Onko 6v tyttö läski? 26kg ja 118cm
Tai siis tiedän kysymättäkin, että on. Mutta mitä pitäis tehdä, että paino tippuu? Tai ei ainakaan nouse enää?
Meillä on muitakin lapsia ja kaikki ovat olleet alipainoisia, joten tämä on ihan uusi tilanne. Minä itse eli äiti olen normaalipainoinen tai BMI on 23 eli ilmeisesti ylipainoa on minullakin :(
Voi pientä tyttöä, ettei tule läski teini :(
Kommentit (25)
Eli hyvä pituus painosuhde. Mä en sinuna ottais kyllä tosta stressiä, se helposti kyllä tarttuu lapseenkin. Mä kävin terkkarilla ja ala-asteikäisestä kun oli liikaa painoa ja voin sanoa ettei ainakaan ylimääräinen huomio auttanut asiaa. Nyt ylipainoa minulla onkin sitten 30kg...
Jos omalla lapsella olisi ylimääräistä en tekisi asiasta numeroa. Lisää liikuntaa positiivisessa hengessä ja herkkujen rajoitusta koko poppoolle samalla lailla. Ja muistathan kertoa tyttärellesi että pidät hänestä juuri tuollaisena!
joka on 111cm ja 22kg. Indeksien mukaan pyöreä mutta silmin ei.
On leveä harteinen,mutta muuten todella hoikan näköinen.
Itse just ajattelin,että kesällähän tuo sitten venähtää sitä pituutta :) on tehnyt niin joka kesä,eikös suurin osa lapsista? :)
5-v. neuvolassa 25 kiloa ja 120 senttiä, eikä todellakaan ole lihava, joten ei ole sinun tyttösikään! Missään ei ole pjalla hyllyvää, päinvastoin, ihan lauta vatsakin, ei koskaan pullota. Tietysti ikäisiinsä verrattuna näyttä isolta, kun muut on vain olkapäähän asti =)
Pituus 118 ja painoa 19 kg. Laiha on ja paino mennyt aina alakäyrällä ja pituus ylhäällä.
Mutta silti normaalipainoinen tämäkin.
Isosisko on ollut pituudeltaan samoissa lukemissa samanikäisenä, mutta painoa huomattavasti enemmän. Silti oli hänkin normaalipainoinen. Ja nyt 10 vuotiaana painaa 36 kg ja on 137 cm pitkä.( Vahva tyttö, joka jaksaa kantaa jopa minua, äitiään, käsittämätöntä..)
Itse muuten olin 9- vuotiaana 136 cm pitkä ja painoin 36 kg. Sitten kuulin kuinka painoani arvosteltiin, joten alotin tiukan laihdutuskuurin 10- vuotiaana.
Laihduinkin ja siitä eteenpäin olin hyvin tarkka painostani, ja nyt aikuisena olen hoikka edelleen. Mutta ei se olis tarve lapsen ruveta laihduttamaan, ihan hullua. Ehkä vaan ruokavalion muutos ja liikunnan lisäys jos ylipainoa olisi oikeasti paljon.
on 130 cm ja 30 kg, ei yhtään lihava joskaan ei luutkaan paista. neuvolan mielestä just sopiva. kyllä ne vaan on sitten eri pituisia.