Olen kaupan kassa ja minua ärsyttää tädittely.
Minullakin on nimi jota voi käyttää. Ja toisin kuin lastentarhan aikuisilla, minulla sentään on nimilappu josta muistamattomat vanhemmat voivat luntata nimen ettei tarvitse lapsille jauhaa kaupan tädistä.
Kommentit (44)
pitäisi olla reilun kokoisin kirjaimin aina myyjän etunimi. Siitä asiakkaat voisivat valita, meneekö Marjan, Annelin vai Pirkon kassalle. Ja kassalle tultua on helpompi sanoa heti lapselle, mikä kassan nimi on. Ei siinä kiireessä aina kerkeä lähtemään etsimään onko myyjällä nimilappua "ai sinulla ei ollutkaan nimilappua, olisin vain katsonut, kenelle pyydä lastani tuotteita antamaan"....
Voi hyvää päivää...
Kassaa ei saa täditellä, muttei myöskään kutsua kassaksi, koska se on alentavaa.
Kassaa pitää kutsua tämän etunimellä, vaikka on röyhkeää alkaa puhumaan etunimellä tuntemattomasta ihmisestä- ja näin lapsi oppii huonon käytösmallin.
En usko että kukaan alle 50-vuotias tykkää teitittelystä, yöks
Teitittely kuuluu sivistyneisiin tapoihin, mutta eihän kaikilla ole sivistyneitä tapoja.
Itse teitittelen työssäni kaikkia asiakkaita, paitsi jos lapsi tai erityisen nuori henkilö. Vapaa-ajallakin teitittelen kaikkia vanhempia ihmisiä, esim. jos kaupassa tai bussissa juttelen minulle ennestään tuntemattoman henkilön kanssa.
Lapsen kanssa kutsumme kaupan tätiä tädiksi, mutta joskus jos kassassa on istunut nuori tyttönen, olen sanonut neiti. Luulisin ainakin, että myös ihan kohteliasta.