Verenvuoto alkuraskaudessa :(
Olen raskaana rv 6+6 ja vuodan verta. En yhtä paljon kuin kuukautisten aikaan, mutta sen verran kuitenkin että sidettä saa pitää. Tätä on kestänyt nyt reilun vuorokauden. Ei ole kipuja, mutta muuten hyvin menkkamainen olo. Pelottaa aivan sairaasti. Terveyskeskuksessa eivät suostu tutkimaan ennen kuin on rajummat oireet. Joudunko siis elämään tässä pelossa ja ahdistuksessa ties kuinka kauan? Olen yksin kotona ja tuntuu että pää hajoaa pian.
Kommentit (84)
Yritä jaksaa! Haluaisin kertoa omasta kokemuksestani. Mulla on ollut aivan samanlainen tilanne. Raskauteni alussa tuli runsasta veristä vuotoa ja oli pahaa vatsakipua. Tilanne toistui myöhemminkin pari kertaa raskauden aikana, mutta silloin ei enää särkenyt vatsaa. Sun kannattaa vaatia ultraan pääsyä, jos siellä voisi vaikka olla sairaala, jossa ultraisivat. Itse pääsin jokaisella kerralla ja sielä selvisi, että kaiken pitäisi olla hyvin. Minulle syntyi tammikuun lopussa terve tyttö-vauva. Pidä lippu korkealla. Kaikki voi siltikin olla hyvin. Toivotaan niin.
vuoto alkoi perus menkkoja lievempänä ja voimistui vuorokauden sisällä. Oli sunnuntai ja seuraavana päivänä soitin neuvolaan, lääkäri taisi tulla tiistaille. En pitänyt kiirettä, koska oletin että jos on mennäkseen niin sitä ei pysty estämään. Lepäsin kuitenkin koko ajan sohvalla tai sängyllä etten saisi pahennettua tilannetta mikäli kyse ei olisikaan keskenmenosta vaan jostain muusta. Oli tuulimunaraskaus. Kipu ei ollut mitenkään erikoinen.
Itse jatkossa liioittelisin hiukan oireita että saisin nopeamman tutkinnan. Päivystykseen eivät olisi halunneet ottaa kun meinasivat että oli normaalia vuotoa.
Vaikka vauvan menetys surettaa ja on mielssä päällimmäisenä niin muista pysyä tiukkana hoidon suhteen.
Minä sain aikanani istua ostushuoneessa useamman kerran kun lääkäriajat olivat myöhässä ja siirsivät minut varatulta ajalta päivystysjonoon. Sitten tulivat sanomaan ettei enää muka pääse, olisi pitänyt tulla aikaisemmin kun on niin ruuhkainen päivä (!). Ei suostuttu mutta voi sanoa että palvelu oli surkeaa. Kun peli oli jo menetetty niin meitä olisi työnnetty koko ajan myöhemmäs ja myöhemmäs. Kokemusta paikasta tuli koska sain ensin pillerit tyhjennykseen- ei riittäneet. Sain toisen kerran pillerit- eivät riittäneet edelleenkään. Sitten tekivät lopulta kaavinnan ja pääsimme keskittymään surunhoitoon. Vuotoa oli yhteensä 6 viikkoa ja palvelu koko prosessin ajan surkeaa ja jopa erittäin töykeää.
"kyyneleet kuivuvat aikanaan,
mutta sydän ei tule koskaan unohtamaan"