Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tähän mennessä en ollut tuominnut virikehoitoa!

Vierailija
15.04.2009 |

Hoidossa on 1v lapsi. Isä tuo hänet ennen 8 hoitoon ja äiti hakee hänet 17.00.

Vaikka olisi terveydelliset syyt hoidon tarpeelle niin liian pitkä päivä lapselle.

Äiti on päivät kotona ja isäkin toisinaan. En pysty ymmärtämään vanhempien järjenjuoksua!

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tässä alkutalven vuodelevossa ja liikkumiskiellossa, joten myös meidän lapset olisivat takuulla olleet päivän päivähoidossa.

Vierailija
2/73 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ulkopuolinen _ei_ voi tietää koko totuutta. Eli siis mikä sen perheen tilanne oikeasti on. Ehkä heillä on syynsä, ehkä ei. Kannattaako tuomita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelemässä ja lähikirppiksellä. Jaksaa myös tehdä ulkomaanmatkoja.

ap

Vierailija
4/73 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siskoni kävi syöpähoidoissa, hän kävi kirparilla monta kertaa viikossa ja lääkäri kehotti ulkoilemaan.

Vierailija
5/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla jokin yleinen sairaustiedostoihin pääsy? Ja syöpähoitojen välissä nimenomaan kehotetaan elämään mahdollisimman normaalia elämää...

Onko aamulääkityksesi muuten ihan kohdallaan?

Vierailija
6/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairasta mitään. Tuskin lähtisi esim. syöpähoitojen välissä ulkomaille.

Turha yrittää keksiä syitä muuta ei ole kuin mukavuudenhalu.

Vierailija
7/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen on todellakin parempi olla siellä hoidossa ja se on tärkeää perheen jaksamiselle.

Masennus esimerkiksi ei aina näy ulospäin vaan sairastunut pitää positiivista kulissia yllä.

Vierailija
8/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi terveydelliset syyt hoidon tarpeelle niin liian pitkä päivä lapselle.

Vierailija
9/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei äidin tarvitse teille syytä kertoa, eikä hänen kertomansa syy ole välttämättä totta. Kunhan on teille uteliaille läväissyt jotain pällisteltävää!

Ja juu, omat lapseni eivät ole koskaan olleet virikehoidossa, mutta asenteesi on kyllä aivan törkeä.

Vierailija
10/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tämän lapsen äiti on iltavuorossa, niin ei näe lastaan ollenkaan. isä tuo aamulla hoitoon kun äiti viel nukkuu, ja hakee sitten iltapäivällä kun äiti on jo töissä.. aina ihmetellyt, et mitä tämän lapsen äiti sitten tekee sen päivän ennen kuin menee töihin? ja miksei haluaisi viettää sitäkin aikaa lapsensa kanssa?

itse en toimisi lasteni kanssa noin..

Vierailija
11/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän äidistä ihan tarpeeksi. Ei sairasta mitään. Tuskin lähtisi esim. syöpähoitojen välissä ulkomaille.

Turha yrittää keksiä syitä muuta ei ole kuin mukavuudenhalu.

Mistä tiedät äidin terveydentilan? Mahdolliset mielenterveysongelmat? Joku sairaus joka ei näy päälle päin?

Mistä voit olla täysin varma, ettei tähän "virikehoitoon" ole joku syy?

Ihan vaan arvailua, spekulointia.... mitä jos lapsen äiti on esimerkiksi masentunut? Onko siinä tapauksessa mielestäsi parempi, että lapsi on masennuksesta toipuvan äidin kanssa kotona vai päiväkodissa tasapainoisten aikuisten hoivissa?

Ihan oikeesti, ulkopuolisen on aika vaikea tietää/arvata varmaksi koko totuutta? Haluisitko että teidän perheen ratkaisuja tuomittaisiin ventovieraan silmin? Ulkopuolisen on aina helppo sanoa ja tietää paremmin.

Vierailija
12/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiasia on ettei ap varmaankaan tiedä kaikkea kyseisen perheen asioista, jos ei nyt itse satu olemaan kyseinen äiti. Eli paha sen perusteella tuomita.

nimim. meidänkin perheestä on liikkunut mitä ihmeellisempia juttuja joilla ei mitään totuuspohjaa...

Vierailija
13/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole mun asia mennä edes moralisoimaan miten paljon muut lastaan hoidossa pitävät. kerroin vain oman mielipiteen, että niin en omieni kanssa tekis..

tietääkö muuten muut toisia tällaisia vanhempia jotka ei lapsia juurikaan näe??

11

Vierailija
14/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti nyt joka tapauksessa on minulle ja esimiehelleni kertonut miksi lapsi on hoidossa vaikka hän on kotona. Nuo pitkät hoitopäivät saavat minut tuomitsemaan äidin. Ei välitä lapsestaan.

Esimieheni kysyi äidiltä, miksi tuo kotihoidosta perhepäivähoitoon ja vastaus oli uskomaton.

Vierailija
15/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hoitajat saa kertoa vanhemmille, että he eivät ymmärrä virikehoitoa. Mutta henkilökohtainen mielipide heillä saa olla. Sitä ei mikään työehtosopimus kiellä.

Vierailija
16/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sen tarvitse olla törkeä...

Ja jos jotain ei henkilökohtaisesti ymmärrä, sehän on sitten henkilökohtainen ongelma.

Vierailija
17/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

19, ei henkilökohtaista mielipidettä silti tarvitse ilmaista törkeästi, eikä sen tarvitse olla törkeä...

Ja jos jotain ei henkilökohtaisesti ymmärrä, sehän on sitten henkilökohtainen ongelma.

Niin ja onneksi on tämä iki-ihana av, mihin voi tulla ilmaisemaan törkeät mielipiteensä. Täällä on anonymiteetin suojista on helppo kivittää muut äidit ja kanssasisaret itseään huonompina.

Pätee pätee pätee! :D

Kyllä me naiset ja äidit ollaan sitten täydellisiä! Ja tiedetään muiden asiat aina niin paljon paremmin! :)

Vierailija
18/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen noita syöpähoitojuttuja miettinyt paljonkin. Kävin jonkin verran tutkimuksissa mitkä olivat raskaita nekin. Selvisin vähillä hoidoilla, mutta ei tuntunut kivalta kuulla lapselta kuinka hoidossa oli heti udeltu onko äiti kotona... Minulle sairauteni oli henkilökohtainen asia. Olen asiasta kertonut tasan kahdelle ihmiselle ja ei, toinen niistä ei ollut hoitohenkilökuntaan kuuluva ;-) Jos joku olisi suoraan kysynyt olisin todellakin selittänyt jotain ympäripyöreää.

Ja esim. mt-sairaudet eivät välttämättä näy mitenkään päällepäin eikä käytöksessä. Tuo voi olla juuri sitä kuntoutusta millä äiti pysyy kunnossa, mistä sitä tietää? Kyseessä voi sen tavallisen masennuksen lisäksi olla vaikka mikä mt-sairaus.

Vierailija
19/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen kokopäiväistä työtä ja vien sekä haen tytön päivähoitoon. Joskus viettää päivän isänsä kanssa kotosalla mutta ei joka viikko. Mieheni teki iltatyötä aiemmin mutta ikävä kyllä työtä ei tällä hetkellä ole. Hänen päivärytminsä on edelleen täysin erilainen kuin meidän. Koen itse, että minulle ja tytölle helpompi kun pidetään totutusta rytmistä kiinni. Olen myöskin sitä mieltä, että päivät ovat pitkiä hoidossa, mutta niin ne ovat olleet 9 kk alkaen enkä näe mitään vahinkoja syntyneen. Jos itse jäisin työttömäksi niin pitäisin kyllä tytön kotona (vaikka hyvän hoitopaikan menetys todella harmittaisi) sillä en raaskisi viedä hoitoon itse kotona ollessani. Mutta ikävä kyllä en voi mieheltäni samaa vaatia - aikuinen ihminen tekee omat päätöksenä. Saa kritisoida mutta en niihin viitsi kommentoida kun itse olen tilanteen hyväksynyt...

Vierailija
20/73 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tenttiin pitäisi lukea mutta täällä notkun.

KIVITTÄKÄÄ.