Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tähän mennessä en ollut tuominnut virikehoitoa!

Vierailija
15.04.2009 |

Hoidossa on 1v lapsi. Isä tuo hänet ennen 8 hoitoon ja äiti hakee hänet 17.00.

Vaikka olisi terveydelliset syyt hoidon tarpeelle niin liian pitkä päivä lapselle.

Äiti on päivät kotona ja isäkin toisinaan. En pysty ymmärtämään vanhempien järjenjuoksua!

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virikehoito on isompien lasten osapäiväistä hoitoa, lastensuojelua tarvitaan aina, oli sitten kyse subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta tai ei.

Vierailija
42/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se nyt ihan normaalia ole viedä noin pientä noin pitkiksi päiviksi! Oli sitten miten masentunut tahansa...

Uskokaa tai älkää mutta luulen kyllä että useimmat virikehoitoon lapsensa vievät tekevät sen ihan itsekkäistä syistä, ilman mitään sen kummempia "sairauksia":

a) saavat aikaa itselleen ilman lasta

b) uskovat että lapsi tarvitsee ikäistänsä seuraa

Itsekin olen virikehoitoa käyttänyt mutta kaksoseni olivatkin jo 4,5 -vuotiaita. 1-vuotiaassa ja 4-vuotiaassa on ISO ero. 1-vuotiasta en veisi hoitoon jos olisin itse kotona.

Mistä sinä tiedät mikä se tilanne siellä perheessä on? Mistä sinä tiedät mikä on parasta juuri sille lapselle, juuri sille perheeelle. Ulkopuolinen ei voi tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko ollutparempi sanoa ettet ymmärrä kyseisen äidin toimintaa ja ajatuksenjuoksua? On toki ikävää että noin pieni joutuu viettämään hoidossa pitkää päivää, mutta vielä paskemmin asiat olisivat, jos virikehoito mahdollisuutta ei olisi, ajatellaan nyt lapsen parasta, ketään ei voi pakottaa olemaan hyvä äiti, parempi kai lapselle saada hoitoa, oli se sitten pk:ssa tai kotona, tämä äiti ei nyt jostain syystä siihen kotihoitoon kykene, syy voi olla mikä vaan, mutta, LAPSELLE on hyvä, että on tämä toinen mahdollisuuskin, eli se parjattu virikehoito.

Vierailija
44/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä masennuin, olivat hermoni tosi kireällä. Napsahdin kaikesta pienestä ja ikävä kyllä, lapseni saattoivat olla ns. tulilinjalla. Kyllä on parempi, että ovat välillä hoidossa päiväkodissa!

niin minä ainakin masentuisin kahta kauheammin, jos joutuisin olemaan lapsistani erossa. Kyllä tuo kiinnostuksen puutteelta lasta kohtaan ennemminkin kuullostaa:(

Kun kärsii masennuksesta ei välttämättä pääse sängystä ylös koko päivänä. Ei syö itse saati jaksa antaa ruokaa lapselle. Eli KAIKKI masentuneet eivät todellakaan pysty hoitamaan lastaan edes paria tuntia päivässä. Jossain toipumisen vaiheessa taas erityisesti kannustetaan ulkoiluun ja shoppailuun. Siltikään ei hermo välttämättä kestä lapsia yhtään.

Vierailija
45/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, et kai sinä ole niin lapsellinen vielä, että luulet kaikkien ammatti-ihmisten hyväksyvän kaiken näkemänsä.

Tiedän sairaanhoitajia, jotka tuomitsevat abortin, tiedän lastentarhanopettajia, jotka tuomitsevat virikehoidon. Tiedän monen muun alan ihmisiä, jotka ei ymmärrä kaikkea näkemäänsä.

Avaa silmäsi ja huomaa, että ei ammatteihin hakeudu vain ihmisiä, jotka ymmärtävät ja hyväksyvät kaiken. Se on palkkatyötä, ei kutsumusta.

Ei ole vaitiolovelvollisuuden rikkomista jos ei kerro nimiä, eikä paikkakuntaa.

Sekään ei ole vaitiolovelvollisuuden rikkomista, että minua vituttaa äidit, jotka eivät pärjää lastensa kanssa ja antavat ne huostaan. Löydetään uusi mies ja heti ollaan pukkaamassa uutta kakaraa maailmaan "rakkauslapseksi".

Näitäkin olen hoitanut.

Vaihda alaa! Et sovellu tekemään töitä perheiden kanssa kun ajattelet heistä näin negatiivisesti. Ei asiakkaasi ole vain se hoidettava lapsi, vanhemmat kuuluu myös pakettiin.

Menepä työkkäriin ammatinvalinnanohjaukseen! Suosittelen.

Vierailija
46/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolustelemassa ratkaisujaan.

Kun minä masennuin, olivat hermoni tosi kireällä. Napsahdin kaikesta pienestä ja ikävä kyllä, lapseni saattoivat olla ns. tulilinjalla. Kyllä on parempi, että ovat välillä hoidossa päiväkodissa!

niin minä ainakin masentuisin kahta kauheammin, jos joutuisin olemaan lapsistani erossa. Kyllä tuo kiinnostuksen puutteelta lasta kohtaan ennemminkin kuullostaa:(

Kun kärsii masennuksesta ei välttämättä pääse sängystä ylös koko päivänä. Ei syö itse saati jaksa antaa ruokaa lapselle. Eli KAIKKI masentuneet eivät todellakaan pysty hoitamaan lastaan edes paria tuntia päivässä. Jossain toipumisen vaiheessa taas erityisesti kannustetaan ulkoiluun ja shoppailuun. Siltikään ei hermo välttämättä kestä lapsia yhtään.

Vierailija
47/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on niin yksinäinen, että sinulle uskoutuu.

Vierailija
48/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en ymmärrä kyseisen perheen ratkaisuja. Ja ulkomaanmatkat on siis tehty ilman lasta, eivät ole perheen yhteisiä lomia.

Lapsella ei ole vapaapäiviä tai lomaa vaikka vanhemmilla on.

Koska olen ammatillinen (eivät arvaa oikeita ajatuksiani) asiakkaitani kohdatessa niin äiti on aika tarkkaankin kertonut elämästään. En jaksa osallistua tuohon jankkaamiseen. Minä tiedän mitä tiedän ja lapsi ei ole hoidossa koska äiti olisi sairas. Tämä siis ap:n kirjoittama.

Vierailija
49/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiintymyssuhdetta lapseen, ja lapsi ehdottomasti tarvitsee kunnollisen hoitajan. Toivottavasti olet sellainen.

Ainoa, mitä todella paheksuisin tuossa tilanteessa, olisi se, jos vanhemmat piakkoin päätyisivät haluamaan toisen lapsen.

Siis en ymmärrä kyseisen perheen ratkaisuja. Ja ulkomaanmatkat on siis tehty ilman lasta, eivät ole perheen yhteisiä lomia.

Lapsella ei ole vapaapäiviä tai lomaa vaikka vanhemmilla on.

Koska olen ammatillinen (eivät arvaa oikeita ajatuksiani) asiakkaitani kohdatessa niin äiti on aika tarkkaankin kertonut elämästään. En jaksa osallistua tuohon jankkaamiseen. Minä tiedän mitä tiedän ja lapsi ei ole hoidossa koska äiti olisi sairas. Tämä siis ap:n kirjoittama.

Vierailija
50/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, et kai sinä ole niin lapsellinen vielä, että luulet kaikkien ammatti-ihmisten hyväksyvän kaiken näkemänsä. Tiedän sairaanhoitajia, jotka tuomitsevat abortin, tiedän lastentarhanopettajia, jotka tuomitsevat virikehoidon. Tiedän monen muun alan ihmisiä, jotka ei ymmärrä kaikkea näkemäänsä.

Avaa silmäsi ja huomaa, että ei ammatteihin hakeudu vain ihmisiä, jotka ymmärtävät ja hyväksyvät kaiken. Se on palkkatyötä, ei kutsumusta.

Ei kaikkea tarvitse ymmärtää ja hyväksyä. Asiallisesti kuitenkin voi suhtautua. Toisten tuomitseminen ulkopuolisena ei ole hyvien tapojen mukaista. (Eikä kovin kristillistäkään... sivuhuomautuksena vaikken himouskovainen olekaan) Harmillisen yleistä kylläkin tämä tuomitseminen.

Toivottavasti ikävä asenteesi lapsen vanhempia kohtaan ei kostaudu hoidettavalle lapselle. Toivottavasti ikävä asenteesi ei näy sinusta päällepäin kun nämä vanhemmat, jotka sinä tuomitset, tuovat ja hakevat lastaan. Ihmiset joilla on elämässä vaikeaa, mitä ikinä onkaan meneillään _eivät_ tarvitse sinun tuomitsemistasi tai halveksuntaasi. Älä lyö lyötyä.

Vierailija
51/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelee.

Ammatillisuus on sitä, että ei pura henkilökohtaista mielipidettä asiakkaalle.

Vähiksi kävisi henkilökunta monilla aloilla jos työntekijöiltä alettaisiin vaatimaan vain av.mammojen vaatimaa mielipidettä.

Hui kauhea, jopa se sinun lastasi vastaanottanut hoitaja voi miettiä sisimmässään, että miksi tämä taaperosi tuotiin taas hoitoon, vaikka itse olet vauvan kanssa kotona. Et tule sitä koskaan tietämään, sillä hän tulee toivottamaan sinulle hyvää päivänjatkoa ja vakuuttaa taaperosi pärjäävän.

Vierailija
52/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ilmeisesti hylkäisit lapsen sellaisen ihmisen hoitoon, joka ei lapsesta välitä, eikä viitsi hoitaa?

Minä luulen, että se meitä kaikkia äitejä kohdallasi huolettaa, ettet tunnu välittävän lapsesta lainkaan.

Vierailija
53/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä palstaa kun seuraa niin todellakin rupeaa arveluttamaan lasten päiväkotiin laittaminen. Jos hoitajat oikeesti ovat tuollaisia, kun täällä antavat ymmärtää olevansa, alan myös kallistua kotihoidon kannalle. Joskaan se ei todellakaan ole mielestäni lapselle parhaaksi.. Mutta toisaalta järkyttävää ajatella, että lapset joutuvat viettämään päiviänsä tuollaisten naisten kanssa, mitkä täällä näyttävät kirjoittelevan.

Toisaalta koska joutavat päiväsaikaan täällä roikkumaan, eivät taida nuo tädit kyllä oikeesti töissä käydä. Sehän nyt vielä puuttuisi että päiväkodin koneilta täällä roikkuisitte...

Vierailija
54/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin viikonloppuisin kun äiti haluaa omaa aikaa uuden miehen kanssa ja valittaa, ettei jaksa lasten kanssa. Kunta maksaa maksusitoumuksen ja me hoidamme.

Seuraava on sitten tämä kun äiti haluaa uuden miehen kanssa rakkauslapsen ja ei jaksa edellisiä hoitaa sitäkään. Jaksot vain pitenevät.

Me hoidamme lapset. Mutta se ei estä meitä ihmettelemästä pienessä mielessämme, että miksi äiti vääntää lisää lapsia kun ei entisiäkään jaksa. Sekin on nähty, että kun tulee ero uudesta miehestä niin sekin lapsi tuodaan lastenkotiin.

.

Toivottavasti ikävä asenteesi lapsen vanhempia kohtaan ei kostaudu hoidettavalle lapselle. Toivottavasti ikävä asenteesi ei näy sinusta päällepäin kun nämä vanhemmat, jotka sinä tuomitset, tuovat ja hakevat lastaan. Ihmiset joilla on elämässä vaikeaa, mitä ikinä onkaan meneillään _eivät_ tarvitse sinun tuomitsemistasi tai halveksuntaasi. Älä lyö lyötyä.

Vierailija
55/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuomitseminen on vaarallista, koska silloin huomaamattamme asetumme toisten yläpuolelle. Kun kiinnitämme enemmän huomiota toisiin kuin itseemme, tulemme sokeiksi itsellemme ja petämme itseämme.

.....

On asiallista joskus ravistella, kuten Jeesuskin teki, enkä aio kaikkea kääntää linnunlauluksi ja päivänpaisteeksi. Haastan kuitenkin, että pyrkisit aina ajattelemaan toisista ihmisistä ensin hyvää. Rohkaisen sinua myös tutkimaan omaa sydäntäsi ennen kuin käyt neuvomaan muita.

Opetelkaamme luottamaan, että jos Jumala antaa itsekullekin ajallaan, mitä hänelle kuuluu, ja niin se koskee meitä jokaista."

http://www.tammisaari.svk.fi/?sid=17&tid=1321

Vierailija
56/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta koska joutavat päiväsaikaan täällä roikkumaan, eivät taida nuo tädit kyllä oikeesti töissä käydä. Sehän nyt vielä puuttuisi että päiväkodin koneilta täällä roikkuisitte...

Vierailija
57/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, ettei parempaa tekemistä lomalla ole...

Vierailija
58/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu on naurettava Suurin osa ei edes ota huomioon, että _kaikista todennäköisimmin_ äiti on vaan mukavuudenhaluinen laiskuri. Ja kyllä, tätä voi arvostella! Mitäs tekee lapsia, jos ei niistä HALUA huolehti.

Mutta no joo, näin tällä forumilla käy kaikille mielipiteille. Tyypit keksivät kaikista epätodennäköisimmät vaihtoehdot sille, miksi joku jotain tekee...

Niin, mutta se lapsiparka on jo maailmassa, eihän sille voi enää mitään. Jos hänen vanhempansa eivät koe kykenevänsä hänestä arkipäivisin huolehtimaan, niin eikö se ole parempi että lapsi on turvassa kasvatusalan ammattilaisten huomassa edes päivisin?

Spekulointiahan tämä täällä on kun ei kukaan meistä voi tietää koko totuutta.

Vierailija
59/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ei edes ota huomioon, että _kaikista todennäköisimmin_ äiti on vaan mukavuudenhaluinen laiskuri. Ja kyllä, tätä voi arvostella! Mitäs tekee lapsia, jos ei niistä HALUA huolehti.

Mutta no joo, näin tällä forumilla käy kaikille mielipiteille. Tyypit keksivät kaikista epätodennäköisimmät vaihtoehdot sille, miksi joku jotain tekee...

Vierailija
60/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilun vuoden ikäinen täyspäiväisesti hoidossa ja äiti kotona vauvan kanssa. Oikein hersytteli miten halpaa ja helppoa ja hyvä tapa pedata hoitopaikkaa myös vauvalle samaan ryhmään. Samaan aikaan naapurin pojalle ei löytynyt hoitopaikkaa mistään.

Tuo turhaan hoidossa ollut lapsi kiukutteli päivät pitkät ja vaati suhteettoman paljon huomiota hoitajalta ja monta kivaa odotettua retkeäkin jäi tekemättä hänen känäämisensä takia.