Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohtuuton pyyntö?

Vierailija
11.04.2009 |

Sisareni on lapseton ja viettää kohtuullisen boheemia elämää. Tähän elämäntyyliin kuuluu mm. se, että hän tupakoi sisällä (omassa kodissaan). Kun olimme menossa vierailulle pyysin häntä olemaan tupakoimatta sisällä vierailumme ajan (ja tuulettamaan ennen tuloamme). Meillä on siis lapsia ja vierailumme olisi kestänyt max. pari tuntia. Sisarellani on myös parveke. No, hän kuitenkin suuttui niin pahasti pyynnöstäni, että koko vierailu peruuntui! Olenko liian vaativa? Omasta mielestäni en.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS parvekkella ei esim. saa polttaa tmv. ?

Ja paljonko ja missä hän polttaa? Jos polttaa vierailun aikana yhden tupakan ja sen liesituulettimen alla, niin ei savu sen enempää asuntoon leviä mitä parvekkeen oven kautta tulisi sieltä tultaessa takaisin asuntoon.

Vierailija
2/23 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi kehdannut pyytää, mutta olisin sanonut että kiva kun kutsuit meidät mutta me ei voida tulla ellei asunto ole savuton, joten ehkä olisi parempi tavata jossain muualla.

Jos SIITÄ loukkaantuisi niin se olisi musta jo kohtuutonta, mutta tavallaan ymmärrän että oman kodin kritisointi herättää voimakkaita tunteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se ei halua ihan siksi, kun sä olet sen sisko ja sen mielestä määräilevä....ne sisruussuhteet.

Anna sen kasvaa aikuiseksi ja treffaillette jossain muualla.

Vierailija
4/23 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi tunnin tai parin ajan vähän hengittää tupakansavua?

Vierailija
5/23 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on sun oma valinta. Ette taida olla kovin läheisiä, jos ettet voi tällaisesta asiasta loukkaantumatta keskustella. Mun mielestä voisitte tunnin, pari siellä olla (jos ette joka viikko käy), mutta tuntuu kohtuuttomalta, että sinä sanelisit hänen elintapansa ja "tuuletuksensa". Ja miksi ette voi sit tavata jossain muussa paikassa? Tai teillä? t. ei-tupakoiva, joka käy vierailulla tupakkakodissa ei miellyttävää, mut ihmisshude tärkein!)

Vierailija
6/23 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kermaperse vaikutelma tuli heti, vaikka en puolusta tupakointia (lopettanut aikoja sitten)

Vierailija
7/23 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on kuitenkin perheenjäsen, toisin kuin tupakka. Asiat eivät siis ole ihan verrannollisia.

Itsekään en menisi kylään kotiin, jossa poltetaan sisällä.

Vierailija
8/23 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset joutuisivat passiivisen tupakoinnin kohteeksi joten sisko voi olla pari tuntia polttamatta!!!

Vierailija
9/23 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen normaalilla terveellä järjellä varustettu ymmärtää asian, vaikka olisi tyhmä tupakoijakin.

Olen sitä mieltä ettei oikeasti edes halunnut teitä vierailulle.

Vierailija
10/23 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tupakoinkin..

Vierailija
11/23 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia ei saisi viedä tupakansavuun

Vierailija
12/23 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko varma, että sisaresi loukkaantui juuri sinun pyynnöstäsi vai siitä, että hän oli jo aikonutkin tehdä niin ettei tupakoi ja tuulettaa/siivoaa ennen kuin tulette ja loukkaantui ajatuksesta, että et ymmärrä myös hänen ajattelevan teitä ja lapsia. Vaikka hän sitten muuten eläisikin omaa elämäänsä omalla tavallansa.

Vierailija
13/23 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan, kuinka kaveri jättäessään vauvansa mulle hoitoon aikanaan sanoi erikseen: "älä sitten ulkoillessa polta samalla, kun työnnät vaunuja"., "älä sitten vaan anna samalla lusikalla perunaruokaa", "älä anna lapsen syödä kukkaisa" jne Se loukkasi, koska kaverini ei luottanut mun järkeen sen verran ja lisäksi minä itse toimin harkintani mukaan, kun lapsi on minun vastuulleni annettu. Ihmeellistä pomotusta/besserwisseröintiä/alistamista. Miksi sitten jätti minulle vauvansa, jos kerran pitää jokainen asia sörkkiä?

oletko varma, että sisaresi loukkaantui juuri sinun pyynnöstäsi vai siitä, että hän oli jo aikonutkin tehdä niin ettei tupakoi ja tuulettaa/siivoaa ennen kuin tulette ja loukkaantui ajatuksesta, että et ymmärrä myös hänen ajattelevan teitä ja lapsia. Vaikka hän sitten muuten eläisikin omaa elämäänsä omalla tavallansa.

Vierailija
14/23 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis kutsuisin hänet aina meille vedoten ihan reilusti siihen että en

A) halua lasten tai itsemme haisevan tupakalta (ja KYLLÄ se haju tarttuu aina vaatteisiin ja on kauhea)

B) halua lasten etenkään altistuvan tupakansavulle

Onneksi meillä ei ole ystäviä/tuttavia/suka joka tupakoisi. Tulen itsekin aivan kauhean kipeäksi tupakansavusta.

Jos kyse olisi esim siitä että sisko/isovanhemmat haluamalla haluaisivat meidät heille, voisin kyllä pyytää että ei tupakoida lasten ollessa siellä, mielestäni se ei ole kohtuutonta.

Tupakansavun haitat terveydelle ovat pahemmat kuin pelkkä tupakointi itsessään. Jos sisko/isovanhemmat ei arvostaisi lasten terveyttä, miksi me sinne menisimme?

Jos tupakoitsijalla on oikeus tupakoida, ihan vapaasti, olkoon hyvä. Meillä on vapaus valita savuton elämä. :)

Sanat vapaus/oikeus on niin kaksipiippuinen. On mielestäni eri asia tehdä vapaasti mitä huvittaa, kuin tehdä jotain koska siihen on oikeus välittämättä muista ihmisistä.

Vierailija
15/23 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään koiralle allergisena voi pyytää lapseni kummia jättämään koiraa pihalle viikonloppuvierailun ajaksi, onhan se sentään heidän koti...

Tupakoida voisi ulkonakin, koira taas ei voi asua pihalla, jos se ei ole normaalisti pihakoira.

Meilläkin on koiria ja allergisia ystäviä ja kyllä minä koitan siivota erityisen tarkasti kun he kyläilevät ja en päästä koiria heidän likelleen vaan laitan vaikka toiseen huoneeseen jne...toki se ei poista jo kodissa olevia allergeenejä mutta ei ainakaan pahenna asiaa. OSaltaan myös kertoo ihmisille että välitän heistä vaikka en voikaan taikoa koiria näkymättömiksi heidän vuokseen.

Vierailija
16/23 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin kaverilleni että en tule vauvan kanssa ennen kun on ollut muutaman päivän polttamatta kämpässään:)

Vierailija
17/23 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään koiralle allergisena voi pyytää lapseni kummia jättämään koiraa pihalle viikonloppuvierailun ajaksi, onhan se sentään heidän koti...

Vierailija
18/23 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari tuntia on eri asia kuin viikonloppu. Toki siskolla on oikeus polttaa kotonaan, mutta silloin hänen tulee ymmärtää ettette tule kylään.

Vierailija
19/23 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette tapaisi jossain muualle. Ehkä sisko pahastui siitä, että häntä alettiin neuvomaan: "muista sitten tuulettaa"- tyyliin

Vierailija
20/23 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on niin tyhmä, että a) tupakoi b) tupakoi sisällä niin ei sille mitään voi. Hän saa kodissaan tehdä mitä haluaa.

Teillä puolestanne on oikeus olla menemättä huusholliin jossa tupakoidaan. Pyydä sisaresi teille, jos haluat häntä tavata.