Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Tarviiko klamydia/sukupuolitauti testiin lähetteen?
13.12.2008 |
.
Kommentit (22)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
voit kyllä mennä yksityiseen labraan ja otattaa klamydiatestin ilman lääkärin lähetettä. Et saa sitten edes KELA:n korvausta. Jos kuitenkin epäilet että sinulla on ko tauti, eikä ole pelkkä rutiinitarkastus, niin kannattanee mennä lääkärin kautta. Saat sitten samantien hoidon ja lääkkeet kun vastaukset tulevat. Tai jos sinulla on vaivoja mutta klammaritulos ei ole positiivinen niin lääkäri osaa tutkia muutakin.