Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kaupan kassa ja minua ärsyttää tädittely.

Vierailija
25.05.2008 |

Minullakin on nimi jota voi käyttää. Ja toisin kuin lastentarhan aikuisilla, minulla sentään on nimilappu josta muistamattomat vanhemmat voivat luntata nimen ettei tarvitse lapsille jauhaa kaupan tädistä.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kukaan alle 50-vuotias tykkää teitittelystä, yöks

Vierailija
22/44 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin sen jälkeen kun menin naimisiin:-)

Ja olen todella reilusti alle 50 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin sen jälkeen kun menin naimisiin:-)

Ja olen todella reilusti alle 50 v.

Vierailija
24/44 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keski-ikäiseltä,

Vierailija
25/44 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keski-ikäiseltä,

Vierailija
26/44 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Annahan puuropaketti 'viivakoodien lukijalle' niin saadaan maksettua ja päästään kotiin"

Vierailija
27/44 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin, että semmoset ihmiset eivät siedä teitittelyä jotka eivät sitä itse osaa??

Vierailija
28/44 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin esim. kassaneiti tai kassarouva, kun eihän sitä voi tietää kassaneidin siviilisäätyä. Täti on neutraali ilmaisu eikä se ole tarkoitettu henkilökohtaiseksi v-tuiluksi. Sääli, jos joku sen sellaisena ottaa.

Vierailija
29/44 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikanaan olin kaupankassa, ja oli tosi v-mäistä jos joku alkoi tiirailemaan nimilappua rinnassa. Ensinnäkin tuli väistättä mieleeni, että tyyppi katsoo rintojani. Toiseksi inhotti yleensäkin koko nimilappu, kun sitä vilkaisemalla kaikilla oli tiedossa nimeni.

Vierailija
30/44 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut tos yks kerta äiti sano lapselle anna se karkki tytölle!!!!!!! Ja mä oikeesti repesin nauraa, jouduin sit selittelemään äidille ku aina on tottunu tohon täti sanaa ja sit joku kutsuu tytöks.. vai en enää mikään tyttö ookkaa..

Vierailija
31/44 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jopa nelikymppisiä, jos ovat pukeutuneet ''rouvamaisesti'', eli on turkkia, hansikkaita, helmiä ja Vuittonin laukkua.

Lisäksi jos joku nuorempi asiakas käyttäytyy jotenkin töykeästi tai ylimielisesti, alan kettuilumielessä teitittelemään häntä ja yhdistän teitittelyyn myös e-rit-tä-in hi-taas-ti pu-hu-mi-sen.

Vierailija
32/44 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 oikea asiakaspalvelun ammattilainen... Hävetä saa moisia asiakas"palvelijoita"!!!

Vierailija
33/44 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhemmat, joiden mukuloita hoidan JOKA PÄIVÄ, eivät vaivaudu sen vertaa että opettelisivat nimeni vaan tädittelevät. Arvostan heitä vähemmän kuin vanhempia, jotka kutsuvat minua nimellä.

Vierailija
34/44 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulle oli aivan se ja sama olinko kassaneiti, myyjä vai täti. En voi ymmärtää miten tuollainen seikka voi "ärsyttää", vaikuttaako se työnlaatuun? Vinkkinä vaan että laittakaa sinne liukuhihnan alkupäähän kyltti: "Jotta päiväni olisi pelastettu, kutsukaa minua myyjäksi. Ps. en ole kenenkään täti enkä myöskään enää neiti-ihminen".

Vierailija
35/44 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kutsutaan aina aikuisia mahdollisimman oikealla tittelillä lapselle: kampaaja, myyjä, pankkivirkailija.. kolmevuotias osaa jo hyvin eri nimikkeitä.

Ja minä pidän teitittelyä kohteliaana, tuntuu kivalle, kun joku vielä osaa sen taidon.

Vierailija
36/44 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaan särähtää joskus se kun tytöksi kutsutaan, etenkin vanhemmat miehet, olen kuitenkin 37 ....

Vierailija
37/44 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aika typerä koko ongelmasi.

Vierailija
38/44 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä missä lapselle lääkäri on se lääkärisetä tai täti niin kyllä kaupan kassakin on se kaupan täti. Jos ei egosi kestä sitä että asiakkaalle olet työroolissasi, eikä asiakasta välttämättä kiinnosta tutustua sinuun persoonana. Tosin silloin kyllä kun on viehättävä, asiakkaan huomioiva ja juttelevainen kassa hänestä saattaa jäädä ihan persoonallinenkin, miellyyttävä kuva ja hänet seuraavalla kerralla muistaa. Mutta on hiukan liikaa vaadittu, että pitäisi jonkun marketin (vai missä oletkin) kassoja ruveta kohtaamaan heidän nimellään. Eikä tämä ole mitään kassan vähättelyä, vaan kyllä lääkäriinkin menee lääkäriin eikä erkin luokse. ja pankissa asioi virkailijan, ei sen jaanan kanssa.

Vierailija
39/44 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se, jos ei tervehditä/kiitetä. Perusjuttuja, mut niin monelta unohtuu kassan kummallakin puolella. Täditellään ja sedätellää ja muistetaan muutkin käytöstavat. :D

Vierailija
40/44 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 4v pojalle ne olivat pikkutätejä ja pikkusetiä. Ihan itse kehitti heille nimityksen.