Ylireagoiko mieheni!?
Eilen illalla, hänellä oli jogurttia lasissa ja otin sen ''lupaakysymättä'' ja joun siitä noin. puolet. Mieheni kehoitti ilkeään sävyyn minun hakemaan sitä lisää. No, tietysti hain sitä lisää, ja purkki loppui (lasi tuli melkein täyteen), kaadoin pienen tilkan maitoa (2 rkl) purkkiin ja ''huuhtelin'' loput jogurtit purkista lasiin. Vein miehelleni lasin ja hän sanoi sen olevan ällöttävää, pilalla ja antoi sellaisen kuvan että tein sen tahallani. Hän ei suostunut maistamaankaan sitä. Sanoi vaan että ilkeästi, että taas pilasin tämänkin. En todellakaan tehnyt sitä tahallani, enkä voinut tietää ettei mieheni suostu tuollaisena sitä enää syömään/juomaan. Herkkyys kohtauksen siivittelemänä kyynbeleet alkoivat valua ja koitin selittää, etten tiennyt, enkä tehnyt sitä tahallani. Mieheni vain lähti pois ja meni tupakalle - se on hänen tapansa käyttäytyä kun suuttuu ja loukkaantuu verisesti. Minusta tuntui ja tuntuu edelleenkin todella pahalta tuo ja hieman epäreilulta. Käyttäytyykö mieheni normaalisti?
Kommentit (69)
Muuttunut alistuvaksi, kunnen halunnut olla ''kylmä ja itsekäs'' rakastamaani miestä kohtaan. Tiedän alistuvani aika paljonkin, varsinkin silloin kun haluaisin tukea mieheltäni. Mutta valitettavasti mies pitää minua omien sanojensa mukaan vieläkin kylmänä ja tunteettomana - vaikka mitä tekisin.
Kun hän loukkaa minua tahallisesti sen jälkeen kun olen huomaamattani tehnyt tai jättänyt jotain tekemättä niin typeryyttäni selittelen asiaa ja vannon etten tahallani tehnyt sitä. Loppujen lopuksi se aina mene siihen, että itken ja pyydän häntä lopettamaan ilkeilyn mua kohtaan kun koen, etten ole ansainnut sitä ja hän haukkuu minua itsekkääksi ja itsekeskeiseksi kun TAAS kaikki on hänen vikaa ja hän ei osaa tehdä mitään oikein mielestäni vaikka hänen mielestään asiat ovat oikeasti ihan toisin. -ap
Ihmisen pitää tuntea olonsa turvalliseksi toisen kanssa, eikä pelätä että mitä tuleman pitää, miksi mies on sinut alunperin ottanut jos olet kylmä ja vaikka mitä.
Sun miehesi kuulostaa erittäin manipuloivalta ihmiseltä, joka haluaa nöyryyttä sua ja sinä suostut siihen saadaksesi jotakin, mitä et kuitenkaan saa.
Sinuna ylättäisin miehen ja lakkaisin noyristelemästä, kerta anteeksipyyntöjä riittä jos mies kaivelee vanhoja niin kohauta olkapäitä ja sano ne on olleita ja menneitä unohda... jos et kykenen niin miksi et?
Sullehan tehdään henkistäväkivaltaa tuolla käytöksellä
Kun exäni loukkasi minua ja kävin itkemään hänen rumista sanoistaan, hän tietysti loukkaantui entistä enemmän. Tilanne laukesi vasta kun MINÄ pyysin anteeksi sitä, että olin loukkaantunut hänen sanoistaan! Hän ei kertaakaan pahoitellut käytöstään.
Minulla on paristakin ex-suhteesta kokemusta juuri tällaisesta, ja samoin on tuttavani kertonut omasta miehestään. Ihan käsittämätöntä, miten paljon menee kritiikittä läpi tällaista paskaa, että toisella ei olisi oikeutta tunteisiinsa. Mies sanoo jotain loukkaavaa, mutta vika on sitten naisessa jos hänen käyttäytymisessään ilmenee loukkauksen jälkeen jotain muutosta. Nainen on tasapainoton. Nainen on katkera. Nainen nalkuttaa. Nainen on juuttunut vihantunteisiinsa. Mitä tahansa muuta kuin että mies problematisoisi OMAN käytöksensä.
teillä tarvii pyytää saanko juoda puolet jogurtistasi, itse menit vaan ottamaan...minua ainakin suoraan sanoen vituttais jos olisin tehnyt itselleni vaikka voileivän ja toinen sitten söis sen....ja kun pyytäisin tekemään uuden niin saisinkin takaisin jotain ihan muuta...miltäis tuntuis itsestäs?
Olisiko mennyt läpi yhdellä ruokalusikallisella? Ja minkä merkkiset aterimet, kun niissä lusikoiden koossakin on aika isoja eroja...
mutta myös ajattelematonta sinulta juoda lupaa kysymättä toisen lasista. Ja tietysti olisit voinut kysyä mieheltä että sopiiko että huuhdot lopun jogurtin maidolla lasiin jos oli asia joka ei ole mehelläsi ollut tapana.
Mie ainakin väsyneenä voisin reagoida kuten miehesi, tai ehkä muutenkin jos joku tulisi ja suorastaan pilaisi ruokani. En minäkään tykkäisi että jugurtti lantrattaisiin maidolla.
Asiatonta mennä toisen ruokiin jos ne on siihen itselleen laittanut.
Oikeastaan typerää teiltä molemmilta tuo käytös mutta just nyt sympatiat on enemmän miehesi puolella.
Joo, molemmat ylireagoitte. Jo on ongelmat ihmisillä. Ootteko yli 20 v.? ps. montako röökiä ukoltas kuluu päivässä/viikossa/kuukaudessa? Siis kun loukkaantuu tai VERISESTI loukkaantuu. huh hah
toimitte molemmat hölmösti - mitään toisen omaa ei oteta lupaa kysymättä. Oliko miehesi jostakin syystä jo alun alkaen pahalla tuulella, kun otti asian noin raskaasti, vai onko yleensäkin/ luonteltaan karkea?
kummemmin, meillä nyt on ollut tapana (joskaan ei ehkä kaikkien mielestä normaalina) ottaa esim. mehulasi ja sanattomalla sopimuksella kumpitahansa voi juoda siitä. En ajatellut sen olevan mitenkään kummallinen asia, jos juon puolet jogurtista. Ja minä yllensäkin teen noin jogurttipurkinlopulle, jos esim. syön muroja jogurtin kanssa. Ja jos itkien, ihan vilpittömästi koitan kertoa miehelle etten tehnyt noin loukatakseni häntä ja lupasin hakea uuden jugurttipurkin tänään kaupastakin hän vain jakoi murjottamista ja ilkeilyä, vaikka huomasi että minulle tuli todella pahamieli asiasta. Hän ei edes sanonut minulle mitään aamulla kun lähti töihin eli hän vain jatkaa ja jatkaa tuosta asiasta ja tiedän, ettei hän ole yhtään ''leppynyt'' kun hän tulee töistä kotiin..
minulla oli tunteet hieman pinnassa kun minulla on ollut suhteettoman rankka viikko, jonka mieheni myös tietää vaikken ole hänelle äksyillyt enkä vaatinut liikoja mielestäni. Tämä asia vain tuntuu niin rankalta monen muun perseelleen menneen asian jälkeen. -ap
kun mieheni reagoi noin mun mielestä aika mitättömään juttuun kun tietää, että mitä oloen käynyt läpi lähiaikoina. Ettei kukaan pääse morkkaamaan niin mm. tieto siitä että äitini syöpä on edennyt niin pitkälle että elinaika lasketaan päivissä, tyttöni huoltajuuskiista jatkuu ja jatkuu, tälle viikolle ma-pe työtunnit ovat olleet noin 100, eikä seuraavasta tulosta ole tietoa, koulun näyttötyöt odottavat tekemistä ja työltäni en kerkeä yksinkertaisesti edes ajattelemaan tai esim. tänään en vain jaksa ajatella jotian näyttötöitä. Harkitsen vakavasti luopuvani yrittäjyydestä, kun se ei tässä markkinatilanteessa ole kovin tuottoisaa, mutta rakastan työtäni ja ahdistaa ajatuskin lähteä 8-4 töihin johonkin kaupankassalle + miljoona muuta asiaa. Mieheni tietää, että en ole henkisesti kaikkein parhaimmassa balanssissa ja ymmärtää myös, mistä se johtuu -ap
niin yritä mennä yli puolitiehen vastaan, jos ei miehesi sitä kykene tekemään. Onhan se ihan naurettavaa jos perheellä menee pitkät pyhät pilalle puolikkaan jugurttilasin takia! Molemmat ylireagoitte, nyt voitte molemmat heittää vähän huumoria ja anteeksiantoa kehiin.
Molemmat tosiaan ylireagoitte. Neuvo: kasvakaa aikuisiksi tai hankkiutukaa terapiaan!
mitään tekemistä jogurtin kanssa, vaan kyseessä on ap:n miehen halu käyttäytyä mielivaltaisesti kodissaan ottamatta toisiaan huomioon. Eli ihan silkkaa vallankäyttöä ja halua olla ilkeä toiselle. Itsellä on paha olo (miehelläö) ja haluaa siirtää sen toiseen, tunteensiirtoa. Siitä on kyse, ei jogurtista!
Exäni oli ihan samanlainen. Saatoin ärsyttää häntä esim nukkumalla. Kuten: menin nukkumaan, hän jäi valvomaan. Kun olin nukahtamaisillani, mies säntää vihaisena makuuhuoneeseen kädessään Iittalan vaasi ja huutaa vihaisen näköisenä, Mitäs olet taas mennyt ostamaan! Nämä ovat kalliita!
Minä siihen tyynesti: Sain tuon äidiltäni joululahjaksi viime vuonna.
Mies katsoo yhä vihaisena, paiskaa oven kiinni ja lähtee pois.
Eli ei voinut edes anteeksi pyytää, koska oli niin totaalisen väärässä. Ja miksi olisikaan pyytänyt? Ei kyse ollut mistään vaasista vaan siitä, että halusi vain huutaa ja olla ilkeä ja tyhjästä oli nyhjäistävä jotain valittamisen aihetta.
Ei mikään ihme, että on nyt eksä...
Minusta on käsittämätöntä, että exäsi kaltaisia ihmisiä on.
Onko sillä uus puoliso?
Kuullostaa ihan minun mieheltäni. Hän yleensä loukkaantuu silmittömästi jos esim. menen vain nukkumaan ennen häntä tai nukahdan pitkän työpäivän jälkeen sohvalle, vaikka kuin olen kertonut, etten tahallani halua loukata häntä. Hän voi olla ''vihainen'' seuraavan päivänkin ja ehkä leppyy kun pyydän anteeksi väsymystäni/nukkumistani.
jos miehesi pelkää bakteereja? Eli siis oikeesti: suostuu pussaamaan mutta ei suostu jakamaan jogurttia? MITÄ EROA SIINÄ ON ?