Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤-¤-¤-¤-¤-¤JOULULAHJAT vko16 ¤-¤-¤-¤-¤-¤

16.04.2009 |

Tässä uusi pino meille joulukuun vauvaa odottaville.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voimia kovasti Vauva-10.

Olipa surullisia uutisia :(

Mammariini

Vierailija
62/83 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu jotenkin todella ikävältä toisen puolesta kun itse on tavallaan samassa tilanteessa ja osaa jotenkin tuntea sen menetyksen nahoissaan...

Minttulotta: mulla kuule loppu ne alavatsakivut muutama päivä sitten. Kyllä sitä sit pelon aihetta saa vaikka mistä, kun sekin sit pelotti että ei tunnu enää mitään. Mutta väsymys, PALELEMINEN ja housujen kiristäminen kyllä ovat selvät oireet -niin ja arat rinnat tietenkin! Syödä täytyy kyllä joka välissä jotain tai siis ei saa antaa tulla liian nälkä, silloin paha olo yllättää ja heikotus. Olen täällä pähkäillyt etenkin tämän vaateasian kanssa, kun mammavaatteita ei oikein vielä "uskaltais/kehtais" pitää ja omiin ei enää meinaa mahtua.

Jaksuja kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluja täältäkin vauva-10:lle. Toivottavasti se edes lohduttaa että tuli nyt eikä myöhemmin :( Pidän peukkuja seuraavaan yritykseen!

Kävin tänään vaa'alla ja totesin että olen lihonut kilon kuukauden sisällä. Ärsyttävää, en ajatellut että tässä nyt vielä voisi olla lihonut. On kyllä ollut semmoinen turvonnut olo, että on nestettä paljon kehossa. Toisaalta se voi johtua myös siitä, että olen uudessa työssä ja lounastottumukset ovat muuttuneet. Mene ja tiedä. Onko muilla vielä vastaavaa? Rv 6+4.

Oireet edelleen: Rintoja aristaa, väsyttää ihan hirveästi ja paleltaa paljon. Vain lievää kuvotusta silloin tällöin. Onnekas minä kun ei ole pahempaa pahoinvointia :)

Täytynee tsempata vähän liikuntaan. Ja juoda paljon vettä...

Vierailija
64/83 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-10, pahoittelut täältäkin ja voimia!

Täällä myös palellaan oikein urakalla... se on edelleenkin vahvin raskausoire. Rinnatkin on alkaneet kipeytyä enempi, muuten sitten mennäänkin aika neutraalissa olotilassa. Ai niin ja housut kiristää täälläkin...aamusta masu pömpöttää vähän, mutta illalla on kuin 12 viikolla! En ole edes mikään verkkari -linjan ihminen, joten niihinkään ei voi turvautua. Kotona oleskelen jo vanhoissa äitiyshousuissa, mutta työvaatteiksi täytyy kohta jo hankkia mammapökät.

Kummastuttaa kun ei enää maistu herkut... tai oikeastaan mikään ei maistu! Normaalisti olen oikea herkkusuu, joten outoa on, vaikkakin ihan positiivista, ettei tule hirveästi ylimääräistä mussutettua. Tarvii vaan huolehtia, että saan tarpeeksi kaikkea. Olen alkanut popsimaan multivita raskaana -vitamiinipillereitä ja lisäksi pyrin käyttämään paljon maitotuotteita ja kasviksia. Mitenkäs te muut jouluvauvan odottajat, käytättekö jotain vitamiini tms. ravintolisiä tai mitä suosittelette?

Pimienta rv 5+0 ....pahoinvointia odotellessa ;)

Vierailija
65/83 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Nyt uskaltaudun taustalta mukaan, tänään oli eka neuvola ja viikoilla 6 + 5 mennään. LA olisi sitten 10.12. Ikää mulla on 25 ja ensimmäistä odottelen avokkini kanssa, jännittävää ja ihanaa ja kaikkea mahdollista samaan aikaan :)

E-pillerit jätettiin pois 11/08 ja nyt sitten tärppäs :)

Oireina täällä kamala väsymys, rintojen arkuus, pientä vihlontaa vatsassa silloin tällöin tuntuu ja finnejä tulee naamaan koko ajan, mulla ei niitä normaalisti ole..Yllätyin itse että kuinka aikasin nää oireet alkoi (noin viikolla 4), kun ei kokemusta tosiaan ole :)

Pahoinvointia ei vielä onneks ole ollu, muutaman kerran vaan ruokailun jälkeen semmoinen "kurkkua myöten täys"-olo, vaikkei normaalia enempää oliskaan syönyt.

Kenellekkään ei vielä asiasta ole kerrottu, lähipiiri on vauvakuumeesta tienny, mut jos viel hetken maltettais pitää tieto vain itsellämme :)

Eniten jännittää se hetki kun työpaikalla pitää asia kertoa..tällä hetkellä kun siel on vähän semmoin tilanne että esimies tuskin ilolla tätä uutista ottaa vastaan..Mutta mielestäni ei mun tarvi sit asiaa stressata, esim. mistä hän mulle sijaisen saa..

Noista ravintolisistä, minäkin niistä tänään siel neuvolas kyselin, ja sain esitteen juuri tuosta Multi-tabs raskaus monivitamiini -valmisteesta ja hoitaja käski mun alkaa niitä syömään vähäisen maitotuotteidenkäyttöni takia, mutta kuulema vasta viikolla 12 kuurin voisi aloittaa..

Mutta mukavaa odotusta kaikille, nyt tarvii painua nukkumaan :)

Vierailija
66/83 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkoa ilmassa, massukipuja ja tuntuu kuin supistelis, viikkoja nyt 6+5 niinkuin edellisessä joka meni kesken. Vuotoa tai tuhrua ei ole, toivotaan ettei pahempaa.

On ollut jo viikon verran rinnat tajuttoman kipeät ja arat, ilman rintsikoita ihan tuskaa, mutta tänään, ei enää kamalan kipeät, ja pahoinvointiakaan ei ole. Oireet samat kuin viimeksi keskenmenossa. :( Nyt täytyy sit vaan odotella mitä päättää luonto..

Tandy 6+5

Vierailija
67/83 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suruvalitteluni vauva-10 ja tsemppiä tandylle. peukut pystyyn että tämä pysyisi.

hauska huomata etten tosiaankaan ole ainoa jota palelee. aivan kamalaa kun on niin kylmä. tosin sit välillä mulle iskee kauhea hiki yhtäkkiä, oikea tuskahiki. mutta 80prosenttia ajasta olen aivan jäässä. ja väsymyskin taisi nyt iskeä. niinpä vapaa päiväni kunniaksi aion ottaa pienet päikkärit.

myös turvotusta on ilmennyt. luin että joillakin housut jo kiristää. siis mulla tää on niiiiiin alussa etten ehkä voi vielä raskauden piikkiin pistää, mutta kyllä täälläkin kiristää. tuli pääsiäisenä syötyä vähän enemmän että tuli jo sieltä vähän vatsan seudulle turvotusta ja nyt se sit jatkuu... huhhuh. kunhan selviäisi edes muutaman viikon vielä normihousuissa.

nyt taidan ottaa ja mennä peiton alle lämmittelemään, hartiatkin ihan jumissa ku jännitän lihaksia palelemisen takia...

mukavaa päivää kaikille

iita3 rv 4+5?

Vierailija
68/83 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovasti liityn joukkoonne...olen syyskuussa 38 vuotta täyttävä neljän lapsen äiti Etelä-Savosta. Nuorin on vasta 6kk joten ikäeroksi tulee 1v2kk.

Eli viidettä ja viimeistä odotellaan, tänä aamuna eka kerran halasin wc-pönttöä ja muutenkin väsy vaivaa. La ehkäpä 9.12. mutta luulen että siirtyy hiukan myöhemmäksi, testasin nimittäin kp 37 vielä negaa ja kun menkkoja ei vaan alkanut kuulua, testsin uudelleen kp 47 plussaa.

Mukavaa päivää kaikille

Tanni

Vierailija
69/83 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-10: Pahoittelut, onnea uuteen yritykseen.

Mulle ei ole keriny tulla mitään uutta, töihin vaan illaksi ja aamulla taa kouluun.

Mulle on ollu suurta herkkua keitetty sapagetti johon on sit lisätty kanamunaa ja aromisuolaa. No sitä nyt menny jo parin päivän aikana.

Minnoon nyt herkut taas jättäny kun edellisissä raskauksissa se on sit löytyny siinä jälempänä olevassa sokerinrasituksessa. Se mikä rv 17 tehtiin näytti ihna normaalia.

Mulla vaa on täs joku aika sitten menny parin päivän aikana sokerit tosi alas (3.4) ja oli tosi huono olo ja tärisin. En oikein keksi mistä se ois oikein voinu johtua.

Joo tulee vaan nii sekavaa testiä että ymmärtäähöhän nyt kukaan :D

Päivän jatkoja!

T: M_K 6+1

Vierailija
70/83 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut kaikille joilla mennyt kesken ja paljon tsemppiä seuraavaan yritykseen.

Täällä olo senkuin heikkenee päivä päivältä, ei siis raskauden, vaan tämän typerän sairauteni takia. Sain vihdoinkin lääkärin kiinni puhelimitse monen päivän yrittämisen jälkeen ja lupasi laittaa lähetteen apteekkiin, jotta pääsen aloittamaan kortisonikuurin. Käyn huomenna myös labrassa rutiiniverikokeissa.

Neuvola-aikaa en vielä ole varannut, ajattelin odottaa kysta-kontrollin jälkeen, joka parin viikon kuluttua, kun ei vielä varmaan tiedä onko kohdussa elämää.

On tämä alkuraskaus rankkaa aikaa, kun on koko aika pelko keskenmenosta, heti jos housuissa vähänkin lorahtaa tai tuntuu oudolta pitää juosta vessaan tutkimaan ,ettei vaan ole verta pöksyissä!! Mulla ainakin tulee valkovuotoa aika runsaasti. Mites teillä?

Ei nyt pitää laittaa kuopus päikkäreille ja mennä nuorimman tytön kanssa takaisin ulos ottamaan koululaiset vastaan, ruokkia hevoset, ulkoiluttaa koirat ja taas tekemään safkaa jne...

T mamixi rv 8+2

71/83 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun on näitä kuukautiskipujen tyyppisiä kipuja...tai no ei kipuja, lähinnä tuntemuksia, niin aina kun vähänkin tuntuu, niin ajattelen, et voi ei, nytkö.. Ja valkovuoto on tullut paljon enemmän kuin ennen raskaaksi jäämistä. Mutta täytyy vain ajatella positiivisesti ja uskoa siihen, että se pikkuinen siellä pysyy ja jatkaa kasvamistaan oikeaan malliin. Toisaalta johan näihin kuukautistuntemuksiin alkaa jo tottuakkin ja ehkä tätä tulee koko raskauden ajan jatkumaan, joten täytyy vain olla huolehtimatta ja uskoa, että omalla kohdalla kaikki sujuu hyvin :) Ja tottakai toivoa myös että myös kaikilla muillakin. Pitää vaan ottaa elämä rauhallisesti ja stressaamatta :)

Vierailija
72/83 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu kans et tota valkovuotoa tulee ihan hirmusen paljon....

pelkoa se myös tuo tullessaan, kun luulee sen olevan jotain muuta aina välillä....

Välillä oli noita menkkamaisia tuntemuksia, mut nyt ei enää.

Tuolla neuvolassa lasketuksia ajaksi korjaantui 24.12.2009 eli ainakin päivän heitto tuohon vauvan laskuriin.

Itsellä väsymys on päälimmäisenä, eilen sain oikein oksentaakin, kiitos aamupahoinvoinnin :( Rinnat on arat ja koko ajan kova vilu. Reilun viikon päästä olis se eka ultra.... mulla, kun se km takana syksyltä haluan varmistaa missä mennään. Toivoa täynnä kuitenkin olen :)

Mammariini 5+0

Vierailija
73/83 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt uskallan siirtyä taustalta keskusteluun. Olen 21-vuotias ja ensimmäistä kertaa odottelemassa.

Eilen kävin ultrassa tarkistamassa, että kaikki oli kunnossa. Siellähän se toukka oli ja sykekin näkyi hyvin. Kyllä nyt vaan tarvitsee alkaa uskoa, että kyllä siellä mahassa jotain todella on.

Pahoinvointi on ollut myös riesana. Olen ravintolassa töissä ja hajuja en meinaa millään kestää. Hymyillen eteenpäin niin oksetusrefleksi pysyy paremmin kurissa.

Myös mahaa nipistelee ajoittain aika reilustikin ja äreämmäksi (ainakin avokin mukaan) olen tullut.

Näillä eteenpäin. Jaksamista ja onnea kaikille!

Sedillon 7+0

Vierailija
74/83 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli LA on 10.12

Vierailija
75/83 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tosi mukavaa, kun täällä tulee juteltua noista oireista niin varmistuu ettei ole ihan vain omiaan kuvitellut. Tuohon valkovuotoon minäkin olin jo ehtinyt kiinnittää huomiota, joten yksi "oire" lisää vahvistamaan tätä raskaana olemista :)

Tänään kerroin ensimmäiselle ulkopuoliselle (neuvolan puhelintätiä lukuunottamatta) olevani raskaana. Olin ostamassa juhlapukua toukokuun lopun juhliin, ja piti varmistaa myyjältä että ei pienennä pukua liikaa. Tuli tosi kiva olo kun sai kertoa jollekin, vaikka se olikin ihan tuntematon :) Kai sitten löytyy kuitenkin joku yhteinen tuttu ja juttu leviää...

Nyt nukkumaan.

Vierailija
76/83 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sedillon: voin hývin usko miten paha olo sullon ollu, Ootko joutunmu käymään halailemassa posliinia töissä? Mullon sama homma et oon nyt ravintolassa töissä ja keittiön puolella se ruuan ja kahvin sekotushaju pistää kuvottamaan. Vielä ei onneks oo tarvinnu oksuttelemaan mennä kesken työpäivä.

Eipä mulla mitään erikoista oo tässä välissä tullu. Kauhee väsymys vaan.

Iltavuoron jälkeen kun en heti jostain syystä saa unta nukahin joskus yhden aikaan ja piti sit jo kuuden jälestä nousta ylös ja mennä päiväkirurgiseen pojun kaa kitarisojen poitoon ja putkien laittoon. Neljän aikaan onneks kumpikii oltiin nii väsyneitä et mentiin sit nukkumaan ja herättiin kuuden aikaan illalla. Poju hipsi sänkyyn sit jo kympin aikaan, minä tietysti takksusin koneella puolille öin ja luin sitten vähänaikaan vieläsängyssä. No sitä saa mitä tilaa ;) Poju heräs jo aikasin aamulla vaille seittemän. Ootan malttamattomana päivä unia.

Mies ooneks lähti typsyn kaa anoppilaan lomalle et saan keskittyy pelkästään akuun nyt ku ol vähän horjuva tapus illan.

Joopas joo tämmöstä tänne. Meni vähän asian sivusta mut niimulla usein.

T: M_K 6+4

Vierailija
77/83 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä odotellaan, tämä pelko ei vaan vielä hellitä, tuskin koko raskausaikanaa hellittääkään, mut ehkä vähenee kolmanneksen jälkeen. Pelottaa pyyhkiä vessassa käynnin yhteydessä, ku toivoo ettei mitään vuotoa ala. Valkovuotoa kylläkin on, joka joskus säikäyttää tunteena.

Pimienta: Mulla on sama homma makean kanssa. Olen normaalisti suklaaholisti, mutta nyt suklaa ei maistu oikein miltään. Mikä on tosi hyvä juttu! Edellisten (2) raskauksien aikaan serattiin sokeriarvoja, ei niissä onneks nousuja ollu, mut paree nyt vähentää makean syöntiä.

Oireina palelu, ällötystä, Örkkä kuitenkin pysynyt poissa, rintojen pingotusta, väsymystä, kenties ärtymystäkin...

rv 5+5

Vierailija
78/83 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan vaan lyhyen viestin että laitoin hakemuksen tonne yahoo listalle. Mä kun en tykkää tänne julkiselle kirjotella. Että jos haluutte voi hyväksyä hakemuksen. ;-)

Vierailija
79/83 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ilmottaudun mukaan, eilen tuli tehtyä positiivinen testi :x toki vielä jänskättää, miten kaikki menee, mutta pitää uskoa ja toivoa, että kaikki menee hyvin! Mulla ois niiku rv 4+5, eli hyvinhyvin alkuvaiheessa mennään vasta.

Vierailija
80/83 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen kolmatta odottava, 34v. äityli Kainuusta. Mies on 41 ja lapset -04 ja -07.

Rv nyt tasan 8 ja laskettuaika olisi 5.12.

Oireita on ollut taasen jo ennen plussausta: kuvotus, väsymys, pääkipu, rintojen pinkeys, kamala viluisuus, turvotus ja menkkamaiset tuntemukset myös täällä.

Luulisi että näillä viikoilla vielä voisi survoutua normivaatteisiin, mutta kun ei: verkkarit ja kaikki löysät lökärit on in!

Minäkin tykkäisin kirjoitella jossain yksityisemmällä palstalla, joten jos sellainen on, niin kuinka sinne pääsee?

Unimurmeli2