Onko ok antaa huuto.netissä neutraali palaute, jos ostaja ei anna palautetta pyynnöstä huolimatta?
Kommentit (22)
Mä en jaksa aina antaa palautetta. Enkä ole kertaakaan tarkistanut olenko saanut palautetta.
Palutteen anto on kai _suositeltavaa_ ei pakollista. Lisäksi siinä annetaan palautetta tehdyistä kaupoista, ei muusta.
Kaikki eivät periaatteesta anna palautetta ollenkaan.
Jospa ostaja ei ole enää tavoitettavissa, osoite on muuttunut, nettiyhteys poikki...
Joten antaisin neutraalin. Jos ei kukaan antaisi palautetta, niin eihän sitä nää mistään millainen ostaja/myyjä on, itse ainakin katson aina myyjän saamat palautteet.
Eikö se ole jo ihan jossain säännöissäkin mainittu, että palautetta kuuluu antaa. Eikä ole iso vaiva kenellekään!!!
"Huuto.netin toiminta perustuu käyttäjien väliselle luottamukselle. Tämän luottamuksen ylläpitämiseksi Hyviin huutokauppatapoihin kuuluu, että käytyäsi kauppaa toisen käyttäjän kanssa tulet takaisin palvelun sivuille ja annat palautetta siitä, kuinka kaupankäyntinne sujui."
Neutraali palaute ok, negaa en antaisi.
tai ehtiikö laittaa palautetta. huokaus näitä.
kärttäminen on LAPSELLISTA enkä voi ymmärtää, että joku typerys antaa sitten neutraalin jos kauppa on mennyt hyvin mutta hää ei saanut toiselta palautetta. Oikeasti, en voi ymmärtää!
antaa neutraali nimenoman sille joka sitä palautetta kärttää!! Ihan tuon kärttämisen takia, vaikka kauppa olis mennyt kuinka hyvin niin vituttaa suorastaan kun pitää alkaa heti palautetta kärttämään!!
mitä lapsellista on pyytää palautetta, moni saattaa sen unohtaakin. Itse laitoin useammalle ostajalle samanlaisen s-postin. "Kiitos hyvin sujuneista kaupoista, muistathan antaa palautetta." Mun mielestä se vaan kuuluu osaksi kaupankäyntiä, kuten joku muukin sanoi. Ja on ennen kaikkea kohteliasta!
t: ap, joka aikoo muuttaa pari palautetta neutraaleiksi (muu teksti on silti positiivinen ja suosittelen ko. ihmisiä, mutta lisään maininnan, miksi annoin neutraalin)
*Jäsenpalautteen antaminen jokaisen kaupankäyntitapahtuman yhteydessä on erittäin suositeltavaa ja toivottavaa. Jäsenpalautteen on kuitenkin aina oltava asiallista - sen tulee todella liittyä kaupankäyntitapahtumaan ja olla totuudenmukaista.*
Eli ei edelleenkään pakollista, ja koskee kaupankäyntitapahtumaa. Ei palautteenantotapahtumaa;)
Joiltain on jäänyt palaute itselleni tulematta, mutta ei siihen maailma kaadu. Suurin osa sen kuitenkin antaa. Mutta en lähtisi sitä kärttämään (ei ole niin merkityksellinen) enkä todellakaan siis antaisi sen mukaan omaa palutettani.
-4-
jos maksu ja tuote ovat olleet ok, niin miks ihmeessä antaisit neutraalin?? mitä ihme "pisteitä" keräät palautteilla? aika lapsellista.
Laittakaa jo omakuvaukseen maininta pakollisesta palautteesta niin ei erehdy teiltä huutamaan:)
Itse yritän aina muistaa sen antaa, mutta en TODELLAKAAN jaksa alkaa kyselemään omieni perään :DD
Mut miksei sitä sais pyytää, en mä tajua!? Ja jos ette jaksa antaa palautetta, niin mun mielestä otatte riskin, et saatte neutraalin. Jos se ei teitä haittaa niin mitäs sit täällä valitatte jos joku sitä pyytää???
Kuulostaa, että täällä on aika monta epärehellistä kauppiasta kirjoittelemassa. Huutis tosiaan perustuu "jäsenten väliseen luottamukseen" ja sitä varten on palautejärjestelmä!!! Kyllä mä ainakin aina katson muiden saamia palautteita. Haluan myös ite saada palautetta, siitä muut näkee, että olen luotettava kauppakumppani.
Olen uusi Huutiksen käyttäjä ja kyllä minusta on hyödyllistä saada sitä palautetta. Myyn ainoastaa, en osta. Olen tosi nopea ja luotettava myyjä. Mutta siis uusi. Kyllä minulle se palaute on tärkeää, että ihmiset "uskaltavat" minulta ostaa ylipäätään.
ovat usein niitä monen sadan palautteen omaavia.
sieltä muutama puuttumaan. Mä en edes muista kuinka monelta en ole saanut palauteta jne.
mutta ei tarvitse antaa kostopalautetta, jos pyyntöön ei vastata.
Vai oletko halukas saamaan myös sen neutraalin, jonka monet kerjääjille lupaavat?
Useimmat antavat sen pautteen, niin ei kai siihen menehdy, jos yksi silloin tällöin jää saamatta, sitä ihmettelen? Miten se on niin vakavaa?
Ne kerjäysviestit sähköpostissa vaan saattaa ärsyyttää monia; kaupat tehty, that's it, eiku eteenpäin, sano mummo lumessa.
Vai onko nämä hätääntyneet niitä, joilla pistearvo on vielä nolla?
Mut miksei sitä sais pyytää, en mä tajua!? Haluan myös ite saada palautetta, siitä muut näkee, että olen luotettava kauppakumppani.
Lähti viestit samaan aikaan.
Tervetuloa joukkoon, mutta malttia, kyllä ne palautteet sieltä vähin erin kertyy!
t. 200 plussan puolella:)
eli ostan/myyn satunnaisesti tavaraa, kyllä ne palautteet on mulle arvokkaita.
Kuulostaa aika lapselliselta tuollainen palautteen kerjääminen. Jos tuote on ok ja kaupat sujuivat, niin eiköhän se ole positiivisen paikka.