Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lumen alta paljastuneet koiranpaskat!!!

Vierailija
15.04.2009 |

Onko jo puitu täällä?

Sitä tulee ihan vihaiseksi, kun lenkkeillessä paska vaan haisee ja kasoja löytyy jopa keskeltä tietä. Saatiin vaununrenkaisiin koiranpaskaa ja niiden kautta tietysti sisälle kotiimme. Kyllä nyt kelpaa, kun pitää lattiat pestä ja mattopyykille mennä. Ja ainoastaan sen takia, että koiranomistajat eivät vaivaudu keräämään jätöksiään.

Oon suunnitellut kantavani mukanani muovilapiota ja kerätä paskat aina, kun jonkun näen niitä jättävän. Juoksen sitten perään ja kippaan paskakasan vaikka ulkoiluttajan taskuun, jos ei muuta keksi.

Onko tähän oikeesti mitään ratkaisua???

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ilmeisesti esiintyy vain tietyillä alueilla. Itä-puolella Turkua asun ja en näe mitään kakkareita ja kikkareita missään teillä. :O Ehkä johtuu siitä, että täällä on jo kadut siivottu ja putsattu hiekastakin.

Vierailija
42/72 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kivaa, kun oma koira on joskus jopa syönyt (!) muiden koirien paskoja. Yöks. (Tosin ne tulivat melkein heti oksennuksena ulos, mutta silti...)

Oman koiran paskat otan kakkapussiin ja heitän pussin roskiin. Suosittelen muillekin: se ei ole vaikea homma ja tulee itsellekin hyvä mieli, kun pitää ympäristön siistimpänä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Turussa lakaisukoneet putsaa sonnatkin mennessään useimmilta kevyenliikenteen väyliltä. Mutta jos nää koneet ei tiellä liiku paskakasat täplittää tiet varsin laikukkaiksi.

Vierailija
44/72 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran suolinkainen on terveysvaara ihmiselle. Suolinkaisen toukka voi ihmisen ruoansulatuskanavaan joutuessaan aiheuttaa ns. larva migrans -taudin. Toukka voi suolistosta vaeltaa ihmisen eri elimiin ja vaurioittaa esimerkiksi silmiä. Suolinkaistartunta on ihmisellä melko yleinen, mutta aiheuttaa onneksi harvoin oireita. Länsimaiden väestöstä noin neljällä prosentilla ja lapsista kymmenellä prosentilla tavataan suolinkaisvasta-aineita verestä. Toisaalta jokainen lasten ja aikuisten silmävamma, jonka aiheuttajana on koiran suolinkainen, voidaan estää noudattamalla huolellista hygieniaa ja "madottamalla" koirat säännöllisesti. Meidän suomalaisten olisi jo korkea aika oppia keräämään koiriemme ulosteet pois kaduilta ja lenkkipoluilta.

Vierailija
45/72 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Turussa lakaisukoneet putsaa sonnatkin mennessään useimmilta kevyenliikenteen väyliltä. .

ja ilmeisesti tämä alue on kaupungin kadunputsausosastolla se viimeinen alue, jonne mennään jos ehditään :( Eli käveyteillä on ollut 10-15 cm kerros jäätä siinä vaiheessa kun kevätaurinko ja sulaminen alkaa. Meilläpäin on vielä myös ihan oikea talvi, joten koirienomistajat voi piilottaa niitä kikkareita helposti sinne hangen sekaan - ei kai kukaan kaiva niitä sieltä irtolumen seasta? Missään metsäpoluilla en ole käynyt varmaan kuukauteen, nehän on ihan yleisiä vessoja.

Vierailija
46/72 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska teiden varsilla alkoi häiritä siinä vaiheessa, kun itse sain lapsia ja jouduin vaunuilla kiertelemään niitä läjiä. Nykyään suorastaan raivostuttaa vetelät koiranomistajat, jotka antaa rakkinsa paskoa minne sattuu, eivätkä viitsi kerätä jätöksiä pois. Ikävä kyllä pienet ei aina huomaa niitä läjiä ajoissa, ja sitten on kengänpohjat ja kurahousut karseassa kunnossa. Olen myös miettinyt läjien "palauttamista" koiraomistajien ovelle.

Ja minunkin äidillä on syöpä. Ottakaa huomioon lähimmäisenne.

Vierailija
47/72 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä näkyy jatkuvasti. Ne on myös paljon hankalampi kiertää, kun ovat koko jalkakäytävän leveydeltä.

Vierailija
48/72 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä näkyy jatkuvasti. Ne on myös paljon hankalampi kiertää, kun ovat koko jalkakäytävän leveydeltä.

Miten voi jotain haitata tuollainen? Kun en minäkään ole tuollaista nähnyt niin ei se voi ketään muutakaan haitata. Pyh.

Vierailija
49/72 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat jättäneet talven pimeydessä paskat korjaamatta. Ja niitähän koiranomistajista löytyy.

Vierailija
50/72 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän ihmisten jättämät roskat kuin koiran kakat jotka sulavat luontoon viikossa-kahdessa. Eli enemmin ottaisin sen lapion ja heittelisin purkat, mehupöntöt ja ynnä muun roskan niiden jättäjien päälle.

Vierailija
51/72 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös siis täällä Espoossa. Talomme vieressä kulkee kävelypolku ja näen ikkunasta lähes päivittäin, että joku jättää jätökset keräämättä. Ja siis ihan keski-ikäiset fiksunkin näköiset ihmiset. Eilen mieheni oli huomauttanut yhdelle ja mies totesi tyynesti, että täytyy hakea ensin sitten pussi. Olen ajatellut viedä polun varteen jonkun lapun tai alkaa käyttää myös tuota lapiomenetelmää.

Vierailija
52/72 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ihmetyttää, että ono koiranpaska oikeasti noin suuri ongelma jossain päin Suomea? Olen koiranomistaja ja meidän koirat on kyllä opetettu kakkaamaan ojan pohjille ja pientareille, ja niin mun mielestä suurin osa koirista. Suurimmaksi osin tosin lenkkeillään metsässä, jossa ne eivät myöskään poluille tee vaan kuusen juurelle tms selkeästi kulkuväylien ulkopuolelle. Itse asiassa ei niitä ole sen suuremmin tarvinnut edes siihen opastaa, vaan ovat melkein itse oppineet tekemään syrjään. Ja sen takia mua ihmetyttääkin, miten joidenkin koirat muka luonnostaan tekis aina kävelyteille tms? Kuulostaa ihmeelliseltä. Tottakai on aina niitä, jotka pilaa kaikkien koiranomistajien maineen jos antavat koiran tehdä jätöksensä tietä ja etenkin jos eivät niitä saa millään kepillä vaikka tökittyä pientareelle, mutta mun mielestä kävelyteille kakkaaminen ei ole kovin yleistä kuitenkaan, ei ainakaan Riihimäellä.

Mutta ihmeelliseltä kuulostaa, että olis noin iso ongelma?? Kyllä meilläpäin näkee ainakin ihmisten roskia paljon enemmän teillä ja myös metsissä, surutta on vaan näköjään tuotu kaatopaikkamaksujen välttämiseksi kaiken maailman roinaa metsiin. Se saa mut vihaiseksi ja surulliseksi.

Vierailija
53/72 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä niitä koirankikkareita pitää ihan etsiä, jos niitä haluaa häiritsevässä määrin nähdä. Ja se jo kertoo sitten ihan jostain muusta.

Vierailija
54/72 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä niitä koirankikkareita pitää ihan etsiä, jos niitä haluaa häiritsevässä määrin nähdä. Ja se jo kertoo sitten ihan jostain muusta.

Vierailija
55/72 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos lapsi sotkee vaatteensa siihen tai kärryjen rattaat on paskassa. Nämä samat tyypit varmaan paskattaa koiransa minne sattuu, kun ne elää semmoisessa saasteessa että tuollainen ei tunnu missään.

Vierailija
56/72 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koirille vaipat, niin loppuu iänikuinen valitus koiran paskoista. Pussukka hännän alle, johon kokkareet kerätään. Lenkin jälkeen pussi veke ja roskikseen. Kaikkee muuta kyllä keksitään ja kokeillaan, mutta ei paskapussia koiran pyllyyn.

Vierailija
57/72 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos lapsi sotkee vaatteensa siihen tai kärryjen rattaat on paskassa. Nämä samat tyypit varmaan paskattaa koiransa minne sattuu, kun ne elää semmoisessa saasteessa että tuollainen ei tunnu missään.

tuollaista meillä ole koskaan sattunut, ellei sitten väenväkisin jonnekin ojanpenkalle mene talsimaan. Ja sitä ihmettelen, että missä ihmeessä tällaista sattuu, kun se kerta on näin iso ongelma???

Vierailija
58/72 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä varmaan lopu koskaan. Ei tähän jaksa enää kovin kiihkolla osallistua, sillä aina tulee olemaan ihmisiä jotka sotkee (oli se sitten paskalla tai roskilla) ja niitä jotka puolustelee tuota touhua koska äidillä on syöpä. Enemmän minua häiritsee luontoon hajoitetut lasipullot, mutta niistäkän ei varmaan saa valittaa koska isillä on kasvain.

Vierailija
59/72 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiranpaskat jätetty joka vuosi kerrostalojen pihoille, rapun eteen, parkkipaikalle. Puhumattakaan kävelytiestä mikä alkaa talomme päädystä. Keskellä kävelytietä on parhaimmillaan 3 paskat peräkkäin. Siis keskellä tietä! Ja sitten tästä eteenpäin tasaisin väliajoin.

Minua ei haittaa tippaakaan kakat jossain ojassa tai puun alla, mutta jos on niin laiska, että antaa piskinsä paskoa keskelle tietä tai oven eteen, niin ei paljon sympatiaa saa omistaja. Kun joskus näkisin jonkun näin tekemässä, niin saisi varmasti omistaja huutia!!

Vierailija
60/72 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä ihmettelen, että missä ihmeessä tällaista sattuu, kun se kerta on näin iso ongelma???

Ei se nyt mikään ISO ongelma ole, mutta kyllä mä olettaisin että puistoissa ei ole paskaa. Joidenkin mielestä se on vissiin ihan ok, meitä on niin moneen junaan.