Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenvuoto alkuraskaudessa :(

Vierailija
12.04.2009 |

Olen raskaana rv 6+6 ja vuodan verta. En yhtä paljon kuin kuukautisten aikaan, mutta sen verran kuitenkin että sidettä saa pitää. Tätä on kestänyt nyt reilun vuorokauden. Ei ole kipuja, mutta muuten hyvin menkkamainen olo. Pelottaa aivan sairaasti. Terveyskeskuksessa eivät suostu tutkimaan ennen kuin on rajummat oireet. Joudunko siis elämään tässä pelossa ja ahdistuksessa ties kuinka kauan? Olen yksin kotona ja tuntuu että pää hajoaa pian.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta vaikka se saikin mut entistä enemmän paniikkiin. :/

Millasia sun oireet oli tarkalleen ja miten paljon vuotoa oli? Minulle sanoivat tk:n päivystyksestä että vuoto voi myös olla vaaratonta alkuraskaudessa. Käskivät seuraamaan tilannetta kotona ja jos vuoto pahenee tai tulee kipuja niin sit uudestaan yhteyttä.

Miten pian keskenmeno sitten muuttuu "rajummaksi", tai siis miten kauan tätä tiputtelua/niukkaa vuotoa voi jatkua ennen kuin km kunnolla alkaa?

Vierailija
2/84 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten on kaksi (tai useampi) sikiö joista toinen kuoli. itselleni kävi näin. joudut luultavasti odottamaan tuonne tiistaihin. soita heti silloin terveyskeskukseen. päivystyksessä varmaan eivät tutki koska on kiire.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi sama homma vuosia sitten ja painelin väkisin keskussairaalan päivystykseen. Jostain kumman syystä ne päästivät minut ultraan ja kyseessä oli keskenmeno. Valitettavasti noinkin reilu vuoto voi viitata keskenmenoon, pientä vuotoahan voi olla vaikka kaikki olisi kunnossa.

Toivotaan parasta ja voimia sinulle! Eihän se lohduta, mutta keskenmeno on hyvin luonnollista ja yleistä, eikä vähennä mahdollisuuksiasi tulla uudelleen raskaaksi ja saada oma vauva!

Vierailija
4/84 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kommentoin vielä, että oman keskenmenon kohdalla tunsin voimakasta paineen tunnetta virtsaputken seudulla. Ikään kuin pissattaisi tai *nolo* panettaisi.

Vierailija
5/84 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori jos säikytin. monille tulee "valekuukautiset" raskauden aikanakin. yritä nyt vaan olla stressaamatta tätä asiaa (tiedän että on vaikeaa) ja tiistaina soitat terkkariin. saattaa hyvinkin olla ettei ole mitään hätää. ja ajattele positiivisesti että jos kerran ei ole kipuja on hyvikin valekuukautiset mahdollisia.

itsellä silloin sitä verta ei tullut paljoa eikä noin pitkää aikaa edes kuin sinulla. olisiko päivän verran tullut pientä vuotoa. en sen paremmin osaa sanoa yksisikiöisen raskauden keskenmenosta koska on kuitenkin sen verran eri asia. synnytin kuitenkin itse tuon toisen lapsen joten kyse ei ollut "kunnon" keskenmenosta.

-2

Vierailija
6/84 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko nyt kuukautisten aika ilman raskautta? Jos kyllä, niin sulla on nyt kuukautiset. Se on normaalia ja vaaratonta.

Tuttava vuosi verta pari kuukautta raskauden alussa. Päivystykseen hänkin meni keskenmenon takia. Tutkia ei voinut alakautta verenvuodon takia (siis mitään ei saanut selville), ultra ei näyttänyt mitään selvää, liian aikaiset viikot. Potilas kotiin ja seurattiin. Raskaus jatkui normaalisti ja täysiaikainen vauva syntyi.

Vierailija
7/84 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vuodin niin, että sukatkin värjäytyi, sikiö voi kuitenkin ihan hyvin ja syyksi paljastui eteisistukka.

Sitä sitten ultralla seurattiin miten siirtyy kohdunsuun edestä kohdun kasvaessa ja ihan normaalisti synnytin. Pari kertaa tuli vielä vuotoa.

Vierailija
8/84 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä voi olla keskenmeno, mutta sille ei voi mitään. Lepäile kotona. Jos vuoto käy erittäin runsaaksi, tulee kipuja tai muuten vointi menee huonoksi, menet päivystykseen. Millään hoidolla ei mahdollista käynnissä olevaa keskenmenoa voi keskeyttää. Luonto hoitaa kuten parhaaksi näkee.

Vierailija
9/84 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle keskenmeno mitään kamalan rajuja oireita aiheuttanut. Ihan niin kuin normaalit menkat ja rv oli jotain 7 silloin. Toivottavasti sinulla ei ole ole keskenmeno.

Vierailija
10/84 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

v.1997 mulla oli rv5+jotain alkuraskauden keskenmeno, joka alkoi pienehköllä vuodolla ja vuoti tasaisesti mukaanlukien normit menkkakivut. Mitään massiivista vuotoa/kipua ei tullut.

seuraavana pvnä tehtiin uusi raskaustesti neuvolassa ja siitä näkyi enää vain hädintuskin erottuva positiivinen tulos. Keskenmenohan se oli;(

v. 1999 mulla alkoi taas vuotaa rv11. Vuoto oli suht runsasta mutta kipeä en ollut, ihmettelinkin vain, että miksi housut tuntuvat märältä...

Yö piti silloinkin nukkua. Lääkäri sanoi, että oli hyvä merkki ettei kipuja ollut ja kehoitti täydelliseen lepoon muistuttaen, että jos kyseessä keskenmeno niin mitään ei tehtävissä ole. Seuraavana pvnä ultrassa heilutteli vilkas pikku kaveri:)

Tämä vuoto kesti jopa toista kuukautta, mutta muuttui parin päivän jälkeen ruskeaksi.

Terve tyttö syntyi v. 2000 ja juuri tuossa koirista juttelee selkäni takana:)

Oliko sitten alkujaan 2 vauvelia, sitä en tiedä. Lääkäri höpötti muistaakseni jostain kohdun verisuonistosta, mutta se ei ollut minulle niin tärkeää silloin, kun vain näin, että vauva jaksoi hyvin.

Vuodon syy jäi lopulliseksi arvoitukseksi.

Vierailija
11/84 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet vaan sinne päivystykseen ja liioittelet vähän oireita.

Ei mulle keskenmeno mitään kamalan rajuja oireita aiheuttanut. Ihan niin kuin normaalit menkat ja rv oli jotain 7 silloin. Toivottavasti sinulla ei ole ole keskenmeno.

Vierailija
12/84 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun näin moni on kirjoitellut. En nyt muista kaikkia kysymyksiä mutta koitan jotain vastailla.

Soitin siis aamulla heti tk:n päivystykseen ja sanoi että "ei tarvitse" tulla sinne eli eivät siis tutki mitenkään (ainakaan ultraa) vaikka menisinkin sinne. Käski seurailla tilannetta kotona. Menisin kyllä mielelläni ultrattavaksi vaikka heti mutta jos ei pääse niin pääse. :S En kai niitä voi pakottaakaan! Toki voisin mennä ja sanoa että on hirveät kivut, mutta en tiedä voisinko olla niin epärehellinen...

En usko että olisivat valekuukautiset koska kuukautiskiertoni oli todella pitkä ennen raskautumista, tämä kierto olisi ollut 38 päivää. Ja tein plussatestin vasta reilut kaksi viikkoa sitten joten ei nyt kai olisi vielä seuraavien menkkojen aika.

Söin Clomeja viime kierrossa josta siis raskauduin vuoden yrityksen jälkeen. Niissähän on monikkoraskauden mahdollisuus joten tuo että olisi toinen kaksonen vuotamassa pois ei kai olisi sekään poissuljettu mahdollisuus.

Voi että voikin olla ahdistava olo. En tiedä mitä tekisin. Odotanko vain... Ajattelin jos menisin yksityiselle heti tiistaina ultrattavaksi, jos vaan saan ajan. Maksoi mitä maksoi.. Eka kaupungin tarjoama ultra on vasta kuukauden päästä enkä usko voivani sinne asti odottaa, jos tämä vuoto nyt ei muuttuisikaan rajummaksi.

Ei oo varmaan ikinä pelottanut näin paljon. :(

Vierailija
13/84 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eivät edes tulleet niihin aikoihin kun kuukautiset yleensä, joten voi olla sitäkin vain ap. Mulla vuoto tuli kohdunsuun verisuonista, ei siis itse kohdusta. Ja lapset voi koko ajan hyvin. Mutta hirveä pelko oli kummallakin kerralla, muistan fiiliksen. Tsemppiä!

Vierailija
14/84 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne sut ottaa sisään ja ultraa, vaikka sitten pitkin hampain!

Vierailija
15/84 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa tämä ilta ja yö tilannetta. Jos vuoto jatkuu aamulla niin soita uudestaan päivystykseen ja kysy pääseekö - tai sitten vain menet sinne huomenna ja sanot että olet vuotanut jo yli vuorokauden. Kyllä heidän pitäisi sinut huomenna ultrata jos edelleen vuodat. Ei kannata maksaa yksityisestä.

Nyt vaan jaksat tämän illan ja yön. Lähetän sinulle paljon lämpimiä ajatuksia ja voimia! Toivotaan että tämä raskaus sujuu hyvin.

Soitin siis aamulla heti tk:n päivystykseen ja sanoi että "ei tarvitse" tulla sinne eli eivät siis tutki mitenkään (ainakaan ultraa) vaikka menisinkin sinne. Käski seurailla tilannetta kotona.

Voi että voikin olla ahdistava olo. En tiedä mitä tekisin. Odotanko vain... Ajattelin jos menisin yksityiselle heti tiistaina ultrattavaksi, jos vaan saan ajan. Maksoi mitä maksoi.. Eka kaupungin tarjoama ultra on vasta kuukauden päästä enkä usko voivani sinne asti odottaa, jos tämä vuoto nyt ei muuttuisikaan rajummaksi.

Ei oo varmaan ikinä pelottanut näin paljon. :(

Vierailija
16/84 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on naistentautien poliklinikka kuulut sinne tässä raskauden vaiheessa ja siellä on myös päivystys. soita sinne tai mene käymään. kyllä ne yleensä ymmärtää, ainakin minulla ymmärtänyt. tsemppiä. :)

-2

Vierailija
17/84 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et saa itelleen mielenrauhan.Mulla oli keskenmeno vuosi sit ja ku oli arkipäivä ni pääsin keskussairaalan naistenklinikalle ultrattavaksi.Mulla oli silloin viikkoja jo 11 ja vuosin hieman toista päivää ja maha kipuili.Niin vain ultrasta sit selvis et alkio oli kuollu jo vkolla 5 ja tää keskenmeno alkoi kuitenkin vasta rv 11.Et aika outoa.Kannattaa tarkistuttaa tilanne ultralla.

Vierailija
18/84 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tiedä, kun soitin sinne tk:n päivystykseen niin puhelu ilmeisesti yhdistettiin juuri sinne äitiyspolin puolelle ja kovin vastahakoiselta se hoitaja kuulosti kun kysyin ultrauksen mahdollisuudesta.. Kehotti menemään yksityiselle jos huolestuttaa! Tässä kaupungissa on siis näin hyvä tämä raskaudenaikainen seuranta.. Muutenkaan täällä ei tarjota np- eikä rakenneultraa. :(

Alan kyllä nyt itsekin kallistua siihen suuntaan että menisin huomenna "väkisin" sinne päivystykseen. Mutta kehtaanko liioitella vuodon määrää tai teeskennellä kipuja? Eikö ne sen vuodon vähyyden muka sitten huomaa?

Vuotoa ei siis ole tullut paljoa, vaikka sitä on kestänyt jo yli vuorokauden. Tilanne on nyt pysynyt tasaisena koko ajan niin ehkä jaksan vielä yön yli... Harmittaa vaan kun mieskään ei ole kotona lohduttamassa. :'(

-ap

Vierailija
19/84 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä sanoa että kiitos kaikille kannustuksesta ja lämpimistä ajatuksista. Ne saavat mielen edes vähäsen paremmaksi. Yritän nyt saada illaksi muuta ajateltavaa ja tekemistä ja aamulla kun mies on taas kotona niin pohdimme tilannetta uudestaan ja sitten ehkä sinne päivystykseen. Ja pois ei lähdetä ennen kuin on apua saatu...

-ap

Vierailija
20/84 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alusta lähtien ollut lakisääteinen? kuten myös verikokeesta otettava down-seulonta. näin ainakin minulle sanottiin kun olin ultrassa. joka kunnalla pitäisi mielestäni olla mahdollisuus päästä np-ultraan. meillä maksaa 22e kaikki ultrat yhteensä joten pääsee halvemmalla kuin yksityisellä pääsisi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän