Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarviiko klamydia/sukupuolitauti testiin lähetteen?

Vierailija
13.12.2008 |

.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on neuvolan kautta lähete labrassa oottamassa virtsatulehdusta varten, ja selvis että mies on pettänyt mua viime kuukaudet, naisen kanssa jolla on menneisyydessään useampikin mies ja klamydia yms tartuntoja,

nyt aloin vaan ajatella että jos tää mun tihentynyt virtsaamistarve ja vihlonta oliskin kalmydiaa, että oisko voinu samasta näytteestä katsoa senkin,

no täytyy varmaan soittaa neuvolaan, ei vaan teksi sille tädille mieli kertoa että joo mulla voi olla tauti..

Vierailija
2/22 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan vain sanoa vain että sulla on syytä epäillä että olet saanut klamydian. Ei sun tarvitse selitellä sen kummemmin Tosin siitä terkka vetää johtopäätöksen että joko sinä olet pettänyt tai sitten mies. Mutta vaitiolovelvollisuus sillä on. Kunhan selviää ja saat lääkkeet. Mutta kunnalliseen labraan ei kyllä pääse ilman lääkärin/th:n lähetettä.

-nro 2-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mun täytyy pikaisesti saada se lähete, heti maanantaina, tänään tuli mieleen että saatana jos on tartuttanut muhun jotain, pettäminen selvisi viime viikolla ja sunnuntaina oltiin yhdynnässä viimeeksi, voi helvetin helvetti :(

ap

Vierailija
4/22 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokin ihan rehdisti sille terkalle että mies on käynyt luvattomilla teillä, niin se laittaa enemmän sukupuoöitauteja testattavaksi. Niitä kun löytyy niin monia. Ja pääset sitten juttelemaankin jonkun kanssa jos tuntuu siltä että tarvitsee tukea kun lapsikin on juuri syntymässä.

:( Otan osaa, kaikenlaisia sikoja sitä miessukupuolesta löytyykin.

-2-

Vierailija
5/22 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaan vaan kun on niin paljon raskausviikkoja jo että jos alkaakin syntyä aiemmin, onko vaadittava varmuudeksi sektio? :(

Viime viikolla oli lääkärintarkastus ja ainakin sanoi että valkovuoto on normaalia, mutta jos on oireeton klamydia, silloin en tiennyt pettämisestä joten en tajunnut pyytää samalla lähetteitä?

Vierailija
6/22 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt menin ihan paniikkiin

ap

Vierailija
7/22 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se testataan alkuvirtsasta, kun taas yleensä virtsanäytteet otetaan keskivirtsasta. Eli samasta näytteestä niitä ei voida tutkia.

Vierailija
8/22 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva voi saada siitä silmätulehduksen.

Vierailija
9/22 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolaan, ja pyydän KAIKKI mahdolliset lähetteet, niin voinhan mä viedä sen keskivirtsani sinne aamulla ja jos ne kattois vaikka verikokeella ne taudit sitte tai millä pumpulipuikolla haluaakaan katsoa,

nyt loppu kyllä itku siitä itse pettämisestä kun tajusin tän että se saatana on voinu tartuttaa mulle taudin ja samalla mahdollisesti riskeerata vauvan ja synnytyksen,

mitähän jos tulokset ei ole tulleet ja synnytys käynnistyy vaikka jo ensi viikolla, pitääkö mun vaatia sektio?

Vierailija
10/22 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

googletin että siitä selviää myös kondylooma.

Voi jumalauta että nyt pistää vihaksi ja tosiaan menin ihan paniikkiin,

ja vaikka mulla oliskin vaan virtsatietulehdus, niin google kertoi myös että oireeton klamydia voi aiheuttaa nimenomaan virtsatulehdusta ja alavatsalla nippailua ja vihlontaa, ja niitä mulla on nyt jokunen viikko ollu,

mieheltä ei ole hyötyä tivata käyttikö kumia joka kerta, omani tuntien luulen että ei, ja en luota sen sanaan enää yhtään vaikka sanois että käytti tai ei, joten otatan noi testin enkä puhusille mitään asiasta, en halua edes nähdä sitä, olkoon siellä naisellaan vaan, en ilmoita edes kun synnytys käynnistyy.

Ja saatana soikoon jos ne neuvolassa meinaa että sektioon vaan jos ei ole tulosket tulleet.

Vierailija
11/22 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku sh tms lukis, mulla on nyt ihan kamalan paha olla tän takia :(

Vierailija
12/22 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tosiaan otetaan niin, että pissa on ollut pari kolme tuntia rakossa, ei pesua. Papaa sulta ei voi ottaa koska olet raskaana. Vaikka olisitkin saanut kondylooman niin se ei vaikuta mitenkään vauvaan tai raskauteen.

Vierailija
13/22 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko klamydiaa ottaa verestä tai pumpulipuikolla, en voi pidätellä 2-3h, pissattaa koko ajan ja jatkuvasti, tunti on ihan max minkä voi pidätellä

ap

Vierailija
14/22 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse olla pissaamatta kuin 2 tuntia. Tulehdusta epäiltäessä tulisi olla virtsa rakossa mahd pitkään mutta jos ei kerta kaikkiaan pysty, niin pakkohan se on näyte ottaa vaikka ei olisikaan virtsa ollut siellä rakossa neljää tuntia. jos tulehdus on kunnolla päällä, näkyy se vaikka viimeisestä virtsaamisesta olisi tuntikin..

Ja itse olen laboratoriohoitaja ja töissä yksityisellä lääkäriasemalla. Ja meille ainakin saa tulla ilman lähetettä ja moni tuleekin ilman lähetettä juuri sukupuolitautitesteihin.

Klmaydiatulosten saamiseen meillä menee usein 2-3 päivää.

Vierailija
15/22 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella tiheä virtsaamistarve ja tieto että mies on vedellyt naista joka on ollut tiettävästi tautinen ja vedellyt sitten myös mua toki siinä sivussa,

vähän vihloo alamahaa välillä ja virtsaa ei tule aina juuri nimeksikään tai mitään vaikka esim 15min välein on PAKKO mennä, etenkin kun maha kovettuu harjoitussupistuksesta niin silloin on muka kova pissahätä,

viime viikolla lääkäri teki sisätutkimuksen ja totesi samalla että valkovuoto on normaalia valkoista, tosin en ottanut mitään tautiepäilyjä edes puheeksi kun en tiennyt vielä että mies on pettänyt.

Vierailija
16/22 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että näkyykö se välttämättä vielä edes kun meillä on ollut viimeisin yhdyntä viime sunnuntaina, onhan se voinut tarttua muhun kuukausi sitten tai viime sunnuntaina vasta, vai?

Vierailija
17/22 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tartunnan saannin ja testauksen välillä tulisi olla aikaa noin 1-2 viikkoa.

Vierailija
18/22 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaan alapesun jälkeen puhtaasti lasketusta virtasta, keskiusihkusta.

Klamydianäytettä varten ei saa alapesua tehdä, ja se otetaan heti alkusuihkusta.

Eli käytännössä voit ottaa ensin klamydianäytteen purkkiin, sitten katkaista virtsasuihkun, tehdä alapesun, ja ottaa toiseen purkkiin plv-näytteen.

th

Vierailija
19/22 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on, saat lääkkeen terveyskeskuksesta heti, testit silti tehdään mutta eipä tarvitse miettiä ehtiikö tulos ennen synnytystä.

t: samassa veneessä 2003

Vierailija
20/22 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai meekkö labraan suoraan vaan ja ilmoitat, että sää tulet ny kuppatestiin?