Ylireagoiko mieheni!?
Eilen illalla, hänellä oli jogurttia lasissa ja otin sen ''lupaakysymättä'' ja joun siitä noin. puolet. Mieheni kehoitti ilkeään sävyyn minun hakemaan sitä lisää. No, tietysti hain sitä lisää, ja purkki loppui (lasi tuli melkein täyteen), kaadoin pienen tilkan maitoa (2 rkl) purkkiin ja ''huuhtelin'' loput jogurtit purkista lasiin. Vein miehelleni lasin ja hän sanoi sen olevan ällöttävää, pilalla ja antoi sellaisen kuvan että tein sen tahallani. Hän ei suostunut maistamaankaan sitä. Sanoi vaan että ilkeästi, että taas pilasin tämänkin. En todellakaan tehnyt sitä tahallani, enkä voinut tietää ettei mieheni suostu tuollaisena sitä enää syömään/juomaan. Herkkyys kohtauksen siivittelemänä kyynbeleet alkoivat valua ja koitin selittää, etten tiennyt, enkä tehnyt sitä tahallani. Mieheni vain lähti pois ja meni tupakalle - se on hänen tapansa käyttäytyä kun suuttuu ja loukkaantuu verisesti. Minusta tuntui ja tuntuu edelleenkin todella pahalta tuo ja hieman epäreilulta. Käyttäytyykö mieheni normaalisti?
Kommentit (69)
Mielestäni koitin mennä jo puolitiehen, lupaamalla hakea uuden jogurtin, pahoittelemalla asiaa ja kertomalla etten tahallani niin tehnyt.. äh..
Hän voi olla ''vihainen'' seuraavan päivänkin ja ehkä leppyy kun pyydän anteeksi väsymystäni/nukkumistani.
Kun exäni loukkasi minua ja kävin itkemään hänen rumista sanoistaan, hän tietysti loukkaantui entistä enemmän. Tilanne laukesi vasta kun MINÄ pyysin anteeksi sitä, että olin loukkaantunut hänen sanoistaan! Hän ei kertaakaan pahoitellut käytöstään.
Ihan käsittämätöntä näin jälkikäteen ajatellen, mutta se oli meillä ihan normaalikäytäntö.
12
vaikka olet kuinka kovia kokenut.Yksin kertaisesti en vois sietää että tollasia lantrauksia tehdään.... tai mun lasista juodaan...olipa se kuka tahansa.
Mistä naitä ongelmapesäkkeitä löytyy. Joo, molemmat yliregoitte. Ja mistä ihmeestä te mammat löydätte tollasia ukkoja? Ettekö yhtään tutustu etukäteen vai muutatteko yhteen, heti naimisiin ja kakrut päälle. Ei ymmärrä, ei... No enpä ihmettele noita erotilastoja ja henkistä pahoinvointia, jos kommunikointi on tolla tasolla.
kaikista muista tilannekartoituksista irrallaan: Jos oma mieheni harmistuisi siitä, että olen juonut puolet lopuista jogurteista ja sitten vielä sotkisin sekaan maitoa että saisin lasin näyttämään täydemmältä, voisin kyllä ymmärtää sen, koska onhan tuo nyt tarpeetonta sähläämistä. Tee omat jogurttisi.
Lisäksi jos hän sitten harminsa vuoksi menisi tupakalle, jottei sanoisi mitään harkitsematonta, antaisin mennä. Kyllä tuollaiset kuohahdukset menee ohi ihan nopeasti jos ei rupea vouhaamaan niistä. Mikä ihme tuossa jutussa on niin kamalaa, että olet aivan rikki ja lisäksi tulet vielä tänne haukkumaan ukkoa!? Haloo, jogurttilasillinen. Eikö sulla itselläsi herää mikään huvitus kun luet omia viestejäsi uudestaan??
"I don´t share food"
Minusta on huonoa käytöstä mennä ottamaan toisen lasista ja ajattelematonta sitten lantrata siitä inhottavaa litkua ja ylipäätään kuvitella, että mikä sopii mulle, sopii automaattisesti toisellekin. Mua itseäni ällöttää jo jugurttipurkkien reunoille kertyneet jugurtitkin, yök.
nyt ihan muut ongelmat kuin jugurtti. Mies äksyilee ja sinä (anteeksi vain) tunnut säälivän itseäsi. Lapsellista molemmilta.
Siksi vain ehdotin huumorin heittämistä kehiin kun on niin tarpeetonta riidellä tuollaisesta asiasta! Ihan vain ensiavuksi.
Sitä, onko suhde teille molemmille antoisa ja kannattaako sitä jatkaa, sitä voi mun mielestä miettiä sitten kun jugurttikriisi on mennyt ohi.
14
Tää on koomisin ja hauskin ketju. Jatkakaa samaan malliin! Oliko muuten minkä merkkinen jugurtti? Katsos kiinteysaste voi olla eri ja sillä veden määrällä suurikin vaikutus. Hih! Onpa ihana parisuhde teillä... Ja olette molemmat ylireagoineet, jos et sitä nyt vielä ole ymmärtänyt ja hei pyydä se ukkos linjoille antaa oma panoksensa tähän vakavaan saanko/enkö/voinko/tupakille-keskusteluun...
Hän voi olla ''vihainen'' seuraavan päivänkin ja ehkä leppyy kun pyydän anteeksi väsymystäni/nukkumistani.
Kun exäni loukkasi minua ja kävin itkemään hänen rumista sanoistaan, hän tietysti loukkaantui entistä enemmän. Tilanne laukesi vasta kun MINÄ pyysin anteeksi sitä, että olin loukkaantunut hänen sanoistaan! Hän ei kertaakaan pahoitellut käytöstään.
Ihan käsittämätöntä näin jälkikäteen ajatellen, mutta se oli meillä ihan normaalikäytäntö.12
Näitkö mitään tapaa selvittää asiat? Meillä on tuollaista juuri. Enkä olin ajattelematon jugurtin suhteen mutta en halua uskoa, että mieheni käyttäytyy ihan normaalisti. Ja vaikka suuttuisi/loukkaantuisikin jogurtin pilaamisesta niin minusta olisi ihan normaalia ottaa toisen muutenkin jo rajallinen henkinen jaksaminen huomioon eikä reagoida ihan niin rankasti vai olenko ihan väärässä ja itsekeskeinen ämmä?
-ap
En siksi laittanut sitä maitoa jogurttipurkkiin, että lasi olisi ollut täydempi vaan siksi, ettei jogurttia mene niin paljoa hukkaan (kaikkihan tietää, että sitä jää sinne purkinpohjalle aina). Meillä tuo ''jakaminen'' on normaali käytäntö ja kylläm, olen miljoonasta muusta asiasta niin rikki että kaipaisin tukea ja ymmärrystä edes tämän jugurttihässäkän kanssa. -ap
Muakin ällöttäisi tuollainen lantraaminen ja ottaisi suoraan sanottuna aivoon jos joku tulee mun lasista juomaan.
Muakin ällöttäisi tuollainen lantraaminen ja ottaisi suoraan sanottuna aivoon jos joku tulee mun lasista juomaan.
Jos miehesi/kaverisi ei tietäisi sitä niin kilahtaisitko kunnolla ja mököttäisit kaksi päivää vai!?!
että tunteet heittelehtii, itken ja ryven varmaankin siinä itsesäälissä ja toisena hetkenä nauran tätäkin ketjua ja itseäni.
Mutta tiedän, että huumori on kaukana kun mieheni tulee kotiin. Olen hakenut sen saakelin uuden jogurtinkin jo, ihan bussilla menin kun tuossa viereisessä pikkupuljussa ei sitä myydä, mutta pelkään, ettei mieheni ''lepy'' vaikka mitä tekisin.
Hän sanoo kyllä suunsa puhtaaksi ja marssii sen jälkeen kiukuspäissään ovia paiskoen tupakalle. Kaivaa kaikki vanhat asiat taas esille ja minä kun olen hieman herkempi niin valitettavasti tippa tulee taas linssiin. Sitten kerjään anteeksi kaiken, jopa oman tunneherkkyyteni jolle en oikein voi mitään.
Ainiin, en miestäni täällä ole haukkunut mielestäni.
-ap
Teillä on ilmiselvästi muita ongelmia ja toooosi paljon. Puhukaa, hakekaa apua tai erotkaa. Aika säälittävää lähteä hakemaan jugurttia jostain kauempaa. Kyllä teillä nyt on kyse ihan muusta ja luulen, että itsekin sen tiedät!
sä olisit noinut miettiä ennen kun otit hänen ruokaansa.
mä suutuin ihan sikanan miehelleni kun tein itelleni teetä ja mies luuli että olis hauskaa laittaa siihen ripaus kaakaojauhetta. kyl mä suutuin ku se pilas mun teen
elämässä on muutakin kuin puolilasia jugurttia
Onpas herttainen ihminen, kertakaikkiaan. Mä oisin varmaan kaatanut jugurtit pönttöön ja sanonut että ei syödä, olkoon... ei edes osteta enää jugurttia
Hauska ketju! Onko av-mammat ja niitten ukot noin kireitä? Että ihan sikana suututaan ja verisesti muistetaan. Ja kai se kosto elää kolmesataa vuotta. Olisi tosi kiva tietää ikähaarukka. Kyllä sulla ap on nyt ihan eri ongelmat kun toi sun aloitukses ja kannattais keskittyä niihin. Ja jotkut muut, miksi ihmettelette, jos ukot hyppää vieraissa tai haluu harrastaa, kuka tollasia "noitia" (ihana pääsiäisassosiaatio) oikesti jaksais. Relatkaa vähän! Ja saakaa vaikka munaa, se vois helpottaa! T. mamma 44v.
Ja vielä tohon että ap:n mukaan teillä käytäntö että toinen ottaa jotain ja toinen sen sitten syö niin onko varmasti TEIDÄN käytäntö vai sinun käytäntösi? Jos mies vaikka on jo tuohon kyllästynyt ja ei vaan uskalla sanoa kun olet niin itkuherkkä. Ja sitten tuo lantaraus oli viimeinen pisara josta hermo meni.
Tai sitten mies on narsisti.
mutta on lisäkseni kaksi muuta exää... Kukaan ei ole häntä kestänyt 4-5 vuotta kauempaa. On jo melkein 50v, meillä oli ikäeroa noin 15v.
Ihan oikeasti, on tosi rasittavaa ja surullista kun ei voi omassa kodissaan olla oma itsensä. Minä en esim saanut laittaa leivän päälle juustoa, koska olin kuulemma lihava (olven 174cm ja painan 62kg), en osannut puhua kavereideni kanssa puhelimessa oikeista asioista, en katsoa televisiosta oikeita ohjelmia jne. Mies takertui ihan pikkujuttuihin.
On ihanaa kun nyt on kotona mies, jonka seurassa voin olla oma itseni!