Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sokerista huono olo, mitä tämä on?

Vierailija
28.03.2015 |

Eli jos syön vähänkään enemmän kuin pari karkkia tai yhden pienen jälkiruoan, tulee niin huono olo etten enää pysy pystyssä. Pitää mennä makuulle ja olen ihan sekava, humalassa. Ennen kykenin ahmimaan sokeria. Olen käynyt sisätautilääkärillä muiden asioiden vuoksi ja valittanut tästä, sainkin mittarin kotiin ja verensokeri on ihan normaali lukemissa. Sokerirasituskin tehtiin eikä siinä mitään vikaa. Olisi kiva yhtenä päivänä viikossa syödä jotain makeaa, mutta ei pysty kun loppupäivä menee sängyn pohjalla. Mistä voi johtua, diabetes tulossa parin vuoden päästä? Aion kyllä uuteen sokerirasitukseen myöhemmin. Myös sokerihemiglobiini eli pitkä sokeri oli hyvä.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:10"] [quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:57"] [quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:56"]Mutta en tupakoi, olen hoikka eikä suvussakaan tiettävästi ole diabeetikkoja. [/quote] Niin? Vaikka suvussa ei oliskaan diabetestä ei tarkota, että olisit pelastunut siltä. [/quote] Mutta kun ei ole mitään altistavaa riskitekijää. Minun pitäisi ohjeiden mukaan parantaa elintapojani mutta ei ole mitään parannettavaa. 2 tyypin diabeteksen hoito-ohjeethan ovat elintapamuutoksia kuten mm. tupakoinnin lopettaminen ja laihduttamien ja suolan vähentäminen. Eli tarkoitan vain, että kovin on kumma juttu sillä en voi tehdä yhtään korjaavaa liikettä kun kaikki on jo ihan ok. [/quote] Vaikka sulla ei olekaan riskitekijöitä niin se EI SILTIKÄÄN ole tae, ettetkö voisi sairastua diabetekseen. Ihan saman kun selittäisit, ettet voisi sairastua kohdunkaulan syöpään, kun ei ole riskitekijöitä. Milloinkaan ei ole taetta siihen, ettetkö voisi sairastua johonkin sairauteen. [/quote] No kerro sitten MITEN mä sitä hoidan? Syön jo nyt monipuolisesti kasviksia, eläinkunnan tuotteita, viljoja yms.  lisättyä rasvaa enkä suolaa en käytä. [/quote] Sä puhut 2. tyypin diabeteksestä mä 1. tyypin. Miten hoidat 1. tyypin diabetestä kun siihen ei ole kukaan keksinyt hoitoa? Oireesi viittaavat 1 tyypin diabetekseen, mene juttelemaan lääkärillesi.

[/quote]

No höpö höpö. Mua ei janota eikä pissata enkä ole laihtunutkaan. Ja sitäpaitsi sokeriarvoni testattiin vähän aikaa sitten ja ne oli normaalit. Tutulla on myös tämä sama ongema ja senkin sokeriarvot on ihan hyvät.

Vierailija
42/56 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellä mitäkin.Mulle tulee huono olo hedelmistä ja monista vihanneksista. Hoito yksinkertainen eli välttelen hedelmiä ja eräitä vihanneksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Verensokeriarvot ja elintavat kunnossa, tutkittu. Alkoi raskauden aikana ja nykyään stressi tuntuu pahentavan. Reaktiivinen hypoglykemia? Kotimittauksissa tunti ruokailusta ja vs hetkellisesti lähes hypoglykemian puolella.

Vierailija
44/56 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin sama ja alkoi herkkulakon jälkeen. Olin muutaman kuukauden syömättä oikeastaan mitään missä oli selkeästi paljon sokeria ja sen jälkeen mun keho "hylki" sokeria. 

Jos söin vaikka hieman suklaata, leivoksen, palan kakkua, niin alkoi "huimata", tuli huono oli, kamala päänsärky ja heikko olo. Piti mennä istumaan hetkeksi.

Outoa. Olisi kiva tietää mistä johtuu. =/

Ei voi olla todellista. Itse olin yli kuukauden ilman mitään herkkuja ja sokeria. En käyttäbyt edes ketsuppia piilosokerin takia. Nyt tilanne on sellainen, että jos syön jotain herkkuja, niin tulee kamalan väsynyt ja voimaton olo. Ihan pieni suklaapatukka riittää aiheuttamaan tämän olon.

Vierailija
45/56 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhan ketjun, koska itselläni on tätä samaa ja ihmetyttää kovasti mistä voissi olla kyse. Joskus kestää syödä sokeripitoista enemmän ja toisena kertana jo ihan kohtuullisesta annoksesta tulee ällö olo. Tuli mieleeni voisiko liittyä jotenkin hormoneihin...

Vierailija
46/56 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkostyypin diabeteksessa perintötekijät ovat tosiaankin isossa roolissa, ja vaikka omat elintavat olisivat kunnossa, tauti voi kehittyä silti.

Meillä on suvussa juuri tällainen todella urheilullinen ja aina omaan hyvinvointiin ja terveelliseen ruokavalioon panostanut mies. Sitten kun ikää tuli tarpeeksi, diabetes puhkesi kaikesta huolimatta. Ja tämä olikin todella katkera pala miehelle, joka oli aina mainostanut omia terveitä elämäntapojaan (ja vähän halveksinut "heikompia"), millään ei voinut käsittää miten hänelle voi puhjeta diabetes

Vierailija
47/56 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hidas aineenvaihduntaa? Keho ei osaa käyttää glukoosia kunnolla, voisi olla syy. Paranna aineenvaihduntaa niin keho oppii taas kunnolla käyttämään sokeria energianlähteenä.

Vierailija
48/56 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkostyypin diabeteksessa perintötekijät ovat tosiaankin isossa roolissa, ja vaikka omat elintavat olisivat kunnossa, tauti voi kehittyä silti.

Meillä on suvussa juuri tällainen todella urheilullinen ja aina omaan hyvinvointiin ja terveelliseen ruokavalioon panostanut mies. Sitten kun ikää tuli tarpeeksi, diabetes puhkesi kaikesta huolimatta. Ja tämä olikin todella katkera pala miehelle, joka oli aina mainostanut omia terveitä elämäntapojaan (ja vähän halveksinut "heikompia"), millään ei voinut käsittää miten hänelle voi puhjeta diabetes

Elintavat vaikuttaa siihen tuleeko kakkostyypin diabetes, vähemmän rasvaa, kaikki kasviöljyt pois. 2 tyypin Diabetes katoaa.

Vierailija
49/56 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaikuttaa ykköstyypin diabetekseltä, mars mars tutkimuksiin.

insuliiniresistenissi kehittymässä liiasta mässäilystä.

Kakkostyypin.

Vierailija
50/56 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tule väsymystä, mutta oksettaa kylläkin. Tänään söin aamusta kaksi siivua kuivattua mangoa, ja huhhuh sitä oksetusta. Korjaantuu aina suolaista syömällä, mene ja tiedä...

Nuorempana mätin vaikka mitä ongelmitta, nyt nelikymppisenä vain suklaa menee alas ilman ällötyksiä. 

Vierailija
51/56 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu. Jätin alkoholin pois ja tupakan. Liikun ihan tarpeeksi. Olen mies 62v. Ei mullakaan ole sokereissa mitään ihmeellistä - olen CU:n vuoksi säännöllisessä seurannassa. Tosin veikkaan että juuri CU ja sen voimakkaat lääkkeet ovat syyllisiä jollain tapaa.

Vierailija
52/56 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin sama ja alkoi herkkulakon jälkeen. Olin muutaman kuukauden syömättä oikeastaan mitään missä oli selkeästi paljon sokeria ja sen jälkeen mun keho "hylki" sokeria. 

Jos söin vaikka hieman suklaata, leivoksen, palan kakkua, niin alkoi "huimata", tuli huono oli, kamala päänsärky ja heikko olo. Piti mennä istumaan hetkeksi.

Outoa. Olisi kiva tietää mistä johtuu. =/

Sokerihumala iskee jo pienestä kun toleranssia ei tauon jälkeen enää ole.

Vierailija
53/56 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergia lisäaineelle? Valkosokeri on valkaisua. Juotu aiemmin tuoremehua? Sokeri olisi jo valmiiksi korkealla. Väsymystila?? Närästys? Vatsahapot.

Vierailija
54/56 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

Vierailija
55/56 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma mullakin. Diabetesta en sairasta mtuta sokeria en pysty enää juurikaan syömään. Piti jättää teestä sokeri pois, puuron päältä ja tietysti suklaa ja karkit ja keksit minimiin. Ihan kumma juttu, ihmettelen kovin. Ihan yhtäkkiä tullut viime aikoina. Ei tämä vielä vuotta kauempaa ole minua vaivannut.

Kannattaa ottaa selvää reaktiivisesta hypoglykemiasta.

Vierailija
56/56 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilihydraattiherkkyys?

Insuliiniresistenssiin littyy usein reaktiivinen hypoglykemia.