Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä mun tyttären "poikaystävän" käyttäytymisestä?

Vierailija
14.04.2009 |

15-vuotia tyttöni on tavannut pojan jota nyt on tapaillut pari viikkoa, on viereisestä kaupungista. Mä itse en ole tavannut vielä tätä poikaa, suunnitelmissa on tietysti. Poika on 17-vuotias. Tyttöni on käynyt tapaamassa poikaa n. pari kertaa viikossa ja tyttö antoi mulle pojan numeron ja kertoi missä se asuu. Nyt sunnuntaina tiesin että tyttö on poikaa tapaamassa. Koitin monta kertaa soittaa tytön numeroon, ei vastaa, rupesi jo vähän huolettamaan, lähetin viestinkin. No, mä päätin sitten soittaa sen pojan puhelimeen. Poika vastas näin puhelimeen, "mitä vittua". Mä selitin kuka olen ja pyysin tyttöäni puhelimeen. Ei siinä mitään, tyttö tuli kotiin ja ei vaan ollut kuullut kun soitin hänelle. Mutta jotenkin toi pojan käytös vähän kolahti. Miksi se vastaa noin puhelimeen? onko ihan normaalia käytöstä? poika on 17-vuotias.

Mun täytyy sanoa että mulla meni vähän fiilikset sen pojan suhteen. Oonko nipo?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, en ole kiroilevan teinin äiti, vaan kielitutkija. Ei se poika välttämättä edes tajunnut kiroilevansa, se on vaan sellainen vahvikesana.

Toivottavasti en törmää itse näihin vahvikesanalla vastaaviin nuoriin tai vanhempiin ihmisiin. Sopimatonta ja huonoa käyttäytymistä se on, ei mitään muuta.

Vierailija
22/42 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä kyllä tuli mieleen, että olisko nyt kuitenkin äidissä vähän vikaa... Sulla on ilmeisesti tapana useinkin soitella tyttäresi kavereille? Höllää vähän.

Kukaan ei tytön kavereista ei oo ikinä vastannut mulle noin puhelimeen, ei pojat eikä tytöt. Se on on jäänyt kyllä kysymättä että tiesikö poika että se olen minä joka soitan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, en ole kiroilevan teinin äiti, vaan kielitutkija. Ei se poika välttämättä edes tajunnut kiroilevansa, se on vaan sellainen vahvikesana.

Ulkomailta muuttaneena suomalaisten kielenkäyttö kuulostaa suoraansanottuna ihan kauhealta!! Miksi niitä täytesanoja eli kirosanoja täytyy kylvää jokaiseen lauseeseen?? En ymmärrä en! (Ja nämä kirosanat ei ole ainoa mitä olen suomalaisten käytöksessä ihmetellyt, mutta ei niistä nyt enempää)

Vierailija
24/42 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oli todennut ennen kuin edes hänet tapasin että hänen ystävänsä on poliisi ja antaa minulle kyytiä :DDDDDDD. Minä olen siis 2 vuotta miestäni vanhempi ja aikoinaan se aiheutti kummastelua.

Vierailija
25/42 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli kuhertelemassa tytön kanssa ja kesken kiihkeän imuttelun puhelin soi - outo numero. Poika ajatteli, että joku kaveri soittaa pilan päiten tuntemattomasta numerosta (lainapuhelin tms.) ja päätti ilmaista soittajalle, että hetki oli lievästi sanoen väärä. Ei teineiltä voi odottaa nelikymppisen käytöstä!

Tuo "anopille" haistattelu oli varmaan yksi pojan elämän noloimpia hetkiä, on ajatellut vaan elvistellä, kun on tytön edessä. Niin, tai sitten on ihan kauhea raggari, joka oli juuri saattamassa ap:n kultamussukkaa paheiden poluille, viina virtasi ja banjot soi. MUTTA ei sitä oikeasti voi tuosta vastauksesta päätellä!!!

Vierailija
26/42 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä kyllä tuli mieleen, että olisko nyt kuitenkin äidissä vähän vikaa... Sulla on ilmeisesti tapana useinkin soitella tyttäresi kavereille? Höllää vähän.

Kukaan ei tytön kavereista ei oo ikinä vastannut mulle noin puhelimeen, ei pojat eikä tytöt. Se on on jäänyt kyllä kysymättä että tiesikö poika että se olen minä joka soitan?

Mä myös välillä soittelen heidän kavereilleen. Yleensä siksi että on pakko, omilta lapsilta akku loppu, puhelin jäänyt kotiin tai muuta vastaavaa. Ei kaverit on moksiskaan mun soitteluista, mulla on ihan hyvät välit lapsieni kavereihin ja tykkään että on kiva kun tunnen heitä. Mä luulen että moni äiti joutuu välillä soittamaan lapsien kavereiden kännyköihin ja ei siinä mitää pahaa ole. Mielummin niin kuin että jättää kokonaan välittämättä ja tuskin kukaan mitää huvipuheluja soittelee lapsiensa kavereille? Mä olen vaihtanut lapsieni vanhempienkin kanssa numeroita, niihinkin voi tarvittaessa soittaa tai mulle voi soittaa. Pääasia että tietää missä lapset kulkee ja kenen kanssa.

Vierailija
27/42 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vastailee puhelimeen mitä vittua... ja ilmeisesti ei edes ole missään vaiheessa asiaa pahoitellut, kun et siitä maininnut.

Vierailija
28/42 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kuinka joku 17v. ei muka tajua kiroilevansa.

Vierailija
29/42 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikia alkaa olla kuvioissa yhä enemmän ja enemmän, ei tietääkseni ole vielä seukannut kenenkään kanssa, ei ainakaan mitää vakavaa. Lähinnä tuli mieleen että mäkin olisin varmaan vähän pöyristynyt jos ensimmäinen poikaystävä antaisi samantien huonon kuvan itsestään. Oishan se ihan kiva jos pystyis vaan olankohautuksella asioita käsittelemään mutta ei se aina vaan niin mene.

Vierailija
30/42 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, minä sinun asemassasi pyytäisin että poika tulee seuraavan kerran teillä käymään eikä tyttäresi reissaa koko ajan hänen luokseen.

Olet luottavainen äiti, kun annat tyttäresi käydä poikaa tapaamassa. Ihailen sinua. Mutta nyt olisi aika pojan tulla teille.

Vastaus oli tökerö. En itse olisi kovin tyytyväinen. Mutta kai jokaiselle joskus vahinko sattuu.

Mitkä ovat pojan tulevaisuuden suunnitelmat? Opiskeleeko? Onko kesätöitä? Minkälaisessa kaveripiirissä liikkuu?

Oma eka kundikaverini oli isälleni törkeä puhelimessa, kun kerran minulle soitti ja isä vastasi. SIlloin en tajunnut, mutta "törkeys" jatkui muussakin elämässä. Ikäero oli juuri tuota luokkaa . Suuri rakkauteni löi minua, teki pikkurikoksia, oli kaikin puolin idiottti. Minulla kesti huomata se kolmisen vuotta. Mutta käyttäytymisestä isääni kohtaan sen olisi voinut kai joku ammattilainen jo ennustaa. Poika oli muuten akateemisesta perheestä, hyvin koulussa menestyvä.

Vierailija
31/42 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just.

Mun mielestä on ihan ymmärrettävää ettei tajua pyytää edes anteeksi tollasessa "MEGA MOKASSA".

Jos tyttö on siinä vieressä ja nauratetaan jollain jutuilla ja menee vastaamaan puhelimeensa niin että kuvittelee olevansa hauska ja sitten homma pissaakin omille housuille niin siinä varmaan nuori mies menee äkkiä vaan hämyilleen..

Ja voihan sitä mokata itsensä vanhempanakin!

Yllättyisin positiivisesti jos poika pyytää asiaa erikseen anteeksi, mutta varmasti sen aina tulee häpeillen muistamaan. :)

Luulen kuitenkin että tämä on silti provo: kuka soittelee likkansa perään ja lähettelee viestin, soittaa sitten vielä pojalle?

Vierailija
32/42 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttäreni on nuorempi, mutta varmasti soittaisin tytölle joka on mennyt vieraalle paikkakunnalle poikaystäväänsä tapaamaan.

Itse asiassa en edes päästäisi tyttöä tuon ikäisenä poikaystävän luokse ennen kuin poika olisi käynyt meitä vanhempia tapaamassa.

Haluan tietää keiden kanssa lapsemme liikkuvat. Haluan olla perillä kavereiden kaveripiiristä.

Vierailija
33/42 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen kuitenkin että tämä on silti provo: kuka soittelee likkansa perään ja lähettelee viestin, soittaa sitten vielä pojalle?

[/quote]

Sinäkö et soita lapsiesi perään koskaan tai laita viestiä? Ei oo ihme että on nykynuoriso hukassa kun ei näköjään osa vanhemmista välitä jälkikasvustaan ollenkaan. Vai onko sun lapset aina kotona silmien alla?

Vierailija
34/42 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihminen minkä ikäinen tahansa, kiroilu on vastenmielistä ja epäkohteliasta. En haluaisin tyttäreni seurustelevan noin huonosti käyttäytyvän pojan kanssa. Käytösken ollessa noin ala-arvoista tuntemattomalle, millaista se mahtaa olla tuttua ihmistä eli tässä tapauksessa tytärtäsi kohtaan.

Vaikka kiroilu ja muut vastaavat jutut (esim. tupakointi ja juominen) ovat ihan tavallisia ja niitä pidetää nuoruuteen normaaleina kuuluvina asioina, eivät ne mielestäni ole sitä. On myös fiksuja, kohteliaasti käyttäytyviä nuoria, joiden ei tarvitse tehdä "vaikutusta "moukkamaisuudellaan.

Mikäli kyseessä olisi oma tyttäreni, en päästäsi häntä tapaamaan poikaa. Pyytäisin pojan kylään ja jututtaisin häntä. Pojalla on rumat tavat, turha pistää käytöstä iän syyksi.

Vierailija
35/42 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vain menee. Mitä vittua sinä vittu et vittu siinä vittu ymmärrä...

Vierailija
36/42 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vain menee. Mitä vittua sinä vittu et vittu siinä vittu ymmärrä...

Vierailija
37/42 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisi joku toinen:D vaikka joku pena-frendi tai puhelinmyyjä?

Vierailija
38/42 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kiroilu ja muut vastaavat jutut (esim. tupakointi ja juominen) ovat ihan tavallisia ja niitä pidetää nuoruuteen normaaleina kuuluvina asioina, eivät ne mielestäni ole sitä.

Olen töissä koulussa jossa on luokat 7-9 ja lukio. Suuri osa (ei tietenkään kaikki) koulussa erittäin hyvin pärjäävistä ja aikuisten seurassa ystävällisesti ja asiallisesti toimivista nuorista kiroilee ja käyttää muutenkin rumaa kieltä aikuisten selän takana. En kuitenkaan heitä tuomitsisi kovin huonoiksi ihmisiksi tuon perusteella. Puhelimeen vastataan helposti "Mitäs homo?" ja jos joku kaveri soittelee vähän väliä voi se vastaustapa muuttua siihen "Mitä vittua?" -tyyliin. Tietenkään tyttökaverin äidille ei ole tarkoitus näin vastata, mutta vahinkoja voi käydä ja sitten jälkeenpäin nolottaa. Nolottaa ehkä niin paljon että ei todellakaan halua ottaa asiaa myöhemmin puheeksi ja pyytää anteeksi.

Toki tuo poika voi olla huonokäytöksinen ja törkeä, mutta tuo yksi lausahdus ei kuitenkaan sitä kerro automaattisesti.

Olen joskus itse vastannut kännykkään erittäin kiukkuisesti "No mitä?!!! (samalla äänenpainolla kuin se mitä V..) Olen luullut mieheni soittavan neljännen kerran saman kauppareissun aikana kysyäkseen jotain simppeliä asiaa. Soittaja on sitten ollut vanha sukulaistäti, joka on hieman ihmetellyt puhelintapojani.

Vierailija
39/42 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummatkin veljeni ovat todella hyviä tyyppejä. Ovat vielä teinejä, mutta kyllä he siitä kasvavat. Kielenkäyttö voi olla joskus vanhempia järkyttävää, mutta se menee ajan kanssa ohi ja se uhoilu kuuluu ainakin täälläpäin ikään. Tietysti voi olla joku ongelmatapauskin, mutta kysymyksessä saattaa olla ihan normaali poika eikä mikään toivoton tapaus.

Luultavasti luuli, että joku kaveri soittaaa.

Vierailija
40/42 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääs joskus kouluun kuuntelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi