¤-¤-¤-¤-¤-¤JOULULAHJAT vko16 ¤-¤-¤-¤-¤-¤
Kommentit (83)
Huomenta!
Taas olisin voinut nukkua kellon ympäri..houkotus..mutta kotityöt ja pihatyöt odottaa.Niin ja ne lapset jotka ei voi ymmärtää että äitiä väsyttää taas.Ihmettelen kyllä missä pahoinvointi viipyy?Aiemmissa raskauksissa sitä kuitenkin on ollut ihan reilustikin mutta nyt ei.Se saa ajattelemaan onko kaikki kuitenkaan niin kuin kuuluisi.Mulla kun on aiemminkin ollu tuulimunaraskauksia ja sellasessa pahoinvointi jäi pois tai oli hyvin pientä...pidän peukut pystyssä.
Minäkin ihmettelen, kun nyt ei ole (toistaiseksi) ollut pahoinvointia, edellisessä kun oli hirmuinen ällötys koko ensimmäisen kolmanneksen. Äitimaalta, onko sun lapset tyttöjä vai poikia, vai kumpiakin? Mulla esikoinen on poika ja silloin ei ollut juurikaan pahoinvointia tai no pikkiriikkistä ällötystä joskus iltaisin, tokassa sitten olikin pahoinvointia sen ekan kolmanneksen ajan ja tyttö tuli. Nämähän on näitä vanhankansan uskomuksia, mutta mutta....
Äitskäx2, minäkin olin ihmeissäni sen ryhmän kanssa, mutta pääsin kuitenkin liittymään... oletko kirjautunut yahoon käyttäjäksi (etusivulla kohdasta sign up)? Se vaaditaan ennen kuin pääsee liittymään ryhmään.
Mammariini, pahoittelut enkelivauvasta, parempaa onnea tälle raskaudelle. Samoilla viikoilla tosiaan mennään, onko sulla ollut raskausoireita? Täällä melko lieviä: kamala jano koko ajan!
Miimu, :( tulethan kertomaan kuulumisiasi...
Huimaukseen voi auttaa veden juominen (tai kai käy mikä tahansa neste, paitsi kahvi! Kuulemma yhtä kahvikupillista kohden tulisi juoda yksi kupillinen vettä noin niin kuin normaaliolotilassakin... kahvi kun on diureetti eli kuivattaa kehoa.) ja sitten kannattaa syödä suolaista, esim. salmiakkia (?). Huimaushan (kai) johtuu alhaisesta verenpaineesta. Näitä ohjeita olen saanut alaisen verenpaineen hoitamiseksi ei-raskaana ollessani. Käypä hoitomuotoja raskaana ollessakin?
Tein perjantaina toisen testin ja edellistä vahvempi viiva sieltä tuli !
Pimienta rv 4+5
Oon 36-vuotias 6-vuotiaan pojan äiti pk-seudulta. Vähän ennen pääsiäistä tein plussatestin aivan yllätys oli sinänsä, kun melkein pari vuotta oli tätä toista lasta yritetty. Yksi varhainen keskenmeno tässä välissä 10/07. Laskettu aika uudes tulokkaassa on 8.12.
Tilanne on kuiteski aika outo, kun pahoinvointia ei juurikaan. Aiemmin sitä on ollut enemmän tässä vaiheessa. Tosin sitä on vähä vaikee muistaa milloin se olis alkanu aiemmissa raskauksissa. Neljästi oon ollu raskaana ja niissä pahoinvointi on ollu selkeetä... ei epäilystäkään et onks raskaus "edenny".
Eilen tuli lisäksi vähän vuotoa, siis pari tippaa. Tänään ei ole enää sitten ollut mitään. Sitä oli esikoisenki kanssa kyllä juuri samalla tavalla jossain näillä main. Vähän on siis sellainen olo, että ollako tässä raskaana vai ei. Olis kiva tietää asian laita..
Varhaisultraan yksityiselle ens viitsis mennä, kun se maksaa aika lailla. Kunnallisella sais tutkimukset kuluitta, mut en tiedä ottaako ne sinne ihan vaan fiilispohjalta. Pitäis varmaan olla selkeet km oireet. Ehkä soittelen neuvolaan
ens viikolla...
Tietty näitä keskenmeno pelkoja on kaikilla, mut tää on nyt niin vahva... toisaalta aivan loistavaa olisi jos kaikki on kunnossa. Kovasti toivottais toista lasta. :)
Aika ressaantunu olo, kun pitää vaan odotella.. onks kellään mitään neuvoa mitä tekis? tai kokemusta vastaavast tilanteesta.. aika tuntuu nyt matelevan niin kooovin hitaasti,
Niukku 6+4
p.s. toivottavasti jatkossa voin kirjoitelle iloisimmissa merkeissä, teksti tänään vähän pateettista :)
vaik tuntuu et tarvis ottaa jo pienet päivätorkut, väsyttää...
Siis nyt vasta alkanut enemmän väsyttämään, rinnat on tosi arat ja alavatsalla
on kipuilua, mikä johtunee kohdun kasvusta. Närästyksen alkua on ja pientä etomista. Jano on täälläkin koko ajan, varmaan reilu litra mennyt jo aamusta ;)
Äitimaa mulla alkoi edellisissä raskauksissa pahoinvointi lähempänä rv6, nyt en muuten huomannut rv katsoa. (Esikoispojasta alkoi aika lailla heti ja tytöstä myös, tytön raskaus oli muutenkin vähän kiinalainen.) Olen yleensä voinut koko raskausajan pahoin. tyttärestä kävin sairaalassa suonensisäisesti ottamassa lisää ravinteita, kun vointi meni niin huonoksi siis ihan loppuraskaudessa. Meni ihan päälaelleen.
Mukavaa sunnuntaita
Mammariini rv4+2
ihanaa, sain nukkua pitkään :D mies otti poikaviikarin hoitoonsa olohuoneeseen ja itse sain torkkua melkeen puol kymmeneen asti :D Väsymys mulla onkin varmaan pahin vaiva, tosin siitä tunnuun kärsivän lähinnä alkupuolen päivästä, iltasella se menee ohi...
Nyt on ekaa kertaa pientä kuvotusta havaittavissa, tätä ei ollut kummassakaan aiemmassa raskaudessa... onneks näyttää ruoka helpottavan. Siinä oikeestaan on mun raskausoireet, niin ja tietty hajuaistin voimistuminen ja se perhanan hankala homma et oon taas hirmusti enemmän nyyhkis kun yleensä... ihan kaikki symppikset jutut saa mut itkustamaan.
Alkuraskauden ultraan en oo aikeissa mennä, vähän niinkuin ajattelutavalla et ilman noi aikasemmatkin tuli :D Toisaalta se olis kiva mut on sille rahalle muutakin käyttöä :D Ensimmäinen neuvolareissukin on vasta melkeen neljän viikon päästä, sit vielä ehtii varata ajajn np-ultraan. Sinne kuitenkin haluan mennä, tulee odottaminen niin paljon todemmaksi kun näkee sen riipulan...
Itse jatkan täällä monen päivän vapaan jälkeen sairaslomalla kun poijankloppi on 40 asteen kuumeessa, eli ei siis ainakaan vielä huomenna ole valmis hoitoon :( No, sellasta se elämä on...
Tsemppiä kaikille keskenmenoa pelkääville ja muillekin, otetaan rennosti ja koitetaan olla ressaamatta, kyllä ne pikkuuset siellä kyydissä pysyy, toivottavasti ainakin :D
Shali 6+3???
Pimienta:mulla on esikoinen tyttö syntynyt 04 ja nuorimmainen on poika 06.Tyttöä odottaessa oksensin jatkuvasti ja pahoinvointi oli päätähuimaavaa.Pojasta oksensin kerran.Pahoinvointia oli mutta sain sen aisoihin mussuttamalla tasaseen tahtiin marie keksejä.
En ole vieläkään perillä viikoista kun ei tullut laskettua kiertopäiviäkään edellisessä kierrossa...mutta noin 15.12 ois laskettuaika
äitimaalta
Pikaiseen selailin lähinnä nickit ja raskausviikot läpi, itse asiaan en kerinny ihan vielä uppoutua.
Eli miulla olis LA 15.12 ja se osuu melkein samaan kuin esikoisen LA
Täällä päin aika samanlaiset tuntemukset kun muillakin on tainnut olla. Ei millää vaan meinaisi uskoa ja luulen että teen vielä sen toisen testin tuosta paketista vaikkakaan ensimmäinen testi ei jättänyt arvailuja, kerkesin sen 5 sekunttia pitää nesteessä ja kun nostin sen pois ja laitoin paketin päälle lepämään tulos näytti niin kirkkaita punaisia viivoja että..
Asiasta ei olla kellekkään ilmotettu, ihan vaan miehen kanssa pidetty ihanana salaisuutena.
Eli minulla on 2 vanhempaa lasta tyttö 12/05 ja poika 1/07, pojan aikana pinouduinkii näillä sivustoilla suht aktiivisesti.
juttua tulis nyt vaikka kuinka paljon mutta alkaa oleen iltapesujen aika pitäs kylppäriin hyhökätä lasten kanssa. Lupasin saunaan viiä muksut.
M_K rv5+5 B-)
Tyhjästä alkoi taas vatsakivut joita seurailen vähintäänkin neuroottisena. Mies on luottavaisin mielin että kaikki on hyvin mutta kumma pelko vaan edelleenkin jäytää sisuskaluissa.
Tänään ostin kirpparilta kantoliinan kun omani olen laittanut kiertoon. Muuten en ole mitään hankkinut enkä hankkimassa vielä pitkiin aikoihin. Kunhan nyt ensin varmistuisi että massussa joku oikeasti asustaa ja siellä pysyisi.
Huolta, kipuilua ja onnenhuumaa...
Heippa vaan ja onnittelut plusista!
Täällä kohta 23 vuotias äitykkä odottamassa pikku kolmostaan.
Pikaiseen selailin lähinnä nickit ja raskausviikot läpi, itse asiaan en kerinny ihan vielä uppoutua.
Täällä päin aika samanlaiset tuntemukset kun muillakin on tainnut olla. Ei millää vaan meinaisi uskoa ja luulen että teen vielä sen toisen testin tuosta paketista vaikkakaan ensimmäinen testi ei jättänyt arvailuja, kerkesin sen 5 sekunttia pitää nesteessä ja kun nostin sen pois ja laitoin paketin päälle lepämään tulos näytti niin kirkkaita punaisia viivoja että..
Asiasta ei olla kellekkään ilmotettu, ihan vaan miehen kanssa pidetty ihanana salaisuutena.
Eli minulla on 2 vanhempaa lasta tyttö 12/05 ja poika 1/07, pojan aikana pinouduinkii näillä sivustoilla suht aktiivisesti.
juttua tulis nyt vaikka kuinka paljon mutta alkaa oleen iltapesujen aika pitäs kylppäriin hyhökätä lasten kanssa. Lupasin saunaan viiä muksut.
M_K rv5+5 B-)
M_K rv5+5 B-)
M_K rv5+5 B-)
Vissiin jonkun sortin huomion hakuisuutta kun pitää sama teksti laittaa.. mitä nyt n 4 kertaa...
Herjas mulle vaan että keskustelualue on hetkeksi poissa käytöstä tms.
Vkoja 5+7 ja ei juuri mitään tuntemuksia. Rinnat ehkä tavallista aremmat ja kamala väsymys.Nukkuisin vaikka kellon ympäri! Välillä iskee epäusko, onko siellä vatsassa oikeasti joku kasvamassa vai ei ;)
Tekisi mieli huutaa kaikille, että olen raskaana :x
Tilasin vielä netistä varmistukseksi pari testiä, tulevat varmaan jo alkuviikosta. Hailakan testin tein siis 14.4. Vaikka onhan tässä näitä pahoinvointi sun muita oireita, mut tahtoo nähdä sen tumman viivan.
Onko teillä muilla muuten oireena mahan turvotusta?!
Mulla turvottaa mahaa ihan kamalasti ja housut kinnaa, et olis kivaa kuulla mistä moinen johtuu. Kertokaa jos tiedätte. Joku täällä aiemmin kirjoittelikin samasta vaivasta. Kakkosta odottaessa sama homma.
Amalia rv 4+6
Tilasin vielä netistä varmistukseksi pari testiä, tulevat varmaan jo alkuviikosta. Hailakan testin tein siis 14.4. Vaikka onhan tässä näitä pahoinvointi sun muita oireita, mut tahtoo nähdä sen tumman viivan.
Onko teillä muilla muuten oireena mahan turvotusta?!
Mulla turvottaa mahaa ihan kamalasti ja housut kinnaa, et olis kivaa kuulla mistä moinen johtuu. Kertokaa jos tiedätte. Joku täällä aiemmin kirjoittelikin samasta vaivasta. Kakkosta odottaessa sama homma.
Amalia rv 4+6
Ilmeisesti tähän pinoon kuulun. Perjantaina testasin plussan (lauantaina vielä varmistusplussan, kun en ekaa meinannu uskoa todeksi). Historiaa sen verran että kaksi lasta jo on. Tämä halusi todenteolla tulla alulle, nimittäin yksi ainut kerta ilman ehkäisyä tässä kierrossa, kiertopäivä 8:na!! Että en olisi uskonut. Hieman siis oli yllätys kun perjantaina tajusin menkkojen olevan 2päivää myöhässä. Iloinen asia ja kovasti onnellisia ja innokkaita olemme. Yllätti oikein kunnolla!
Onnea kaikille odottajille!
iita3 rv 4+2??
Varasin neuvola-ajan torstaina kun olin tarpeeksi rohkaistunut. En tiennyt yhtään mitä sanoa ja sanoa päräytin vain että raskaana ollaan kuudennella viikolla, varmaan pitäisi varata aika? Täti sanoi siellä että jaahas, josko vaikka ensin tarkistettaisiin kotiosoite että olenko soittanut oikeaan paikkaan. Menin ihan noloksi, vaikka ei kai siinä mitään kummaa ollut. Sitten paniikissa sanoin viimeiset kuukautiset kuukautta oikeaa aikaisemmaksi, ja täti sanoi että sitä ollaankin jo aika pitkällä. Menin taas paniikkiin mutta onneksi tajusin vielä tarkistaa kalenteria ja korjasin virheen :)
Sain ajan, vähän vapun jälkeen mennään ensimmäistä kertaa sitten neuvolaan. Päätin etten tee enää mitään testejä, uskon ihan tarpeeksi oireitani. Ja sanoohan se sitten siellä neuvolassa että ollaanko sitä raskaana vai ei, eikö?
Minulla on oireita, tosin lieviä, mutta kyllä ne huomaa:
Rintoja aristaa aika paljon.
Väsyttää normaalia enemmän (toisaalta kevätväsymys..?)
Kuvotusta on välillä, mutta ei varsinaisesti huonoa oloa. Hyvä niin.
Täällä jännätään edelleen. Mitään aiheeseen liittyvää en vielä kyllä uskalla ostaa :)
Hei!
Ensimmäistä odotellaan :) Ensimmäinen plussa tuli tiistaina ja varmistin sen vielä keskiviikkona ja tänään oli vielä varmistettava uudelleen, kun menkkojen olisi pitänyt tulla perjantaina (eikä siis tulleet) ja vahva plussa oli :) Hirveen kauan ei meidän tarvinnut ekaa raskautta yrittää, tammikuun alussa jätin pillerit. Nyt vaan sitten toivotaan, että kaikki jatkuu kuten kuuluisi. Keskiviikkona säikähdin, että joko se meni, kun tuli hieman ruskeaa vuotoa, mutta onneksi oli väärä hälytys. Pahoja oireita mulla ei vielä ole ollut, jonkun verran semmosta "menkka"kipua ja kurkku on todella kuiva. Vessassa pitää enemmän käydä, mutta voi olla, että sen takia kun juonkin enemmän kurkun kuivuuden takia. Ja yöllä kerran tai pari on vessaan noustava. Muuta en olekkaan sitten vielä huomannut. Tosin nenäverenvuotoa oli alkuviikosta, mutta johtui todennäköisesti alkavasta flunssasta...tai olikohan se flunssa, kun ei se sitten oikeen alkanutkaan...kurkku vaan on ollut kuiva ja netistä olen lukenut, että nenäverenvuodot ja flunssaisuuden tuntuminen kuuluvat raskauteen. Väsymisestä en oikeen osaa sanoa, kun olen viimekuukausina ollut muutenkin väsynyt kun olen tehnyt kahta työtä. Nyt kun on vain yksi työ, niin en tiedä onko väsymys edelleen väsymystä noista kahdesta työstä vai sitten raskaudesta.
Keskiviikolle on varattu lääkärille aika ja sieltä sitten varmaan seuraavana päivänä verikokeeseen. Poikakaverille annoin tiukat ohjeet, että vielä ei kenellekään kerrota, mutta oma suu ei sitten kuitenkaan pysynyt kiinni, kun pari työkaveria alkoivat suunnittelemaan, että minä sitten seuraavaksi (kun yhdestä on tulossa mummo..). Oli siinä sitten hankala olla sanomatta. Ollaan suunniteltu, et 3kk:n jälkeen kerrottaisiin, mutta saa nähdä pystytäänkö niin kauan odottamaan..no ainakin eka ultra on tehtävä ennen kuin asiasta tulee ihan julkinen.
Lasketuksi ajaksi laskuri antoi 23.12. Lapsi olisikin todella hyvä joululahja :)
Paljon kaikille onnea odotukseen!!!
Katja
Nyt on sitten varattu jo eka ultra, toukokuun lopulle. Odotan innolla, että pääsis kurkkaamaan sisälle, onko siellä tosiaan joku. Te jotka olette jo ultrassa käyneet niin millä viikolla olitte ja säkyikö sydän silloin jo?
ON: huonoa oloa edelleen ja huimausta aamuisin. Kovin itkuherkkä olen edelleen ja väsynyt. Iltaisin huono olo helpottaa niin silloin on koko ajan nälkä. Töihin pitäis raahautua hetken päästä mutta kiinnostusta ei ole hiukkaakaan.
Vauva- 10 ja tonttu 5+2
yritin sinne hakea, mut en onnistu. Voisko joku neuvoa miten se tapahtuu?? KIitos =)