Kohtuuton pyyntö?
Sisareni on lapseton ja viettää kohtuullisen boheemia elämää. Tähän elämäntyyliin kuuluu mm. se, että hän tupakoi sisällä (omassa kodissaan). Kun olimme menossa vierailulle pyysin häntä olemaan tupakoimatta sisällä vierailumme ajan (ja tuulettamaan ennen tuloamme). Meillä on siis lapsia ja vierailumme olisi kestänyt max. pari tuntia. Sisarellani on myös parveke. No, hän kuitenkin suuttui niin pahasti pyynnöstäni, että koko vierailu peruuntui! Olenko liian vaativa? Omasta mielestäni en.
Kommentit (23)
Meillä lapsen vaari polttaa sisällä, mutta on onneksi edes sen verran fiksu että ymmärtää olla polttamatta jos me kyläilemme siellä. Harvemmin kyläillään, kun mua ällöttää se pinttynyt haju enkä meinaa saada henkeä. Mutta tosiaan jokainen saa omassa kodissaan toimia niinkuin haluaa, ja jokainen voi myös valita kyläilypaikkansa :). Mä olen niinkin nipo etten päästä ihmisiä meidän luona parvekkeelle tupakalle vaan määrään pihalle jos on pakko käryytellä.
Vieraammalta en ehkä pyytäisi (enkä siis näin ollen todellakaan menisi kylään). Mutta mitä voi odottaa ihmiseltä, joka polttaa sisällä..
Sisareni pyysi meitä luokseen. Aikaisemmin emme ole menneet. Juuri sen vuoksi etten ole ilennyt pyytää tupakoimattomuutta. Sillä minä en halua lasteni hengittävän savua pienessä kerrostaloasunnossa. Nyt kun rohkaistuin pyytämään oli lopputulos sitten tämä. Ja ihan asialliseen sävyyn ns. sivulauseessa asiasta mainitsin. Mutta onpahan ainakin tullut suoraan sanottua niin ei enää tarvitse keksiä tekosyitä sille ettemme tule vierailulle.