Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kaikilla on kotona paha olla

Vierailija
10.04.2009 |

Olen yrittänyt, kovasti yrittänyt. Mutta silti lapset vaan tappelee ja ovat huonolla tuulella. Niillä on jatkuva nälkä. Yritän keksiä vaikka mitä ruokia, mutta mikään tekemäni ei ikinä kelpaa. Huutavat vaan nälkäänsä, mutta mikään mitä ehdotan tai annan nokan eteen ei kelpaa. Nälkäisinä sitten tappelevat ja kiukuttelevat. Ulos en saa heitä lähtemään.

Olen ihan loppu. Tämä on varmaan viimeinen pääsiäinen kun ollaan yhdessä, koska en jaksa, enkä kykene tähän äitiyteen.

En voi muutakuin ihailla muita lasten vanhempia. Minusta ei tähän ole. Ei ole ketään joka kuuntelisi, niin puran sitten ahdistustani tänne kirjoittamalla.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä palaa ylimääräset höyryt ja tee niille pientä naposteltavaa lautaselle.

Annat kummankin valita mitä haluaa.

Nälkä lisää riitaa. Meillä kuopus söi juuri ja rauhottu heti. Sitä ennen oli kiukkuinen itkijä. Sillä on adhd piirteitä, mutta ei adhd kait.

Annoin sille naposteltaa leikkelettä, leipää, viinirypäleita ja rapen paahdetun leivän.

Tee niille kalenteri ja kerää hymynaamoja ja yrm naamoja ja kun 10 hymynaamaa kasassa, niin saa palkinnon.

Vierailija
2/24 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia hoitoon ja itsellesi aikaa lepäämiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mitä tekisin, en nauti lapsistani ne saa minut vain pahalle tuulelle, masentumaan. Menee päiviä jolloin vain itken. ei mitään syytä, itken vain.. tuntuu niin paskalta.

Vierailija
4/24 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos voit, niin tarkenna vähän: oletko yksin lasten kanssa, siis isä ei ole kuvioissa? Montako lasta ja minkä ikäisiä? Ovatko terveitä? Oletko töissä, tapaatko muita aikuisia, saatko elämääsi jotain muuta kuin lasten tappelua ja pahaa tuulta?

Koita välttää marttyyriutta, siitä menee oma olosi vain pahemmaksi.

Vierailija
5/24 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINUN pahaan oloon? Eli voitko itse hyvin, et ilmeisesti. Voiko parisuhde hyvin?

Noin se meni meillä kun minä en voinut enää kovin hyvin, eikä parisuhdekaan voinut hyvin.. Lapsen puolustusmekanismia tuo ainainen tappelu ja myöskin nälkä.

Jonkin verran olen myös psykologia lukenut, että silläkin pohjalla veikkaisin tämmöistä.

Vierailija
6/24 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olkoot syömättä. Taidat passata lapsia liikaa, yrität miellyttää liikaa - siinä vika.

Vierailija
7/24 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keitetyjä perunoita, valkokastiketta, jossa keitettyä kananmunaa.

Yleensä teen makaronilaatikkoa tai spagettia ja jauhelihakastiketta, koska nämä ruuat kelpaa parhaiten, mutta ovat jo kyllästyneet niihin.

Kalapuikkoja, joita kyllä syövät, mutta lisukkeet jää syömättä. Uunilohta, kanasuikaleista kastiketta, lihapullia ja perunamuussia ja jne.

Olen kokeilllut tosi monia eri reseptejä.

Leipääkään eivät enää oikein haluaisi syödä. Toinen syö puuroa, toinen ei.

Hedelmiä suostuvat syömään ja muita tavallaan välipaloja, muuta eivät oikea ruokaa. Kaupan valmismikro pizzat kyllä maistuu, mutta ei niitä aina voi ostaa.

Joskus olen tehnyt pinaattilettuja ja niitä ne suostuu syömään, mutta esim. pannukakku ei kelpaa. Jos itse teen pizzaa se ei kelpaa.

Pienenä nuo söi tosi hyvin kaikkea, mutta sitten kun menivät hoitoon, niin hoitotäti ihmetteli , kun eivät mitään syö ja olin ihmeissäni, kun kotona söivät mitä vaan hyvällä ruokahalulla. Nykyään syövät päiväkodissa ja koulussa, mutta eivät kotona. Nämä vapaapäivät ovat sen vuoksi pahimpia.

Vierailija
8/24 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi siis saavat ruokaa päiväkodissa ja koulussa, joten ei hätää. Laitat ruuan teille pöytään ja jos ei lapsille kelpaa, niin sitten ei. Korjaat ruuan pois. Jos haluat itse syödä jotain kiinnostavampaa kuin nuo luettelemasi, niin tee sellaista ruokaa. Jos lapset tappelevat sinun kanssasi, älä mene mukaan tappeluun. Jos he tappelevat keskenään, sulje ovi.

Tuossa yhdessä viestissä oli minusta ajatusta - tietenkään tilannettasi tuntematta - että lapset saattavat reagoida sinun (ja miehesi?) huonoon tilanteeseen noin.

Vierailija
9/24 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ei ole kuvioissa. Hänellä on uusi perhe ja elämä. 2 lasta, 6v ja 8v.

Ovat terveitä. Heistä ei ole mitään diagnoosia tehty, mutta olen saanut kuulla jonkinverran arvailuja aspergeristä ja ADHD:sta. Ei ole kyllä tutkittukaan ja ongelmat johtuu varmaan lähinnä minusta.

Tällä hetkellä en tapaa muita aikuisia. Olen työttömänä. Toki on hyviäkin päiviä, nyt vaan on ollut monta huonoa päivää putkeen.

Nautin rauhallisista öistä, kun lapset nukkuu. Kyllä muutenkin nautin ihan vaan elämän pienistä iloista, nyt vaan ei oikein jaksa tuota jatkuvaa tappelua ja sitä, että mikään ei tunnu toimivan niinkuin pitäisi.

Minulla ei ole tapana kieriä itsesäälissä, mutta olen vaan tosi väsynyt ja haluan luovuttaa.

Ap.

Vierailija
10/24 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin omaa ed. viestiäni enkä ollut nähnyt vielä tätä:

Isä ei ole kuvioissa. Hänellä on uusi perhe ja elämä. 2 lasta, 6v ja 8v.

Ovat terveitä. Heistä ei ole mitään diagnoosia tehty, mutta olen saanut kuulla jonkinverran arvailuja aspergeristä ja ADHD:sta. Ei ole kyllä tutkittukaan ja ongelmat johtuu varmaan lähinnä minusta.

Yritä käyttää hyväksi se aika jolloin lapset ovat koulussa: ulkoile, lue, tee jotain vain itsellesi. Ja hae apua itsellesi ensin. Ihmiset heittelevät noit As- ja ADHD-diagnooseja aika huolettomasti nykyään. Voi hyvin olla, että kun saat itsesi kuntoon kotitilanne rauhoittuu. Varmaan myös etsit töitä koko ajan?

Vierailija
11/24 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko tehdä nyt pääsisäisenä jotakin tosi kivaa yhdessä? Mennä Sealifeen tai vaikka metsään eväsretkelle? Entä onko naapurissa lapsia, jotka voisi kutsua leikkimään ja katsomaan leffaa (nyt pääsiäisenä tulee lapsillekin kivoja ohjelmia)? Usein vieraiden läsnäolo saa lapsetkin reipastumaan.

Entä voivatko lapset ulkoilla keskenään? En minäkään saisi lasta ulos muuta kuin puoliväkisin, mutta sitten ei malttaisi enää tulla sisälle ollenkaan!

Lisäksi tarvitsisit omaa aikaa, onko sinulla mahdollisuus _koskaan_ harrastaa?

Tsemppiä, toivon teille ihanaa ja mukavaa yhdessäoloa. Hyvää pääsiäistä!

Vierailija
12/24 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulla on paha olo kun en pärjää heidän kanssaan.

En voi vaan sulkea ovea ja antaa tapella, koska vanhempi lapsi satuttaa aina niin pahasti nuorempaa, että siihen on mentävä väliin ellei halua päivystykseen lähteä. On tosi stressavaa, kun saa koko ajan pelätä toisen lapsen puolesta. Luulen, että vanhempi lapsi hakee huomiotani tällä riehumisella toisen satuttamisella.

Meillä on tarkoitus käydä erilaisissa pääsiäistapahtumissa sunnuntaina ja maanantaina. Onneksi nuo osaa käyttäytyä kodin ulkopuolella, mutta ei kotona.

Vierailija
13/24 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, ettei valkokastike munilla maistu...Sorry, mutta meinasin oksentaa jo pelkästä ajatuksesta (olen raskaana!).

Lapset taitavat olla vielä alle kouluikäisiä? Meilläkin kaikki lapset ovat syöneet loistavasti aina kolmanteen ikävuoteen mennessä ja sitten on vasta alkanut kunnon nirsoilu. Ekan lapsen kohdalla tilanne tuntui toivottomalta, mutta seuraavien kohdalla otin jo rennommin, enkä mennyt mukaan siihen temppuiluun.

Tuo on aivan tavallista mahtipeliä, eikä se muuten maailmaa kaada, vaikka terve lapsi söisi joskus vaikka viikon pelkkiä makarooneja...

Vierailija
14/24 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, älä luovuta-kyllä sinä pystyt siihen!

Kannattaa vaihtaa taktiikkaa- aiempi ei toimi. Yritä ottaa reipas ja iloinen asenne (vaikka sydän märkänis) ja keskustele lastesi kanssa (silloin, kun et ole ihan loppu ja uupunut). Kerro, että haluat ruokailutapahtumista kaikille mukavan ja olet päättänyt, että tästä lähtien koko perhe osallistuu ruoan suunnitteluun ja laittoon. Vaikka niin, että lapset saavat suunnitella jonkun päivän menun tms. Laitetta sitten yhdessä ruokaa. Yritä tehdä ruoanlaitosta lapsille mahdollisimman mukava asia esim. niin, että se ei ole päällekkäin lempi tv-sarjan kanssa jne. Kehu lapsien ruoanlaitto taitoja.

Yhdessä tekeminen yhdistää. Te olette perhe ja sinä lauman johtaja. Olet väsynyt ja se on ymmärrettävää, mutta muista ihminen on selviytyjä.

Vierailija
15/24 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tosi paljon ja sen jähinän kuunteleminen on erittäin rasittavaa, kokemusta on. Neuvoja en osaa antaa, ihan hyviä vinkkejä olet saanut aiemmilta kirjoittajilta. Tsemppejä!

Vierailija
16/24 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet luultavasti masentunut tai ainakin hyvin uupunut.

Masennuslääkkeet, pitkä sairasloma (lapset tarhassa, että saat levätä) ja omien kriteereiden löysääminen auttavat että saat itsesi taas kasaan.

Ja kun olet saanut hieman voimiasi koottua, huomaat, että myös lapset reagoivat siihen positiivisesti! Lapset käyttäytyvät luultavasti noin, sillä he reagoivat sinun huonoon oloosi.

Tsemppiä ja voimia! Älä luovuta, sinulla on lapset jotka rakastavat sinua ja haluavat olla kanssasi!

Vierailija
17/24 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaata ei itsellä ole koskaan.. Minulla neljä lasta jotka tappelevat.

Välillä tuntuu että tulen hulluksi kun aamusta alottavat.

Itse yrittää olla hermostumatta mutta kun joka asiasta tarvii vääntää.. huoh!

Lohtuna minulla että aikansa kutakin. Lapset kasvaa koko ajan.

Tarvii vaan ottaa itselle pieniä hengähdystaukoja.

Katsoa hyviä sarjoja/elokuvia kun lapset ovat tarhassa/koulussa.

Messengerissä jutella toisten aikuisten kanssa..

Ehkä tää tästä..

Vierailija
18/24 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama yökki tuolle kanamunakastikkeelle, niin pakko sanoa, että nam! Se oli lapsena minun lempiruokaani, ja on edelleen hyvää :)

Vierailija
19/24 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään myös tuota kalapuikkojen/kalan kanssa.

Nam!

Vierailija
20/24 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama yökki tuolle kanamunakastikkeelle, niin pakko sanoa, että nam! Se oli lapsena minun lempiruokaani, ja on edelleen hyvää :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi