kerhoissa olla tuntikausia joka päivä, vaan sen verran, että lapset saa touhuta lasten juttuja, jos niin itse haluavat.

Minun itsetuntoni ei ainakaan kärsi, jos lapseni haluavat viettää aikaa myös muiden aikuisten seurassa, kuin pelkästään minun. ; )

Oma poika oli kerran tuollaisessa kerhossa 5 -vuotiaana, ja tykkäsi kauheasti. Kävi siellä kolme kertaa 10 päivän lomareissun aikana, viihtyi kolmisen tuntia kerrallaan. Ohjelmassa oli mm. pitsabileet, disco, elokuvailta ja askartelua. Kaikki lukitussa, valvotussa tilassa, josta pääsi pois, kun vanhempi tuli hakemaan. Kivaa oli.

Anatkaa lasten mennä, jos itse haluavat. Jotkut vanhemmat ovat riippuvaisempia lapsistaan, kuin lapset vanhemmistaan, näköjään... Ihme haloo kerhoon menemisestä.

Vierailija
111/231 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli 4v. alaikäraja. onko se siis laskettu 3 vuoteen?

Vielä semmoinen pointti, että miettikääpä mitä ne kerhot maksaisi, jos siellä hääräilisi kerhotätinä koulutettu lastentarhanope?! Parempi siis kun hoidatte itse...

Vierailija
112/231 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, tykätty on, nimenomaan LAPSI sinne lomalla joka aamu hinkui!! Tosin joka päivä ei kerhoon menty, koska oli retkiä yms. muuta PERHElomailu ohjelmaa. Lisäksi meidän viime kesän Bamsessa hoitajat olivat kyllä kaikki reilusti yli 20 v, koulutustaustoista ei tietoa. Ei kahden tunnin ajan pupuksi, merirosvoksi jne maskeraattuna voi olla mitään tekemistä mistään hoitopaikasta. vaan lapsen omasta kivasta jutusta, josta riitti ainakin meillä puhumista pitkälle talveen :)

Vierailija
113/231 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tuntia kerhossahan tarkoittaa just sitä, että vanhemmat eivät halua lomailla lastensa kanssa. Ei hyvää päivää... Kyllä on taas urpoja linjoilla. : D Eihän sitä päivää ole kuin 22 h sitten jäljellä! Lapsihan on ihan hylätty ja vanhemmat julmia... Haloo? En tiedä, miten ihmeessä sitä ei sitten pysty viettämään aikaa sen koko loppupäivän niiden lasten kanssa vaikka ihan kylki kyljessä kiinni? Pilaako se kahden tunnin kerho jotenkin siis sen koko loppupäivän?

Meidän poika sai kerhosta muistoksi aurinkohatun ja pienen repun. Arvatkaa, otetaanko niitä esille päivittäin ja kysellän, että millos pääsis sinne Mallorcalle ja lastenkerhoon leikkimään taas, äiti...? : D Oli kuulemma niin kivaa. Uusia kavereita, kasvomaalausta, disco, nukketeatteria...Yritän selittää, että tänä vuonna ei nyt päästä, kun pian syntyy uusi vauva, mutta ehkä ensi vuonna taas.

Vierailija
114/231 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette voi käydä vuorotellen miehesi kanssa siellä salilla ettei tarvitse lapsia viedä hoitoon?

Ap: Kamala tapaus kerta kaikkiaan. Onneksi selvisitte säikähdyksellä.

omista lapsista niin palkkaa täältä hoitajan lomalle mukaan.

Kamalaa lukea millaisia vanhempia lapsilla on :(

on kamalaa, että lapset ovat reilun tunnin hoidossa muutaman kerran 1-2vkon loman aikana?? Onpa se välittäminen sitten aika pienestä kiinni. Mulla on mies reissannut lasten kanssa keskenään, minä olen reissannut myös ja koko perheenäkin kun ollaan oltu, niin lapset ovat olleet Bamse-kerhossa, jotta vanhemmat ovat päässeet käymään salilla. Onko ne lapset sitten jääneet vaille jotain tuona aikana? Eikö me välitetä lapsista, kun ne kerhoon haluaa ja sinne pääsee? Vai olisiko parempi olla päästämättä, koska silloin oltaisiin jonkun mielestä huonoja vanhempia? Meillä on kerhoissa ollut 2-3 hoitajaa ja lapsia ei ole ollut paljon. Mitään ongelmia ei ole ollut ja käytetään matkatoimistojen kerhoja jatkossakin. Jos lapset eivät sinne haluaisi, niin sitten emme tietenkään väkisin kerhoon laittaisi. Suhteellisuudentajua kaipaisin näihin juttuihin täällä.

Vierailija
115/231 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette voi käydä vuorotellen miehesi kanssa siellä salilla ettei tarvitse lapsia viedä hoitoon?

on kamalaa, että lapset ovat reilun tunnin hoidossa muutaman kerran 1-2vkon loman aikana?? Onpa se välittäminen sitten aika pienestä kiinni. Mulla on mies reissannut lasten kanssa keskenään, minä olen reissannut myös ja koko perheenäkin kun ollaan oltu, niin lapset ovat olleet Bamse-kerhossa, jotta vanhemmat ovat päässeet käymään salilla. Onko ne lapset sitten jääneet vaille jotain tuona aikana? Eikö me välitetä lapsista, kun ne kerhoon haluaa ja sinne pääsee? Vai olisiko parempi olla päästämättä, koska silloin oltaisiin jonkun mielestä huonoja vanhempia? Meillä on kerhoissa ollut 2-3 hoitajaa ja lapsia ei ole ollut paljon. Mitään ongelmia ei ole ollut ja käytetään matkatoimistojen kerhoja jatkossakin. Jos lapset eivät sinne haluaisi, niin sitten emme tietenkään väkisin kerhoon laittaisi. Suhteellisuudentajua kaipaisin näihin juttuihin täällä.

arjessa ja joskus on kiva tehdä asioita (käydä salilla) yhdessä. Mä kaipaan kahdenkeskistä aikaa mieheni kanssa, vaikka meillä on lapsiakin. Onko hankala ymmärtää???

Vierailija
116/231 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viettää aikaansa myös kahden sen oman miehen kanssa. Kas kun ollaan myös vaimoja, ei pelkästään äitejä...

Vierailija
117/231 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika sai kerhosta muistoksi aurinkohatun ja pienen repun. Arvatkaa, otetaanko niitä esille päivittäin ja kysellän, että millos pääsis sinne Mallorcalle ja lastenkerhoon leikkimään taas, äiti...? : D Oli kuulemma niin kivaa. Uusia kavereita, kasvomaalausta, disco, nukketeatteria...Yritän selittää, että tänä vuonna ei nyt päästä, kun pian syntyy uusi vauva, mutta ehkä ensi vuonna taas.

Tämähän on normaalin lapsen käytösmalli. Nämä äidit jotka täällä eivät soisi lapselleen edes paria tuntia tutustumaan uusiin kavereihin ja tekemään omia hommia taitavat olla niitä jotka eivät osaa itse elää edes kahta tuntia ilman lastaan. Ehkä siinä tilanteessa vanhemmat joutuisivat sen tosiasian eteen että kun on eletty vuosikausia lapsille ja lasten kautta omaa parisuhdetta ei enää olekaan ja oma kumppani on muuttunut pelkäksi äidiksi/isäksi. :(

Vierailija
118/231 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mun mies on tehnyt lasten kanssa viikon-kahden reissuja ulkomailla ja minä olen ollut töissä ja toisinpäin. Tuonakin aikana on kiva käydä vaikka siellä salilla, hieronnassa, uimassa ihan itsekseen ja jos kerran lapset haluavat sinne kerhoon, niin mikä tääs sun mielestä on ongelma? Sekö että jollakin on halua ja mahdollisuus järkätä sitä omaa aikaa?

Vierailija
119/231 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me lähdetään lomalle nimenomaan viettämään aikaa YHDESSÄ. Ja lapset tapaa toisia lapsia ja saa ystäviä ihan uima-altaalla ym. Ei siihen mitään BAMSE-kerhoja tarvita.

Vierailija
120/231 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me lähdetään lomalle nimenomaan viettämään aikaa YHDESSÄ. Ja lapset tapaa toisia lapsia ja saa ystäviä ihan uima-altaalla ym. Ei siihen mitään BAMSE-kerhoja tarvita.

sen yhdessäolon? Etkö sä nauttisi ajasta miehen kanssa kaksin tai vaikka jostain kampaaja-kosmetologi-hierontakäynnistä? Ei noissa kerhoissa nitään pahaa ole, normaalia elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi