Tähän mennessä en ollut tuominnut virikehoitoa!
Hoidossa on 1v lapsi. Isä tuo hänet ennen 8 hoitoon ja äiti hakee hänet 17.00.
Vaikka olisi terveydelliset syyt hoidon tarpeelle niin liian pitkä päivä lapselle.
Äiti on päivät kotona ja isäkin toisinaan. En pysty ymmärtämään vanhempien järjenjuoksua!
Kommentit (73)
Ei hoitajat saa kertoa vanhemmille, että he eivät ymmärrä virikehoitoa. Mutta henkilökohtainen mielipide heillä saa olla. Sitä ei mikään työehtosopimus kiellä.
Ehkä ko. äidinkin henkilökohtainen mielipide on, että hän vihaa lastaan eikä halua olla tämän kanssa? No mutta, eihän häneltä mikään laki sitä kiellä! Joten, mikä on ongelma?
purkaa turhautumistaan ja rehellistä mielipidettään nimettömänä. Se, joka kokee sen kivittämiseksi, on vastuussa omista tunteistaan jos syyllistyy. Sille ei voi mitään, että kaikki eivät ymmärrä tätä kotona makaamista ja lasten hoidattamista muualla.
Vaikka kuinka kitisisitte niin ette voi muuttaa ihmisten mielipiteitä, mitä he syvällä sisimmässään ajattelevat.
19, ei henkilökohtaista mielipidettä silti tarvitse ilmaista törkeästi, eikä sen tarvitse olla törkeä...
Ja jos jotain ei henkilökohtaisesti ymmärrä, sehän on sitten henkilökohtainen ongelma.
Niin ja onneksi on tämä iki-ihana av, mihin voi tulla ilmaisemaan törkeät mielipiteensä. Täällä on anonymiteetin suojista on helppo kivittää muut äidit ja kanssasisaret itseään huonompina.
Pätee pätee pätee! :D
Kyllä me naiset ja äidit ollaan sitten täydellisiä! Ja tiedetään muiden asiat aina niin paljon paremmin! :)
joten enpä ole ap:n kohderyhmää missään mielessä. Nyt vain olen entistä tyytyväisempi, etten ole heitä antanut moisen saastan käsiin.
En ymmärrä, miksi koet tappeluksi sen jos minä sanon, että en ymmärrä virikehoitoa.
Minä vain ilmaisen mielipiteeni, mutta sinä koet sen tappeluksi.
Koetko sinä muussakin elämässä kaikki vastakkaiset mielipiteet tappeluksi?
Asenteessasi on paljon korjaamista vielä. Ehkä olisi hyvä aikuistua ja opetella se, että kaikki eivät ole asioista samaa mieltä. Joku ei esimerkiksi pidä kaurapuurosta ja toinen pitää. Onko se mielestäsi tappelua?
Onneksi on ihana av, minne voi nimettömänä purkaa turhautumistaan ja rehellistä mielipidettään nimettömänä. Se, joka kokee sen kivittämiseksi, on vastuussa omista tunteistaan jos syyllistyy. Sille ei voi mitään, että kaikki eivät ymmärrä tätä kotona makaamista ja lasten hoidattamista muualla.
Vaikka kuinka kitisisitte niin ette voi muuttaa ihmisten mielipiteitä, mitä he syvällä sisimmässään ajattelevat.
Tähän en sano mitään muuta kuin että nainen on toiselle naiselle susi, siitä ei päästä ikinä.
Kokee sitten nämä kärkevät mielipiteet törkeinä muiden asioiden paremmin tietämisenä tai kivityksenä... mitä väliä.
Onneksi on tämä iki-ihana areena _AV_ tälle äitien ja naisten iänikuiselle kissatappelulle! :) Miehet ei ihan tällaiseen pysty, onneksi.
Itse teen kokopäiväistä työtä ja vien sekä haen tytön päivähoitoon. Joskus viettää päivän isänsä kanssa kotosalla mutta ei joka viikko. Mieheni teki iltatyötä aiemmin mutta ikävä kyllä työtä ei tällä hetkellä ole. Hänen päivärytminsä on edelleen täysin erilainen kuin meidän. Koen itse, että minulle ja tytölle helpompi kun pidetään totutusta rytmistä kiinni. Olen myöskin sitä mieltä, että päivät ovat pitkiä hoidossa, mutta niin ne ovat olleet 9 kk alkaen enkä näe mitään vahinkoja syntyneen. Jos itse jäisin työttömäksi niin pitäisin kyllä tytön kotona (vaikka hyvän hoitopaikan menetys todella harmittaisi) sillä en raaskisi viedä hoitoon itse kotona ollessani. Mutta ikävä kyllä en voi mieheltäni samaa vaatia - aikuinen ihminen tekee omat päätöksenä. Saa kritisoida mutta en niihin viitsi kommentoida kun itse olen tilanteen hyväksynyt...
Miksi tapella? En ymmärrä, miksi koet tappeluksi sen jos minä sanon, että en ymmärrä virikehoitoa.
Koetko sinä muussakin elämässä kaikki vastakkaiset mielipiteet tappeluksi?Asenteessasi on paljon korjaamista vielä. Ehkä olisi hyvä aikuistua ja opetella se, että kaikki eivät ole asioista samaa mieltä. Joku ei esimerkiksi pidä kaurapuurosta ja toinen pitää. Onko se mielestäsi tappelua?
Väitätkö ettei tämä virikehoito-kotihoito olisi yksi ikuisuusaiheista täällä av:lla?
Miksi sinä et kestä minun tapojani ilmaista mielipiteeni? Ihan vaan tiedoksi, mun lapsi ei ole virikehoidossa, mutta silti mun korvaan särähtää täällä jutut missä _tuomitaan_ toisia naisia ja perheitä, heidän ratkaisujaan, vaikkei ulkopuolinen voi _koskaan_ täysin tietää, mikä perheen tilanne on.
Korjaisit omaa asennettasi. Huolehtisit ihan ensiksi omista asioistasi äläkä tuomitse muita. Tai siis tuomitse vaan, mutta varaudu siihen, että joku täällä voi olla toista mieltä ja pitää kanssasisarten tuomitsemista huonona asenteena ja kypsymättömyytenä :)
Jos et kokisi, et olisi kirjoittanut koko aloitusta!
Kokemus on osoittanut, että vaitiolovelvollisuus ei päivähoidon työntekijöitä käytännössä sido ja kaikesta valitetaan. Vaatteet ovat harvoin kohdallaan, saati hoitoajat. Tai sitten lapset eivät syö tai lapsen vanhemmat muuten ole yhtä normaaleja kuin mariraitaa ja reinoja käyttävä hoitotäti itse.
Muistakaa naiset, että olette asiakaspalveluammatissa. Tärkein asiakkaanne on se pieni lapsi. Pystyttekö hoitamaan lempeästi ja ystävällisesti lasta, jonka vanhempia kierrätte haukkumassa ympäriinsä reaali- ja virtuaalimaailmassa.
niin minä ainakin masentuisin kahta kauheammin, jos joutuisin olemaan lapsistani erossa. Kyllä tuo kiinnostuksen puutteelta lasta kohtaan ennemminkin kuullostaa:(
On ihan päivänselvä asia, että terve ja hyvä vanhempi ei tuo lastaan hoitoon pitkäksi päiväksi tuossa iässä, ilman syytä. Oli syy mikä hyvänsä, vaikka sitten häiriintynyt äiti, joka ei kykene kohtaamaan lastaan, niin kyllä se lapsi silti hoitaa pitää, ja hienoa on, että meillä on systeemi, jossa nämäkin lapset hoitoon pääsevät, ja hienoa on myös, että vanhemmat lapsen hoitoon vievät.
Sosiaaliviranomaiset poimivat ihan riittävän usein pinnasänkyjen pohjilta kakoissaan pyöriviä nälkiintyneitä lapsia, niin että vanhemmalta on tilanteessa, jossa ei lasta halua hoitaa, jo ihan hyvä teko se, että hankkii hoitopaikan.
Hoitajalle hoidosta maksetaan joka tapauksessa, joten hoitajan murhe tämä on. Eikä äiti muutu äidiksi paheksumalla. Voi olla monia syitä, mitä ei todellakaan missään julkisesti käsitellä, miksi kotona on vaikeaa. Syyt voivat olla fyysisiä tai psyykkisiä.
Kokemus on osoittanut, että vaitiolovelvollisuus ei päivähoidon työntekijöitä käytännössä sido ja kaikesta valitetaan. Vaatteet ovat harvoin kohdallaan, saati hoitoajat. Tai sitten lapset eivät syö tai lapsen vanhemmat muuten ole yhtä normaaleja kuin mariraitaa ja reinoja käyttävä hoitotäti itse.
Muistakaa naiset, että olette asiakaspalveluammatissa. Tärkein asiakkaanne on se pieni lapsi. Pystyttekö hoitamaan lempeästi ja ystävällisesti lasta, jonka vanhempia kierrätte haukkumassa ympäriinsä reaali- ja virtuaalimaailmassa.
Kun minä masennuin, olivat hermoni tosi kireällä. Napsahdin kaikesta pienestä ja ikävä kyllä, lapseni saattoivat olla ns. tulilinjalla. Kyllä on parempi, että ovat välillä hoidossa päiväkodissa!
niin minä ainakin masentuisin kahta kauheammin, jos joutuisin olemaan lapsistani erossa. Kyllä tuo kiinnostuksen puutteelta lasta kohtaan ennemminkin kuullostaa:(
käynyt av.lla. En tiedä, mitkä on ikuisuuskysymyksiä.
Ymmärrän toki sen jos ei ole muuta elämää kuin joku nettipalsta ja roikkuu siellä vuosia. Mutta toki ymmärrät, että kaikki eivät sitä tee.
Miksi tapella? En ymmärrä, miksi koet tappeluksi sen jos minä sanon, että en ymmärrä virikehoitoa.
Koetko sinä muussakin elämässä kaikki vastakkaiset mielipiteet tappeluksi?Asenteessasi on paljon korjaamista vielä. Ehkä olisi hyvä aikuistua ja opetella se, että kaikki eivät ole asioista samaa mieltä. Joku ei esimerkiksi pidä kaurapuurosta ja toinen pitää. Onko se mielestäsi tappelua?
Väitätkö ettei tämä virikehoito-kotihoito olisi yksi ikuisuusaiheista täällä av:lla?
Miksi sinä et kestä minun tapojani ilmaista mielipiteeni? Ihan vaan tiedoksi, mun lapsi ei ole virikehoidossa, mutta silti mun korvaan särähtää täällä jutut missä _tuomitaan_ toisia naisia ja perheitä, heidän ratkaisujaan, vaikkei ulkopuolinen voi _koskaan_ täysin tietää, mikä perheen tilanne on.Korjaisit omaa asennettasi. Huolehtisit ihan ensiksi omista asioistasi äläkä tuomitse muita. Tai siis tuomitse vaan, mutta varaudu siihen, että joku täällä voi olla toista mieltä ja pitää kanssasisarten tuomitsemista huonona asenteena ja kypsymättömyytenä :)
että ei sinä aina jaksa kaikki päähän paijata, kun joku keksii "omaperäisesti" pyörän ensi kertaa. Muun maailman tunnettua sen jo esihistoriasta asti.
Miten niin korjasin. En ole ap. Tuo viestini oli ainoa ja en todellakaan ole ikuisuuksia käynyt av.lla. En tiedä, mitkä on ikuisuuskysymyksiä.
Ymmärrän toki sen jos ei ole muuta elämää kuin joku nettipalsta ja roikkuu siellä vuosia. Mutta toki ymmärrät, että kaikki eivät sitä tee.
No kylläpäs sitä nyt ollaan tietämättömiä, uusia av:lle ja ihan _kaiken_ yläpuolella! :D Niin,sööttiä, ah niin kypsää!
Etkö mitään muuta osaa mulle vastata kuin höpistä ikuisuudesta? Mites tuo kanssasisarten tuomitseminen ulkopuolisena? Onko se susta hyvä asia?
jos ei kerro nimiä, eikä paikkakuntaa.
Sekään ei ole vaitiolovelvollisuuden rikkomista, että minua vituttaa äidit, jotka eivät pärjää lastensa kanssa ja antavat ne huostaan. Löydetään uusi mies ja heti ollaan pukkaamassa uutta kakaraa maailmaan "rakkauslapseksi".
Näitäkin olen hoitanut.
Oli sitten miten masentunut tahansa...
Uskokaa tai älkää mutta luulen kyllä että useimmat virikehoitoon lapsensa vievät tekevät sen ihan itsekkäistä syistä, ilman mitään sen kummempia "sairauksia":
a) saavat aikaa itselleen ilman lasta
b) uskovat että lapsi tarvitsee ikäistänsä seuraa
Itsekin olen virikehoitoa käyttänyt mutta kaksoseni olivatkin jo 4,5 -vuotiaita. 1-vuotiaassa ja 4-vuotiaassa on ISO ero. 1-vuotiasta en veisi hoitoon jos olisin itse kotona.
Ei ole vaitiolovelvollisuuden rikkomista jos ei kerro nimiä, eikä paikkakuntaa.
Sekään ei ole vaitiolovelvollisuuden rikkomista, että minua vituttaa äidit, jotka eivät pärjää lastensa kanssa ja antavat ne huostaan. Löydetään uusi mies ja heti ollaan pukkaamassa uutta kakaraa maailmaan "rakkauslapseksi".
Näitäkin olen hoitanut.
Vaihda alaa! Et sovellu tekemään töitä perheiden kanssa kun ajattelet heistä näin negatiivisesti. Ei asiakkaasi ole vain se hoidettava lapsi, vanhemmat kuuluu myös pakettiin.
Menepä työkkäriin ammatinvalinnanohjaukseen! Suosittelen.
Hassua on, että tällä palstalla hyväksytään kotiäitien herjaukset ja rasismi yms. Mutta annas kun joku hoitaja kirjoittaa henkilökohtaisen mielipiteen virikehoidosta, on se heti törkeä mielipide.
Vitun lestat ja saatana homot ja rättipäät, mutta minä hoitajana korrektisti ymmärrän nämä kotona löhöävät äidit ja 10 tunnin päivää tekevät lapset.
Näinhän se pitäisi mennä, ettei pikkumammat kokisi syyllisyyttä.